Drop off behandling. Edit: Maskin ble innkjøpt og polering utført på vanlig vis..

Anbefalte innlegg

Noen her inne som har prøvd Drop Off behandling av bilen sin? Har sett noen biler etter behandling, og det ser imponerende ut ved første øyekast. Fristende å prøve, men virker å være en kostbar prosess..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er drop off behandling?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke troa på at dette er noe bedre enn noen av de andre forseglingene på markedet.

Ved bruktbil tilkommer lakkrens på kr 1700,- - dette må utføres før Drop Off behandlingen kan utføres:

Spesielt at de mener at alle nye biler er strøkne i lakken da. Skal du ha på noe som holder i "inntil 5 år" så bør det være rimelig strøkent under først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Simen. Det finne litt for mange "optimistiske" vurderinger mhp langtids "effekt" på slike produkter (og muligens litt mange forutsetninger).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må si meg enig i det meste her.. Jeg er skeptisk til spesielt holdbarhet og også verdi for pengene.... Så endte opp med å kjøpe maskin og utstyr for polering hjemme i garasjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen erfaringer selv med denne "Drop-off"-behandlingen, men min sjef sverger til dette.

Alle bilene hans ser helt nydelige ut etterpå og lakken ser ut til å ha blitt gitt en hard glasshinne.

Fet beading! : rock :

 

Hvorvidt dette holder så lenge som det loves er dessverre for tidlig å si...

Det ligger i naturen til nordmenn å være skeptisk til nye ting, men den standard DiTech-behandlingen har nok godt av litt konkurranse uansett :)

 

Jeg tror dog at de fleste her inn liker å polere selv og er fornøyd med "selvgjort er velgjort". Meg inkludert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble selvgjort.. Og er igrunnen godt fornøyd tatt i betraktning at jeg aldri har polert med maskin før.

Prosedyren ble som følger:

Vasking i flere steg med bla Prickbort, skumlegging, korrosol, Clayklut og Iron X`it, felgrens, håndvask...

Korrigering av litt striper på dører, skjermer og panser med Scholl S3 Gold

Polering med Autoglym Super Resin Polish

Håndlegging av to lag Autoglym Extra Gloss Protection voks

Rensing av alle ruter vha clay samt behandling RainX på samtlige.

 

Kjøpte startpakke hos Bilpleiekongen, så er sikkert ikke de råeste produktene verken på maskin eller stoff, men til mitt bruk var det iallefall en god start føler jeg :)

 

292BC904-B270-42CE-BB60-7CE47B60ED2F.jpg

3B4E0BFF-369D-46E3-8278-98F5E284417C.jpg

A6FA9349-CE82-4DE6-9109-ADF6B90596F2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.