2013 Audi A6 Allroad - Fjerne autostopp når man går ut av bilen og bilen står i park

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker hjelp til å fjerne autostopp når jeg går ut av bilen selv om bilen står i park og håndbrekket på. F.eks. når man rygger ut av garasjen og skal lukke garasjen er det dumt at bilen stopper automatisk så fort man åpner døra og går ut.

Start/stopp er deaktivert på knappen i konsollen, men det utgjør ingen forskjell.

 

Liker ikke å få så mange starter/stopp unødvendig. Kan stå med åpen dør og starte bilen igjen, da vil den fortsette å gå.

 

Noen som kan hjelpe, kan kode med Rosstech om det kommer en detaljert guide.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren skal ikke stoppe når du har slått av systemet, da må vel noe være feil?

 

Dessverre kan det ikke programmeres/kodes bort på Audi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ønsker hjelp til å fjerne autostopp når jeg går ut av bilen selv om bilen står i park og håndbrekket på. F.eks. når man rygger ut av garasjen og skal lukke garasjen er det dumt at bilen stopper automatisk så fort man åpner døra og går ut.

Start/stopp er deaktivert på knappen i konsollen, men det utgjør ingen forskjell.

 

Liker ikke å få så mange starter/stopp unødvendig. Kan stå med åpen dør og starte bilen igjen, da vil den fortsette å gå.

 

Noen som kan hjelpe, kan kode med Rosstech om det kommer en detaljert guide.

 

Skal ikke kommentere om dette kan kodes bort med rosstech, men kan hvertfall enkelt fjernes med en kode hos din lokale forhandler (går utifra at det er Gromstad du bruker). Håndbrekket vil allikevel gå på så lenge du åpner døren.

 

Motoren skal ikke stoppe når du har slått av systemet, da må vel noe være feil?

 

Dessverre kan det ikke programmeres/kodes bort på Audi.

 

Er normalt at bilen stopper når du åpner døren for å gå ut. Sikkerhetsfunksjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke kommentere om dette kan kodes bort med rosstech, men kan hvertfall enkelt fjernes med en kode hos din lokale forhandler (går utifra at det er Gromstad du bruker). Håndbrekket vil allikevel gå på så lenge du åpner døren.

 

Er normalt at bilen stopper når du åpner døren for å gå ut. Sikkerhetsfunksjon.

 

Ikke på min 2016 Skoda, ei heller på 2013 A4en jeg hadde i fjor.

 

Jeg fikk høre at Audi AG ikke har gitt ut noen metode for dette å fjerne dette systemet da det tar bort typegodkjenningen av bilen pga utslipp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke på min 2016 Skoda, ei heller på 2013 A4en jeg hadde i fjor.

 

Jeg fikk høre at Audi AG ikke har gitt ut noen metode for dette å fjerne dette systemet da det tar bort typegodkjenningen av bilen pga utslipp.

 

Hvis du leser innlegg #1 ser du at Svein Arild ikke snakker om start/stopp, men at biler slår seg av når døren åpnes.

Det er ikke alle bilene som har det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du leser innlegg #1 ser du at Svein Arild ikke snakker om start/stopp, men at biler slår seg av når døren åpnes.

Det er ikke alle bilene som har det.

 

Da misforsto jeg det han skrev, beklager. Trodde det var snakk om å fjerne hele start/stopp systemet i sin helhet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk dette fjernet på min 313 diesel ifjor, det ble gjort på Audi, usannsynlig irriterende at bilen stopper som forklart, så det klarte jeg ikke å leve med:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mulig med VCDS, har sett dette på et par sider:

 

Recode the Central Convenience module to STOP the engine from turning off when you get out, having moved the car.

[select]

[46 - Central Conv.]

[Coding - 07]

[Long Coding Helper]

Click on the red byte (below) and in the binary code you will see: 00000111

Change it to: 00001111

ie. with 1111 at the end not 111

 

Tab into the next bit box and you will see the code change to 0F (013F062220B9000083200904200104070000000000000000000000000000 to 013B062220B90000832009042001040F0000000000000000000000000000)

[close the long code helper]

[Do It!]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både dette og start/stopp er deaktivert på min med VAGcom, start/stopp er nå av som standard når bilen startes, og kan aktiveres med knappen, jeg har også snudd funksjonen på lyset i knappen slik at det ikke lyser til vanlig, kun når systemet er aktivt.

 

Står en del triks her: http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php/132245-A6-C7-VCDS-Tricks

 

Metoden som Bjørn skriver over er riktig for det trådstarter spør om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, da skal jeg se om ikke jeg prøver meg litt frem med VCDS eller om det blir en tur innom på service og fikse dette i samme slengen først

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.