Anbefalte innlegg

Noen som har noen formening om en fæl lyd fra motoren kan komme av? Er på tomgang, forsvinner med en gang man gir litt gass. Kommer og går. Er en 4m DSG, kan det være svinghjul? Er på "baksiden" av motoren, hjulhuset på førersiden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Kan se ut som gåent svinghjul, noen som kan bekrefte? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vibrerer det på tomgang/lavt turtall når du kjører også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det forsvinner ved kjøring så er det gjerne relatert til clutch/svinghjul.

 

Normalt kommer det ikke ulyd når dobbeltmasse svinghjulet kommer i ubalanse, så her må noe har røket tror jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde akkurat samme lyden på gammelbilen 3c 2,0 140 med 6.tr. dsg. for ca ett år siden

stilte opp tomgang med vcds med ca 60-70rpm da ble det stille.. antok det var svinghjul som kom med en siste hilsen..

 

gjorde aldri noe med det siden jeg i tillegg fikk "juletrebelysning" i dasjen og feil med airbag,abs etc.. stampet bilen og gikk en generasjon tilbake. har nå en 3bg 1,9 4m og hjertet slår litt roligere ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsvant så fort man gav litt gass. Fant flere,videoer på youtube med samme symptom. Fant en bil med manuell isteden.

 

Sent fra min LG-D802 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde akkurat samme lyden på gammelbilen 3c 2,0 140 med 6.tr. dsg. for ca ett år siden

stilte opp tomgang med vcds med ca 60-70rpm da ble det stille.. antok det var svinghjul som kom med en siste hilsen..

 

gjorde aldri noe med det siden jeg i tillegg fikk "juletrebelysning" i dasjen og feil med airbag,abs etc.. stampet bilen og gikk en generasjon tilbake. har nå en 3bg 1,9 4m og hjertet slår litt roligere ;)

 

kompis har en bil med dsg som rasler godt på tomgang. borte med engang man gir på litt. hvordan justerer man opp tomgang med vcds?

 

og har noen erfaringer med hvor lenge det holder etter at det har begynt å lage lyd? er kun på tomgang...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man justerer ikke opp tomgangen for å kurere problemet, man demper bare symptomet helt til det sier bang.

Har sett resultater av defekt DMS som vraker DSG kasser og "clutchhuset" på manuelle biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

husker ikke hvordan, men jeg fant det ut og da finner nok de fleste ut av det :) er svært skjeldent jeg har vcds i bruk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å svare på spm. så er der under 01-Engine og Adaptation, der er "engine idle adjust" eller noe i den duren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.