Allroad 2003 modell - dekkstøy eller hjullager?

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en Allroad nylig og den har en del hjulstøy fra forhjulene.

Typisk lagerlyd, men høres ut som om det kommer fra begge sider.

Blir litt mer støy ved sving, men lyden endres like mye ved sving til hver sin side.

Litt rart hvis begge lagrene er like slitt, men lyden er høy og minner om hjullager.

Har kjørt 2-300 mil uten at lyden har blitt verre.

Den har brede Kinadekk.

 

Noen som har erfaring med dekkstøy som høres ut som hjullager?

Lurer veldig på om jeg skal gidde å prøve å skifte dekk først, eller like gjerne skifte lageret når jeg likevel skal skifte drivakselmansjett.

 

Innspill?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kinadekk som har litt tappeslitasje høres jo veldig ut som hjullager, prøvde å ta en tur på vinterdekkene ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Adrian skriver; brede kinadekk er jo aldri noen höjdare. Forsøk andre dekk/piggfrie vinterdekk. Det burde i gi deg en pekepinn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kinadekk som har litt tappeslitasje høres jo veldig ut som hjullager, prøvde å ta en tur på vinterdekkene ?

 

Dette er 245 med trappeslitasje ja.

Da forsøker jeg å legge om til vinterdekk, før jeg skifter drivakselmansjett. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da vedder jeg minst 2 pakker chips på at vi har funnet synderen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endte opp med å bytte hjullager på min Allroad 04, men viste seg å være dekke som lagde "lagerstøy".

Flere som lånte bilen som ba meg bytte hjullager :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skiftet begge hjullager foran på toyota hilux jeg hadde for noen år siden, da jeg var overbevist om at det var lagerlyd, men viste seg å være dekkene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det samme med BMW'n. 235 forran og 265 bak i 19"... Etter en tur til nordnorge og hjem så trodde jeg seriøst alle hjullagrene var gått.. Støya helt vilt. Reiv av dekka og kjøpte noe mer ordentlige dekk.. Null støy.. (Y)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var nok dekkene som var åsaken, det er stille med vinterdekkene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet på min C5. Jeg var overbevist om at jeg hadde defekt(e) hjullager, men det var også bare dekkstøy :)

 

Kan også nevne at samme felger og dekk ble med over på B6'en, og der støyer de mye mindre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker denne tråden istedenfor å lage ny

 

 

 

sliter med støy i kupe på en 2013 modell (non vag) dette kommer fra hjulene. nye dekk som har oppgitt 69 DB. 69 må jo være ekstremt lavt..

 

hvor kan man isolere dette bort? inne i bilen eller utvendig? hva bruker man? hjelper det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fransk bil? Gammlingen sin nye 308 støyer imponerende mye til å være 2015 mod dekka er av god kvalitet og uten trappeslitasje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

koreaner. bilen er helt super men er rett og slett plagsom over 70-80 km/t

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.