Anbefalte innlegg

 

Nå betaler VW sågar ut kompensjon om du har bytta EGR hos tredjepart;

IMG_6695.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kravene er jo gjennomlobbyert fra bilindustrien og bare tøys. Det finnes ikke reelle krav til hva bilene slipper ut på veien; kun i labben.

 

I forhold til hva? Når naboen kjører på butikken, eller jeg kjører til hytta? Ettersom det er snakk om flere hundre prosent i forskjell.

Er det tapt avgiftsinntekt til staten du er bekymret for?

 

Og VW valgte dessverre å ri en død hest; høytrykks EGR design og uten Adblue. Dette har de heldigvis beveget seg bort fra. Så kravene har sånn sett fått VW på bedre tanker.

 

Bedre? Er ikke motorene blitt dårligere nettopp på grunn av dette utslippshysteriet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om jeg helt henger med; men EU-kravene gjelder kun for hva bilene slipper ut i labben. Hva som skjer på veien, er ikke regulert (dvs det er så mange unntak at ingen produsenter forholder seg til intensjonen bak EU-kravene)

 

Ikke bekymret for statens inntekter. Mer bekymret for mangelen av etikk og moral hos VW; de eier jo ikke skam! "Å folkevogne" bør jo ikke bli et begrep..

 

Bedre ift utslipp. Motorene har vel generelt blitt bedre; 250-300.000km i en Ascona, Taunus, Escort??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner ikke med det finnes, men hadde vært morro å visst hvor stor % i fht solgte biler som har hatt egr problemer i norge vs f. eks Tyskland. Jeg mener bestemt at norsk veinett er dårligt for moderne biler.

 

Greit å tenke på om dagens biler faktisk er konstruert for å gå > 200 000 km?

 

Ja, VW (og andre produsenter) har konstruert mye rart siste 10-15 år, men at vi ikke evner å lage gode veier her til lands kan vi vel ikke klandre produsentene for?

 

Sagt det før og sier det igjen, et godt eksempel på dette er multilink..... 200k km i Norge vs Tyskland (f eks)...... Hva er best? Tror dette går delvis igjen på annet utstyr også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om jeg helt henger med; men EU-kravene gjelder kun for hva bilene slipper ut i labben. Hva som skjer på veien, er ikke regulert (dvs det er så mange unntak at ingen produsenter forholder seg til intensjonen bak EU-kravene)

 

Ikke bekymret for statens inntekter. Mer bekymret for mangelen av etikk og moral hos VW; de eier jo ikke skam! "Å folkevogne" bør jo ikke bli et begrep..

 

Bedre ift utslipp. Motorene har vel generelt blitt bedre; 250-300.000km i en Ascona, Taunus, Escort??

 

Dersom EU kravene er på et nivå som gjør at produsentene kun klarer disse under kontrollerte forhold i labratorium, sier det seg selv at disse må enten justeres for å få et mer realt bilde av utslipp bilene gjør gjennom dens levetid. Eller at man aksepterer at disse viser det mest optimale mulige målbare forbruket, og forskjellene mellom biler målt på lik måte, har tilsvarende forskjeller ute på veien.

 

Det daglige utslippet i lufta rundt oss er fremdeles den samme, den eneste lidende part er land som Norge som har avgifter basert på utslippsnivå.

Og hadde det blitt endringer på målingene, ville man også måttet korrigert satsene på avgiftene for å unngå et økonomisk krakk.

 

Etikk og moral er dessverre ikke en del av bilbransjen vel som i andre bransjer hvor man vil tjene penger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men kravene til utslipp har myndigheter og bilindustrien sammen funnet frem til. BMW mfl har sågar løst kravene på en nogenlunde ærlig måte. VW derimot har svindlet i verste stil. Så problemet er ikke kravene..

 

Utslippet er tilnærmet det samme fordi enkelte bilprodusenter ikke har fulgt opp intensjonen bak kravene. Og man har lurt seg igjen; 2,4 tonns Volvo XC90 med bensinforbruk på 0,2l/mil yeah right.

