Anbefalte innlegg

Kansje eg er litt vågelig her nå ,men eg syns det er på sin plass.

Merker jo at vw forhandlere og mekanikere har fått munnkurv for veldig få av de eg har snakket med vil utale seg og de får heller ikke vite noe fra vw sentralt.

 

Noen som tør utale seg? Eg tviler sterkt, men eg utfordrer dere. Man blir ikke bedre av at ting blir feiet under teppet..

 

Hva sjer egentlig med motorene til VAG noen er helt ubrukelige mens andre er greie.?

Tenker nå spesielt på 180HK TDI motorene i Transporter og Caravelle synes synd på stakkarene som har kjøpt disse der garantien er gått ut for de står jo over for kjemekostnader.

 

Er jo bare ett tidsspørsmål før disse blir rødmerka hos forsikringsselskapene for motor og driverksforsikring hva sjer da?

Det viser seg jo og at de nye motorene som blir satt i sliter med samme feila.. Alså det er ikke blitt utbedret noe.. Hva er det for noe.?

 

Derfor eg er ekstra intresert i denne saken er jo Pga at eg selv kunne tenkt meg en Transporter med 4-motion og DSG , men desverre er det kun å få sammen med 180hk..

 

Beklager til dere her inne som alerede har 180 TDI og har planer om å selge ettervert.

 

 

image.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det fortsatt langt igjen til de slår sin egen rekord for 2,5 V6 TDI :P

 

Når det er sagt så vil jeg tippe at konsernet kommer bedre ut av det med å reparere de tilfellene som må byttes under garanti, fremfor å kjøpe tilbake biler å bytte til motorer som holder. Å satse på å selge biler til misfornøyde kunder fra andre merker neste gang :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har også lurt litt på dette.

 

de har jo hatt problemer med ymse motorer siden 90tallet. og det virker jo ikke å ha endra seg på 20 år. dette er og en av de grunnene til at jeg ikke tør kjøpe nyere vag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De siste årene er det mange eksempler på både bensin og dieselmotorer som har alvorlige feil. Lurer på hvorfor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fiat dublo 1.4 td er like dårlig. Holder ca 100.000km så blir det rådebank. Flere på jobb det har skjedd med

 

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VAG har uten tvil laget mye dårlig siste årene.

Vi kjenner vel mange til ojepumpe/drev problematikk på 2.0TDi, dobbeltmassesvinghjul, EGR, turboer som ryker som igjen ødelegger DPF osv.

 

Er vel ingen villighet til å ta dette når garantien er ute whatsoever fra VW eller Audi?

 

Man kan gjerne le av Toyota Prius f.eks men det er utvilsomt MYE mer holdbart enn det meste VAG kommer med om dagen. Desverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VAG har uten tvil laget mye dårlig siste årene.

Vi kjenner vel mange til ojepumpe/drev problematikk på 2.0TDi, dobbeltmassesvinghjul, EGR, turboer som ryker som igjen ødelegger DPF osv.

 

Er vel ingen villighet til å ta dette når garantien er ute whatsoever fra VW eller Audi?

 

Man kan gjerne le av Toyota Prius f.eks men det er utvilsomt MYE mer holdbart enn det meste VAG kommer med om dagen. Desverre.

 

Toyota har sine feil de også. Byttet motor på biler mens den er på service har også skjedd. Svinghjul har de også hatt problemer med. Svigers var ihuga Toyotamann, men etter en rav4 med ikke annet en feil hele tiden. Hvor de heller ikke klarer og finne ut av det. Så han skulle ikke ha Toyota igjen. �� jobber selv i vag butikk og ja det har blitt byttet en del svinghjul, EGR. Men ikke mye DPF og turboer og noen 180tdi motorer. Men der er for det meste ambulanser.Vi selger alle merker brukt og vi har hatt reklamasjon på andre merker. Mercedes har det blitt motor og girkasser. Har en BMW som har vært inn og ut hos bavaria og Billia men den er ikke i orden ennå etter mange måneder. Turbo havari på en annen BMW. Har vært lite med de Fordene vi har hatt og ikke så mye på Volvo

 

så Vag har sitt men syns ikke det er så mye være enn mange andre merker. Men ja i 2016 er jeg helt enig at etter så mange år burde man kunne lage motorer som er så og si problemfrie og biler som ikke ruster opp. Og når man er blant de som selger flest biler i hele verden så hører man vel.mer om feil også.��

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt om en mekaniker hos Toyota i Drammen, som klarte å bytte 2 motorer om dagen, dvs han var dreven på dette etter hvert.

