EGR og DPF Delete fra Darkside? VW t5

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk. I det siste har min transporter (180 tdi) stadig begynt å lyse dpf rens. Lampa forsvinner etter en stund kjøring, men kommer tilbake etter et par dager. Jeg tenker at dpf filter er modent for utskiftning, men før jeg bruker en halv mnds lønn på dette tenker jeg å prøve å rense dette med rensevæske. Jeg leser at flere har hatt gode erfaringer med forskjellige væsker. Det er i hvertfall værdt å forsøke.

Filteret sitter også greit til og jeg har og tenkt tanken å rense det utenfor bilen.

Det er flere som selger slike i norge.

Erfaringer med forskjellige typer mottas med takk..

 

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Saab er det velkjent at man spyler/skyller igjennom partikkelfilteret med varmt vann, før man kjører en regenerering med Tech2 (tilsvarende VagCom for GM-produkter).

Verdt å prøve? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det har jeg hørt også. Men finnes det noe gode produkter som løser opp skiten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjort dette flere ganger. TUNAP har skikkelig produkter nettopp for dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk Frank. Da skal jeg sjekke opp dette. Vet du om dette er produkter som rensingen pågår med dpf på bil med motor i gang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal vel virke en stund også kjøre etterpå hvis jeg husker riktig. sprøytes inn i hull til trykksensor før filteret. Filteret demonteres IKKE fra bilen. mener å huske det var 3 eller 4 forskjellige flasker. kostet rundt 1500,-

gjorde dette blandt annet på en touran 170hk der stakkars eier hadde fått pris på 25.000,- for å skifte dette filteret på møller. Jeg ga ingen garanti at dette ville funke men til 1500kr var det vært å prøve. dette er flere år siden. ikke hørt noe klaging enda ;)

 

http://www.tunap.com/en/tunap-automotive/assortment/diesel-particulate-filter/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg jaggu få taki det produkter der. Saken oppdateres etter utført rens.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal sies at det egentlig skal brukes en spesiell sprøyte for å sprute det inn i filteret. dette har jeg aldri brukt. fungert fint uten. Tunap er skikkelig saker, dette produktet virker hvis man følger bruksanvisningen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dpf lampen kommer nå tilbake mer og mer og resulterer i limpmode om bilen brukes litt hardt.

Etter en avlesning hevdet de på møller at både dpf og egr inkl kjøler må byttes, estimert til 32000: faint : Uaktuelt!

 

Har nå bestemt meg for å fjerne hele dritten, og montere egr og dpf delete fra Darkside. Er det noen som har gjort dette? Serriøs butikk? Vet det er en kronglete jobb, og at det kreves en remap.

Må travers ned for å komme til?

Er det noen i Østfold som kan utføre programmeringen? Er det noe lurt å ta ut mer effekt av denne motoren, da jeg har dsg?

 

Og sist men ikke minst, har noen gjort dette på denne bilen og sitter med noen erfaringer? Også på chipping av denne motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send en mail å hør hva du trenger. Gode produkter er min erfaring :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gode på kundeservice er de og :)

 

har handlet derfra flere ganger, var feil en gang, da lempa de avgårde rett del med en gang og dekket frakt for retur av feil del. Fikk et gavekort som plaster på såret og :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monterte full miltek med dpf delete på fattern sin 180bitdi 4motion. Egentlig ganske grei jobb. Får ut alt uten å ta av travers. Dpf sitter under bilen. Er kat. Rett etter turbo. Var litt dritt med vbånd klemme på turboen da han som satt sammen satt sammen den motoren på fabrikken hadde satt umbrako skruen ned mot girkassa... så måtte ødelegg den med et langt "eu-jern" og grei slegge :) hadde ny klemme siden jeg vet av erfaring at dem e dritt :P

Ble som ein ny bil etterpå med revo steg2 og go eksos. Han er kjempe fornøyd hehe.

2011 mod gått 150k nå

 

Miltek hadde til og med laga "fakedpf" på'n så det ser ut som den fortsatt er montet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er høres bra ut. Vet du hvem som selger det til en overkommelig pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har renset dpf filteret på X3en med mr muscle ovnsrens. Det funker jo bra på koksa egr;) Dpf ble tett da den aldri regenerert grunnet termostatfeil. Etter termostatbytte var det for tett til at regenereringen startet. Dette filteret er veldig lett tilgjengelig med muffer foran og bak. Ovnsrensen ble tilsatt motstrøms og etter natten ble det spylt med varmt vann også motstrøms. Måtte sette slangen helt ned på filtercellene for å få nok trykk, og da kom det en svart stråle på andre siden. Varte bare i noen sekunder, og på den måten jobbet jeg meg over hele filteret. Etterpå rente vannet lett gjennom. Regenereringen startet relativt ofte etter dette, men har nå stabilisert seg.

 

Jeg tror motstrømsprinsippet er viktig her. Dpf filteret består jo av tette kammer hvor kun små molekyl kan få over fra inngående til utgående. Rensestoff i forkant vil nok først og fremst løsne soten og dytte den lengre inn.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Det gjaldt x3n? På t5 syns jeg det sitter litt trangt til. Og jeg har ikke tilgang på løftebukk e.l. Men jeg tenkte at når jeg først får det ut skal jeg gi det et forsøk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er på X3en ja. a2b1b28cb615ad91be33120e16e7653f.jpg

 

Rimelig åpnet der;)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sitter ganske greit til på t5 og.. :)

2016-10-29 22.49.39.jpg

 

Og her ein meget god løsning på dpf problemer! komplett milltek med dpf delete: rolleyes

2016-10-29 20.36.55.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for gode bilder!! Skal ta en kikk under til uken. Kanskje jeg forsøker å rense det først, men egentlig har jeg lyst til å ha vekk hele driten...

Jeg trodde dpf var den fremste klumpen rett etter turbo men det er vel kat? Om dpf sitter rett før mitre lyddemper er det jo grei tilkomst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andreas: hvordan fungerer anlegget fra miltek? Tror hjernen da at filteret er åpen og ikke setter igang regenerering? Eller må dette kodes helt vekk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andreas: hvordan fungerer anlegget fra miltek? Tror hjernen da at filteret er åpen og ikke setter igang regenerering? Eller må dette kodes helt vekk?

 

Bilen går med steg2 chip fra Revo, kodet vekk dpf og stengt av egr ja : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig. Skal prøve å få ut driten nå men har allerede støtt på en problem.

V-bånd klemme opp til kat står feil vei, hvordan skal jeg få has på den?

A26A6521-58B2-4578-8E75-02A9501E8BBC_zps

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kapp bolten å få ei ny klemme

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eksosen fra miltek går vel helt frem til turbo? Der var det jo bare sykt trangt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for tips! Jeg jobber nå med å få dette ut, men kommer ikke ordentlig til den øvre eksosklemma. En tanke som svirrer rundt i hodet er å kutte eksos 10-15cm på hver side av dpf for så å skjøte denne med skikkelige eksosskjøter etterpå? Er det en dum tanke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.