1,8t apu vanskelig start på varm motor. fjusker og smeller på kald motor.

Anbefalte innlegg

siste tema: halvvatm 1,8t starter ikke.

 

 

 

 

a4 b5 1,8t 200mod

044 pumpe

 

 

noen som kan forklare meg hvorfor bilen ikke vil starte når den er varm? hender av å til at den starter men skjeldent. står bare å kinner med null reaksjon. trenger ikke gå mange sekkundene heller før jeg stopper for så å ikke få start igjenn..starter med en gang når den er kald.

 

har byttet sensor ved torpedovegg. samt veivaksel og kamakselsensor. føleren under insugsmanifold er en av dem to men den som sitter lengre ned og trangere til er byttet tilbake til gammel da det ikke ble noe endring når jeg byttet. har også byttet posisjonssensoren som sitter like ved timingbelt.

 

har slitt med dette i snart 2 år uten å finne ut hvorfor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt død nå. starta den i går og fløtta den. da jeg skulle kjøre etterpå så fikk jeg ikke start. heller ikke i går eller i dag.kinner og kinner og lader og lader. tok av slange på rails i går å da nermest fossa det bensin ut i store mengder så det spruta utover veien fremfor bilen. merker at pumpa ikke altid slår inn hver gang jeg setter på tenning. når pumpa slår inn på tenning så kommer det en sprut med bensin. når den ikke slår inn kommer det ikke bensin. når jeg kinner kommer det veldig mye bensin. hører at pumpa altid går når jeg kinner men ikke altid den slår inn når jeg slår på tenning. kopla fra endel følere og kopla til igjenn null reaksjon verken med følere på eller av. når bilen gikk lada den raskt og man hørte fort at turboen lada. lada ca 1.3 max og gikk greit. har lenge vert vond å starte på varm motor men nå vil den ikke når den er kald lengre. hender den hoster litt å nesten kommer men så er det helt dødt igjenn..

 

dette er byttet:

kamakselsensor

veivakselsensor

posisjonssensor

mapsensor

tempsensor ved torpedovegg

husker ikke hvem det var men en av kam eller veiv sensoren er bytta tilbake til den gamle da det ikke ble noe positivt resultat ved bytting. det er den som sitter lengst ned på blokka mest kronglete til.

 

lmm er også byttet uten noe bedre resultat.

 

byttet også nylig til bkr7e-11 plugger med 028 i gap

 

dysene ble sjekket tidligere å spyler fint hver om hverandre

pumpa er 044 som sitter i en provisorisk løsning i tanken uten sumpfilter. er kun det filteret som er originalt i pumpa. ble mappet med 044 pumpa.

når bilen går går den fint på tumgang med går veldig rikt både på tomgang og kjøring. ligger på 11-12-13 ca under kjøring. 19.8 motorbrems og ned på 10 ved pådrag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå byttet olje og filter samt bensinfilter. jeg trykktestet systemet og da fikset jeg en lekkasje på slange fra vakum på torpedovegg mot innsugsmanifold samt en lekkasje på ånderør tett ved luftfilter. tok også en gjennopretting på 060 på vagcom. renset turboslangen og maf hus samt lot lmm blad stå i elektrorens over natten. Fikset å ny slange mellom vakuum å resirk lokk.

 

Starter lett men stopper ettr noen sekkunder. Nykker , smeller å vil dø når den er kald. Lamda verdi springer opp og ned og bilen går veldig ujevnt. Når den begynner å bli varm så går den greit mn fremdeles ujevnt. Denklarer så vidt å holde seg på tomgang når den er varm.

 

Renset også pluggene som nesten er nye. Samt coileene. Gap 028 på ngk bkr7-11

 

Bilen går meget godt nå når e gir på. Ble bedre etter det jeg fikset men fjuskingen og smellingen er problemet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bensinprobblemer?

 

Nesten så det virker sånn ja. Syns den springer på magert når den kutter. Var av med slange på beNsin for å sjekke om det kom noe da den ikke ville starte etter jeg bytta bensinfilter. Kom bra å jevn strøm med bensin når e kinne. Men har ikke testa dysene.

 

Tok en tur I stad. Da gikk den plutselig fint på tomgang og mye bedre når e kjørte. Men fusker enda. Lever litt selv på turtall når den står på tomgang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tuesday,20,February,2018,19:13:50:38220

VCDS Version: Release 17.8.1 (x64) Running on Windows 7 x64

http://www.Ross-Tech.com

 

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Control Module Part Number: 4B0 906 018 AA

Component and/or Version: 1.8L R4/5VT 0006

Software Coding: 04201

Work Shop Code: WSC 00000

VCID: 60CF96C1E0D6EF46F1-5140

3 Faults Found:

 

17956 - Boost Pressure Regulation Valve (N75)

P1548 - 35-00 - Open Circuit

18010 - Power Supply Terminal 30

P1602 - 35-10 - Voltage too Low - Intermittent

16891 - Idle Control System RPM

P0507 - 35-10 - Higher than Expected. - Intermittent

 

Readiness: 0000 0000

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.