Lyspære til bil - bedre lys til folket !

Anbefalte innlegg

Jeg trenger noe så spesielt som H16 pærer (lik H11 men 19W), og da er utvalget ca null - unntatt Osram Cool Blue Intense. De angis som 3700K, så jeg har ingen forestilling om at de er xenon-matchende. Men spørsmålet gjelder om det faktisk oppleves et snev nærmere hvitt enn de pærene som kom med bilen, eller om det bare er penger ut vinduet.
Ser da ut som det er greit med utvalg og overganger https://www.google.no/search?q=h16+pære&client=ms-android-huawei&prmd=ivn&source=lnms&tbm=shop&sa=X&ved=0ahUKEwjcuf65j9zXAhXFDpoKHaSsBA8Q_AUIFigF&biw=360&bih=52

 

Sent from my VIE-L09 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trenger noe så spesielt som H16 pærer (lik H11 men 19W), og da er utvalget ca null - unntatt Osram Cool Blue Intense. De angis som 3700K, så jeg har ingen forestilling om at de er xenon-matchende. Men spørsmålet gjelder om det faktisk oppleves et snev nærmere hvitt enn de pærene som kom med bilen, eller om det bare er penger ut vinduet.

Noe hvitere enn "standard-pærer", men opplevde dårlig holdbarhet - i likhet med Osram Nightbreaker (i tåkelys). Finner også mye på Ebay i LED, som da garantert har hvitere lys, om ikke nødvendigvis noe sterkere enn halogen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er mye 100W, eller denne H16-5202 som er bajonett og ikke lik H11 typen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trenger noe så spesielt som H16 pærer (lik H11 men 19W), og da er utvalget ca null - unntatt Osram Cool Blue Intense. De angis som 3700K, så jeg har ingen forestilling om at de er xenon-matchende. Men spørsmålet gjelder om det faktisk oppleves et snev nærmere hvitt enn de pærene som kom med bilen, eller om det bare er penger ut vinduet.

 

Nei, de vil oppleves som gule. Du må nok opp i nesten 4800k for å tolke det som hvitt, og passerer du 5500k heller begeret mot blått. Jeg har aldri forstått hvorfor de kalles Cool blue, når de ikke er kul blå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle dele bilder etter bytte, har nettopp utført byttet så har ikke fått testet noe på vei enda, kommer tilbake med det :-)

Har bommet litt på vinkler underveis, men man ser veldig mye forskjell på Park og Xenon i min mening, langlysene merket jeg ikke mot veggen noen forskjell, men det kan være lengere lys på landeveien kanskje, vi får se.

 

Pærer som sto i bilen :

 

- Parklys = Biltema "white" 5w5 installert av meg for ca 4 måneder siden grunnet defekt pære

- Xenon = Ukjente pærer, kun merket med D2S.. fulgte med bilen for to år siden

- Langlys = Osram Nightbreaker H7 installert av meg for ca to år siden.

 

 

Pærer som ble installert :

 

- Parklys = Lumen Xenonlook (95,- for paret)

- Xenon = Philips XtremeVision Gen2 (150%) (1742,40,- for paret)

- Langlys = Philips XtremeVision +130 H7 (299,- for paret)

 

 

Parklys før bytte mot vegg

 

Parklys før bytte mot vegg.jpg

 

 

Parklys_før_bytte

 

Parklys_før_bytte.jpg

 

 

Parklys byttet høyre

 

Parklys byttet høyre.jpg

 

 

Parklys byttet høyre mot vegg

 

Parklys byttet høyre mot vegg.jpg

 

 

Xenon front før bytte

 

Xenon front før bytte.jpg

 

 

Xenon før bytte mot vegg

 

Xenon før bytte mot vegg.jpg

 

 

Xenon byttet høyre mot vegg

 

Xenon byttet høyre mot vegg.jpg

 

 

Xenon byttet begge mot vegg

 

Xenon byttet begge mot vegg.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Xenon front etter bytte

 

Xenon front etter bytte.jpg

 

Langlys mot vegg før bytte

 

Langlys mot vegg før bytte.jpg

 

Langlys mot vegg etter bytte

 

Langlys mot vegg etter bytte.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv testet både Osram Nightbreaker og Philips Xtremevision +130, og kan ikke si det er noe særlig forskjell sammenlignet med noen noname H7-pærer som sto i bilen når jeg kjøpte den. Kanskje en smule mer lys i Philips-pærene, men ikke nok til å kunne forsvare prisen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Osram har kommet med Nightbreaker Laser i H4 og H7, som skal være enda vassere enn Nightbreaker Pluss. Har bestilt et sett for å teste på Up'en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Osram har kommet med Nightbreaker Laser i H4 og H7, som skal være enda vassere enn Nightbreaker Pluss. Har bestilt et sett for å teste på Up'en.
Kom gjerne med tilbakemeldinger etter du har fått testet dem :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv testet både Osram Nightbreaker og Philips Xtremevision +130, og kan ikke si det er noe særlig forskjell sammenlignet med noen noname H7-pærer som sto i bilen når jeg kjøpte den. Kanskje en smule mer lys i Philips-pærene, men ikke nok til å kunne forsvare prisen.

 

Det skal ikke være særlig stor forskjell på lysutbyttet av disse, men levetiden er det ganske mange timers forskjell på hhv 250t for Osram NB og 450t for Philips XV.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.