 

Tror at motorer byttes uten at kunden vet om det en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På meg så virker som om toyota er flinkere til å ta sånne ting på sin kappe mens på vag må kunden stå igjen med regninga ofte? RAV4 har vel hatt en del kluss ja :)

 

Holder meg til gode gamle 1,9 tdi og audi 5 syl [emoji1360][emoji1360]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VAG har uten tvil laget mye dårlig siste årene.

Vi kjenner vel mange til ojepumpe/drev problematikk på 2.0TDi, dobbeltmassesvinghjul, EGR, turboer som ryker som igjen ødelegger DPF osv.

For å ikke snakke om at VW/Audi enda ikke har klart å lage en motor med registerkjede som holder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den 180 hk en en BiTdi motor ? Er det i så fall samme motor som jeg har i lin 240hk Passat?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke si så mye siden jeg egentlig er inhabil, men som kundemottaker hører jeg mye historier fra kunder som også har vært misfornøyd andre steder + siden jeg for kort tid siden var lærling har mye kompiser som jobber rundt omkring på andre sjapper. Inntrykket er det at alle merker har sitt og på det generelle har kvalitet/holdbarhet på motorer gått ned. Hvis jeg blir spurt hvilken bil jeg anbefaler så er det gjerne en A4 b6/b7 med 1,9tdi skal man ha det supersolid. Ellers har også 2,0tdi i a4 b8/q5 samt 2,7tdi vært veldig solid i forhold til mye annet. Siden vi er VAG entusiaster er det mest de feilene vi får med oss også.

 

Selvfølgelig ingenting som slår 90 talls 1,9tdi/2,5tdi og 2,7tt fra S4/RS4 : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke si så mye siden jeg egentlig er inhabil, men som kundemottaker hører jeg mye historier fra kunder som også har vært misfornøyd andre steder + siden jeg for kort tid siden var lærling har mye kompiser som jobber rundt omkring på andre sjapper. Inntrykket er det at alle merker har sitt og på det generelle har kvalitet/holdbarhet på motorer gått ned. Hvis jeg blir spurt hvilken bil jeg anbefaler så er det gjerne en A4 b6/b7 med 1,9tdi skal man ha det supersolid. Ellers har også 2,0tdi i a4 b8/q5 samt 2,7tdi vært veldig solid i forhold til mye annet. Siden vi er VAG entusiaster er det mest de feilene vi får med oss også.

 

Selvfølgelig ingenting som slår 90 talls 1,9tdi/2,5tdi og 2,7tt fra S4/RS4 : smil :

 

Og Audi bensinfemmer! For guds skyld [emoji3][emoji3]

 

Men ta for eksempel nyere 1,6 tdi, der er jo disse EGR kjølerne en katastrofe. Dyre deler, en god del arbeid og potte tett på under 70 000km. (dette gjelder sikkert flere merker men stadig problem på vw).

 

Og 1,2 bensin med registekjede (!) raser i hytt og pine.

 

En Prius i samme klasse går glatt 3-4-500 tusen km uten å bytte annet enn bremser.

 

Jeg er VAG fanatiker og har alltid vært det men det går an å stikke fingeren i jorda av og til :) det er for mye dårlige motorer om dagen.

 

Ellers enig i det du skriver Jan Aimar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde faktisk akkurat inne en Golf 08 med motorlampe. Karen jobber rett over gata på toyota. Han hadde en mistanke om hva det var for han sa nemlig: "Dere har jo dieselmotorer i deres biler også" Egr ventil!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den 180 hk en en BiTdi motor ? Er det i så fall samme motor som jeg har i lin 240hk Passat?

 

Ikke hørt noe negativt om 240hk motoren ennå, men blir ikke overrasket mange mener det blir tatt ut for mye hk av 2,0 TDI motorene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter nesten 260 000 kjørte kilometer kan jeg si to ting.

 

VW har virkelig fått til VR6-motoren!

VW har virkelig driti på leggen når det kommer til automatgirkasser.

 

V6 bensineren min har som sagt kjørt nesten 260 000 kilometer uten noe annet enn olje, filter og pluggbytte.

