Skinnbehandling swissvax og skinnrep med Leatherlab skinnrep produkter

Anbefalte innlegg

Kjøpte en delebil pga recaro setene i bilen. Bilen hadde stått i 3 år, samt mer enn 300k på telleren. så var litt å plukke på.

 

Baksetene var ganske bra. Til høyre ser dere ryggen før, mens til venstre er det ferdig renset.

20150706_111859.jpg

 

Framsetene var litt værre med. Her var det mye å hente.

20150708_120352.jpg

 

Litt detaljer

20150711_135700.jpg

 

20150711_135634.jpg

 

Skrubbet ned setene med swissvax leather cleaner og børste. Fikk da ut litt dritt...

20150708_124431.jpg

 

Da så setet tilslutt slik ut.

20150708_124412.jpg

 

Så satte jeg det inn med swissvax leather milk. Da fikk det tilbake glansen og ikke minst følse skinnet som nytt. Fantastisk å kunne ta ett sliten interiør opp til noe som føles som nytt igjen...

 

20150708_125604.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så var det over til førersetet. Dette så ille ut.

 

20150711_135706.jpg

 

Litt bedre bilde av skaden.

20150711_135629.jpg

 

Kjøpte ett skinnrep sett fra poleringskongen. Er fra dynamix og leatherlab. Var med allt du trenger, samt gode instruksjoner.

 

Rengjorde området første med medfølgende renseveske.

20150711_141914.jpg

 

Så klippet jeg av de løse skinndelenen som hindrer god heft for skinnsparkel.

20150712_195530.jpg

 

Så begynte jobben med å påføre skinnsparkel. Det ble vel 5-6 lag for å få dekket hullet. Viktig at det tørker mellom hvert lag. Jeg påskynte tørkeprosessen med en varmepistol innstillt på 30 grader.

20150713_193206.jpg

 

Når jeg var ferdig pusset jeg ned med 600gritt sandpapir og vasket rent. Da kjørte jeg på med lettfyller på toppen slik at man får dekket det siste små sprekkene samt forsterke reperasjonen.

 

20150713_195253.jpg

 

Siste steg er å farge området. Da er det viktig å sjekke at det er riktig farge på ett lite område først. Så farger man hele det området man jobber med.

Så ble resultatet slik.

 

20150713_200506.jpg

 

Måtte 5 runder med farge til. Nå har jeg brukt setene i ca 3 mnd og reperasjonen fungerer 100%. Man mister litt struktur og fleksibilitet i skinnet. Men det er en 100% forbedring i forhold til utgangspunktet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss!! dette er jo nesten for godt til å være sant!

 

Fin beskrivelse :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herregud det ble bra! Denne lagrer jeg! Har et lite rift i passasjer setet mitt. Tusen takk for at du har delt denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er meget bra instruksjoner å få fra leverandøren. Så det er vanskelig å gjøre noe feil :-) trodde ikke det skulle bli så bra jeg heller, men bare å være nøye så blir det meste man gjør bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende. Legger du noe under sparkelen eller legger du den rett opp på paddingen til setet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende. Legger du noe under sparkelen eller legger du den rett opp på paddingen til setet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger den rett på paddingen. Det blir så mange lag. Setter seg ikke fast i paddingen kjennes det ut som.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen ble solgt. Reperasjonen var fremdeles like fin, så dette funka gull.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.