Anbefalte innlegg

har skiftet masse av disse hjullagrene tidligere med riktig spesial verktøy av merke KLANN, men er fort 15.000 for det verktøyet

 

Men her:

er et uten bruk av hydraulikk.

 

hvem fører dette i Norge? haster litt...

 

følgende biler har dette hjullageret: AUDI A1 (8X) Diesel, AUDI A2 (8Z), AUDI A2 (8Z) Diesel, SEAT CORDOBA (III), SEAT CORDOBA (III) Diesel, SEAT IBIZA (II) mk2, SEAT IBIZA (III), SEAT IBIZA (III) Diesel, SEAT IBIZA (IV), SKODA FABIA (I), SKODA FABIA (I) Diesel, SKODA FABIA (II), SKODA FABIA (II) Diesel, SKODA PRAKTIK, SKODA PRAKTIK Diesel, SKODA ROOMSTER, SKODA ROOMSTER Diesel, SKODA ROOMSTER SCOUT Diesel, VOLKSWAGEN FOX, VOLKSWAGEN POLO (IV) , VOLKSWAGEN POLO (IV) Diesel, VOLKSWAGEN POLO (V), VOLKSWAGEN POLO (V) Diesel, VOLKSWAGEN POLO CROSS (II) Diesel

 

vet også at t5 har denne typen lager både foran og bak men er vel noe større lager der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg kjøpt verktøy for å skifte denne typen hjullager. låner det ikke bort for det kostet nesten 9000 på kampanje på sm produkter, men kan jeg kan skifte hvis det ønskelig. til info koster det 5550,- å skifte på en polo fra 2006 på møller. en side foran. er 2 forskjellige typer til polo og denne prisen var med det billigste lageret...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du ser filmen så skjønner du at det ikke nytter med biltema her.. må presse på ytter ring på lageret og da må man ha spes verktøy. ;)

 

51NCrgcy36L.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut som om biltemas verktøy også kunne gjort denne jobben uten problemer

 

Hvorfor kan man ikke presse på spindelen? mutteren gjør jo det når den strammes

 

 

nijaedit:

 

etter litt enkel forskning, så ser jeg hva du mener :)

 

en eller anna luring av en ingeniør har funnet på å ha ei tynn hylse på utsiden av selve lagret....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikkert grei den kina saken. det som er dumt med den er at den kun passer 72mm. den jeg kjøpte er justerbar og passer dermed alle typer. mb, ford, mazda, seat, vw og audi er noen merker jeg vet har denne løsningen. sikkert flere også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, helt sikkert grei, og trolig samme kvalitet eller fra samme fabrikk som det Biltema selger. Biltema sitt finner man også nok av på Aliexpress. Merkelig nok er det ingenting å spare på å bestille derfra, i forhold til å kjøpe på Biltema, så det blir bare slikt Biltema ikke selger som er av interesse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.