DSG-kassen derimot har vært bytta to ganger :)

 

Om jeg får lov til å legge fram mitt forslag til neste års forretningsplan til VW-konsernet - Dropp turbo, dropp kompressor, dropp diesel. Hent tilbake sekseren, og gi den manuellkasse! : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter nesten 260 000 kjørte kilometer kan jeg si to ting.

 

VW har virkelig fått til VR6-motoren!

VW har virkelig driti på leggen når det kommer til automatgirkasser.

 

V6 bensineren min har som sagt kjørt nesten 260 000 kilometer uten noe annet enn olje, filter og pluggbytte.

DSG-kassen derimot har vært bytta to ganger :)

 

Om jeg får lov til å legge fram mitt forslag til neste års forretningsplan til VW-konsernet - Dropp turbo, dropp kompressor, dropp diesel. Hent tilbake sekseren, og gi den manuellkasse! : smil :

 

Har en kunde som har kjørt 340 000 med a6 allroad 2,7tdi uten mye pes. Alt går jo på vedlikehold og bruk. Kan gi deg mange eksempler lik din :)

Men ingenting er bra nok uten overladding :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter nesten 260 000 kjørte kilometer kan jeg si to ting.

 

VW har virkelig fått til VR6-motoren!

Ikke uenig, sett bort ifra at de ikke klarer å lage en motor der registerkjede og glidere ikke må byttes.

Etter nesten 260 000 kjørte kilometer kan jeg si to ting. VW har virkelig driti på leggen når det kommer til automatgirkasser.

Litt uenig. Mange havarier kunne vært unngått av anbefalt serviceintervall fra girkasseprodusentene. Der har det blitt bedre, og nå sier ihvertfall Møller at det skal skiftes olje og filter på kassene, i motsetning til før der dette "ikke var nødvendig" (evighetsolje). Bare tipping og synsing, men ser nesten ut som de motorsterke bensinmotorene er de som sliter mest, uavhengig av vedlikehold:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke uenig, sett bort ifra at de ikke klarer å lage en motor der registerkjede og glidere ikke må byttes.

)

 

De kunne og tatt seg bryet med å montert det på samme side av motoren som regreim sånn at man slapp ta av girkassen når kjede trengs bytte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9dfabf160961c7065668036e14ef17f4.jpg

 

Denne passer fint i registerkjede diskusjonen haha!

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

 

 

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noe utsette på de nyere 3.0 tdi-motorene, f.eks. 204 og 245hk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye av grunnen til at nye motorer er mindre holdbare er teknologien og kravene til lavere forbruk og utslipp.

Dette er ikke noe særeget for VW og gjelder de fleste merker som produserer moderne motorer..

EGR ventiler og diesel partikkel filter tettes, ideelt sett kunne man vært foruten disse og motorene holdt, men da ville MDG blitt forbanna.

 

Ang register kjede, BMW sine 2.0l diesel (N47) og 3.0 diesel (M57) motorer er vel motorer uten havari i mindretall.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke hørt noe negativt om 240hk motoren ennå, men blir ikke overrasket mange mener det blir tatt ut for mye hk av 2,0 TDI motorene

 

Problemet er ikke at det er tatt ut for mange hester, men at de blir for lite brukt.

Småkjøringen i kaldt klima er det som ofte er synderen for dieselmotorene. Jevnlige langturer med tung henger skulle vært påbudt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For det meste ambulanser? Se gjennom ALLE 180 HK transportere på finn, majoriteten av biler har skrevet i annonsen at motoren er byttet på garanti, mange har også tilføyet, pga høy oljeforbruk. En del har nok sikkert utelatt å nevne noe vedr motoren, og disse stakkarene som ikke har fått motorproblemer før etter at bilen var rundet 100 000km har jo nesten ikke annet valg enn å holde kjeft om høy oljeforbruk, da dem helst vil selge bilen. Så er det et fåtalls som sikkert slipper unna motortrøbbel, det som fasinerer meg mest er at det på garantisakene blir byttet til tilsvarende dårlig motor, som får samme problemet 85 000km senere? Eg har LENGE vært sugen på en 180hk 4motion dsg, men eg tørr faktisk ikkje å kjøpe disse bilene. Godt det endelig kom en diskusjon på det :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.