 

Problemet er at man har erstattet offentlige nasjonale fagorgan, men EU byråkrater og lobbyister.

 

IMG_6728.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper dette er tull ellers blir eg forbanna!

 

Quote.

204 hk har tatt over for 180hk i likhet med 150 i stedet for 140

 

De nye er likedan. Kjenner 10stk som har problemer med oljeforbruk på t6 alle motorvarianter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde vel ikke være samme problem med T6?

 

CFCA (5).jpg

CFCA (4).jpg

CFCA (3).jpg

CFCA (2).jpg

CFCA (1).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det bør ikke være tilfelle! Då holder vw oss isåfall for narr..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kommer disse bildene fra?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde vel ikke være samme problem med T6?

 

 

Dette så nesten ikke ut til å være for offentlig bruk ;) Takk for informasjonen. Her har helt klart VW ett kjempeproblem hvis dette fortsetter på T6.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kommer disse bildene fra?!

 

https://t5-life.com/forum/showthread.php?tid=1

 

Finner egen lukket facebookgruppe for eiere med CFCA motor der det er mye diskusjoner.

Rart at dette ikke er mer omtalt,når det ser ut til å gjelde alle 180hk Transportere som er solgt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

https://t5-life.com/forum/showthread.php?tid=1

 

Finner egen lukket facebookgruppe for eiere med CFCA motor der det er mye diskusjoner.

Rart at dette ikke er mer omtalt,når det ser ut til å gjelde alle 180hk Transportere som er solgt.

 

Så i praksis vi en stengt EGR ventil på disse unngå dette problemet?

attachment.php?aid=23

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blending av EGR skal løse problemet sånn eg har forstått det ja. Darkside Development selger kit å skriver vel litt om det om eg husker riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper dette er tull ellers blir eg forbanna!

 

Quote.

204 hk har tatt over for 180hk i likhet med 150 i stedet for 140

 

De nye er likedan. Kjenner 10stk som har problemer med oljeforbruk på t6 alle motorvarianter

 

Vi har ennå ikke hatt en eneste t6 med oljeforbruk på jobben og vi har solgt ganske mange.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har ennå ikke hatt en eneste t6 med oljeforbruk på jobben og vi har solgt ganske mange.

 

Hvor mange har passert 100.000 km? Er det hysj, hysj å snakke om CFCA motoren hos Møller? Noe utvidet garanti på dette problemet? Når ble byttemotorer levert med D versjon av EGR kjøler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange har passert 100.000 km? Er det hysj, hysj å snakke om CFCA motoren hos Møller? Noe utvidet garanti på dette problemet? Når ble byttemotorer levert med D versjon av EGR kjøler?

 

Har noen som gått over 100k. Hadde motorbytte på t5. Den fikk den nye typen motor ihvertfall. Nå jobber jeg som klargjører så garanti delene vet jeg ikke noe om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min T6 bruker 2l olje på 20 000 km det er vel innafor? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min T6 bruker 2l olje på 20 000 km det er vel innafor? :)

VW godtar vel 20L på 20000km før det er noe "feil" så det bør være innenfor :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VW godtar vel 20L på 20000km før det er noe "feil" så det bør være innenfor :P

 

Ja hør på det tallet - Q5n min var utafor. Nesten så den konkurrerer med drivstoffprisen på 20000km

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.8tfsi a3en til læregutten brukte 1.98l pr 1000km på oljeforbruktest på møller, garanti utløpt for 7mnd siden og møller tar ingen ansvar og anbefaler ny shortblokk xD

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke bare vag som sliter med dette. onkel har en mini cooper som drikker olje. er vist helt vanlig sier dem...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting jeg ikke forstår,selvom det bare er vag eller ikke som sliter...

 

Alle bilene jeg har hatt har ikke brukt olje/brukt såpass lite at det ikke merkes før olja byttes uansett. Har hatt 5 vag, inkludert en S2 med rundt 500.000km på orginal turbo. Er det virkelig sånn at man må forvente at kvaliteten på sånt blir dårligere med åra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.