Audi RS4 b7 carbon rengjøring

Anbefalte innlegg

Hei

 

Vet om det er noen i Norge som renser(bedi)?

 

Og eventuelt hva det koster

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du holder til i Oslo kunne jo du sendt en mail til Vidar på S-sentrum for å høre på pris der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du holder til i Oslo kunne jo du sendt en mail til Vidar på S-sentrum for å høre på pris der :)

 

Takk, i will :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S-sentrum skulle ha 12 000,-

 

I Tyskland koster det 265 euro, tror det en ferie tur dit ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S-sentrum skulle ha 12 000,-

 

I Tyskland koster det 265 euro, tror det en ferie tur dit ;)

 

Kan ikke skjønne hvordan et verksted selv i Tyskland kan gjøre det skikkelig for 265 euro? Er det hos Audi?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Christian Bjerga gjorde dette selv på sin RS4: http://forum.vacn.no/showthread.php?256045-Min-B7-RS4-black-edition-entusiasteid-fra-Tyskland-med-mtm-specs&p=2822981&viewfull=1#post2822981

 

For 12k så hadde jeg prøvd dette selv tror jeg...

 

Hmm det der tror jeg ikke gidder ;) Men det jeg fikk fra tyskland er vel bare kjemisk, tror ikke de fra hverandre innsuget http://www.rothe-motorsport.de/BEDI.php

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT kanskje, men må man renske disse kjemisk etter en stund eller ville et par timer med stram wire på bane gjort samme nytten? Er det innsug som kokser igjen eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT kanskje, men må man renske disse kjemisk etter en stund eller ville et par timer med stram wire på bane gjort samme nytten? Er det innsug som kokser igjen eller?

 

Blir harde carbon avleiringer i innsug og ned på ventilene. FSI (utenom de nyere nå) har bare innsprøyning direkte i sylinder og derfor ingen vask av ventiler på vei inn. Må demonteres og gjøres skikkelig rent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant ikke ETT middel som beit på den gørra utenom stålbørste :) Men hadde ingen spesialiserte stoffer då, med rett kjemi så hjelper det nok.

Motoren kokser like mye uansett kjøremønster, men hyppig skift av kvalitetsolje tror jeg hjelper.

I tyskland har de uansett god rutine på BEDI-cleaning som jeg har inntrykk av nærmest er lagt inn med servicene for forebygging og eller for å holde oppbygningen av avleiringer i sjakk.

det er nok en ren kjemisk prosess mens den prisen du fikk av S-sentrum bør inkludere demontering av innsug og full manuell rens.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant ikke ETT middel som beit på den gørra utenom stålbørste :) Men hadde ingen spesialiserte stoffer då, med rett kjemi så hjelper det nok.

Motoren kokser like mye uansett kjøremønster, men hyppig skift av kvalitetsolje tror jeg hjelper.

I tyskland har de uansett god rutine på BEDI-cleaning som jeg har inntrykk av nærmest er lagt inn med servicene for forebygging og eller for å holde oppbygningen av avleiringer i sjakk.

det er nok en ren kjemisk prosess mens den prisen du fikk av S-sentrum bør inkludere demontering av innsug og full manuell rens.

 

Du fikk vell tips i din tråd om å bruke bensin, men kan ikke huske om du testet dette? Tærer godt på gørra det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo bensin var det jeg endte opp med å bruke, ingenting annet virket bedre, det er og billig å sløse med og tåler fint å lekke litt ned i brennkammeret.

Så kjøpte enn sånn oppsuger som du pumper opp vakuum med og brukte den som "støvsuger" til å slurpe rundt ventilene med så all rensingen ble foretatt i bensinbad.

På ett par av ventilene så var de ikke 100% stengt så når jeg helte oppi bensin så forsvant det nedi brennkammeret, da skrudde jeg ut tennpluggen på det og slurpet opp det som var kommet nedi direkte oppå stempelet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S-sentrum skulle ha 12 000,-

Møller skulle ha 12500,- :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan anbefales for denne jobben i mjøsområdet ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan anbefales for denne jobben i mjøsområdet ?

 

Mener jeg leste Oct gjorde slikt. Får håpe det er billigere enn 12500kr på min 2.0 tsi

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener jeg leste Oct gjorde slikt. Får håpe det er billigere enn 12500kr på min 2.0 tsi
Helt riktig! OCT gjør dette . Og til en mye finere pris enn 12500,- [emoji6]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt riktig! OCT gjør dette . Og til en mye finere pris enn 12500,- [emoji6]

 

Hvor mye finere da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye finere da?
8500,- og da er oljeskift etterpå inkl

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarer dere å se eventuell koksing ved å føre endoskop/borescope inn i innsug, gjennom MAF og videre til hver sylinder? Har kjøpt en slik med 3m kabel for å forsøke på min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarer dere å se eventuell koksing ved å føre endoskop/borescope inn i innsug, gjennom MAF og videre til hver sylinder? Har kjøpt en slik med 3m kabel for å forsøke på min.

 

På din bil er det utført for ca 2år siden, er ikke mye kjørt etter dette såvidt jeg vet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.