Diskusjonstråd VACN Subzero (Vintertreff) 27-29 januar 2017

Anbefalte innlegg

Nå er det duket for vinterens høydepunkt for mange klubb medlemmer!

Vintertreff for 2017 blir denne gang tilbake på Vurrusjøen Isbane på Drevsjø!

Datoen er strategisk valgt til 27-30 januar for å ikke krasje med andre treff på de andre isbanene.

 

Det blir innsjekk tordag 26 og kjøring hele fredag, lørdag og søndag.

 

Ønsker du å forhåndspåmelde deg, kan du gjøre dette i følgende tråd:

Forhåndspåmelding VACN Subzero (Vintertreff) 27-29 Januar 2017

 

 

Denne tråden er for diskusjon rundt treffet og spørsmål dere måtte ha til dette.

 

bilde_mix_zpsvftlifsr.jpg

 

drevsjo09_zps3dd98793.jpg

 

Drevsjø ligger drøyt 4 timer nord for Oslo. Vi kommer til å bo på hotell Femundtunet og har fått følgende tilbud til våre medlemmer:

 

Leilighet med 2 soverom og plass for inntil 5 personer: kr 4.000,- inkl. sluttvask

Hotellrom inkl. frokost. Dobbeltrom kr 3.600,- (kr 1.800,-/person) og 3 sengs rom kr 4.500,- (kr 1500,-/person)

Gammelstua med 4 soverom og plass for inntil 9 personer: kr 7.000,- inkl. sluttvask

Stabburet med 2 soverom og plass for 4 personer: kr 4.900,- inkl. sluttvask

Leilighet på Femundsvika (rett ved siden av Femundtunet). 2 soverom, 5 sengeplasser, stue/kjøkken, bad: kr 5.000,-

 

Oppdatert program og regler vil dere finne her etterhvert: http://vacn.no/artikler/82-treff/498-vintertreff-subzero-2017

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er planen med banen i år? I fjor var det veeeeldig mange svinger synes jeg.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er planen med banen i år? I fjor var det veeeeldig mange svinger synes jeg.

 

Regner med du blingser litt her.

 

I år var treffet i Funasdalen i Sverige. Til januar er treffet tilbake på Drevsjø i Norge og baneeier forsikrer om at banen blir lik som i fjor med en ganske god langstrekke (også brukt som rullebane) og et godt parti doserte svinger som er justert litt fra året før det igjen for å sikre godt skille ved nærliggende sidespor hvis noen kjører ut.

 

IMG_2454_zpsmdhpc2h8.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du blingser litt her.

 

I år var treffet i Funasdalen i Sverige. Til januar er treffet tilbake på Drevsjø i Norge og baneeier forsikrer om at banen blir lik som i fjor med en ganske god langstrekke (også brukt som rullebane) og et godt parti doserte svinger som er justert litt fra året før det igjen for å sikre godt skille ved nærliggende sidespor hvis noen

 

Tenkte på i år ja, sist treff.

 

Høres bra ut det. :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drevsjø har hatt et bra baneoppsett i flere år så banen blir nok upåklagelig bra. Hytte er booket og team trøndelag er gira!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var dumt..Er på Gran Canaria med datteren på disse datoene :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hotellet gir oss tilbakemelding på at medlemmer får opp at de er fullbooket ved bestilling online.

Dette er ikke riktig (selv om det er bestilt en del rom allerede)

 

For å bestille rom oppfordres det derfor å bestille av hotellet direkte enten pr epost post@femundtunet.no eller på telefon 62 45 90 66.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inget treff uten promo fra Hr. Aksnes:

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får håpe det blir tjukk nok is til at trekkvogner og utstyr også kan stå på isen denne gangen. Og at det er brøyta opp nok plass til det

 

Sent fra min SM-G389F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært minusgrader på Vurrusjøen siden tidlig i oktober, så det burde bli greit med is til vi skal opp der i januar. Ellers får vi sikkert mer status når vi kommer over i 2017 som vi deler med dere. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurrusjøen er nok ett godt valg med tanke på banelayout.Så der blir vi nok ikke skuffa.

Litt synd det ikke er så sentralt som i Funäsdalen,men vi er jo her for å kjøre bil.

Vi kommer ihvertfall i år som alle år en gjeng fra Ålesund. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gledes til fight Bjørn Petter :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at andre treff som arrangeres på samme bane kjører med ispigg uten bur.. : bråk :

Men nå er jeg i full gang å bygge bur så det ordner seg uansett : smil :

Gleder meg! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at andre treff som arrangeres på samme bane kjører med ispigg uten bur.. : bråk :

Men nå er jeg i full gang å bygge bur så det ordner seg uansett : smil :

Gleder meg! : rock :

 

 

Vi tenker alltid på sikkerheten. Vi ønsker at alle skal få kjøre, men ikke at noen blir klemt flate inni en bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at andre treff som arrangeres på samme bane kjører med ispigg uten bur.. : bråk :

Men nå er jeg i full gang å bygge bur så det ordner seg uansett : smil :

Gleder meg! : rock :

 

Da er jo mission accomplished for vår del. Hvis du går litt dypt i deg selv så skjønner du hvor lite glupt det er å kjøre sånn uten bur. Isen kan klemme flat taket på gamle bilen din den også ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner poenget med å få flest mulig til å kjøre med halv/helbur.. det bedrer sikkerheten betraktelig.

Men det er ikke alle som har biler som de har lyst å sette inn bur i.

 

Jeg syns det burde være mulig å ta det på skjønn slik Mr. Ola Nordmann kan ta med seg rs4en sin på treff og få ta seg noen halvspreke kontrollerte runder med skikkelige dekk uten å måtte ribbe halve bilen og sette inn bur.

 

Jeg er fullstendig klar over at jeg kjører selv med horna utav hjelmen med stram vaier og diskvalifiserer til den kategorien med gode marginer :P bur hadde jeg hatt i vinter uavhengig av denne endringen i reglementet :)

 

Hva mener du med den kommentaren Jan Aimar? Trenger ikke å gå særlig dypt får å skjønne at "bur er lurt"..

Jeg har aldri og kommer aldri til å snakke imot sikkerhetstiltak. Men vi burde ikke skremme folk fra å kunne stille opp med godbilane sine på treffene våre uten å måtte bygge de om til fullspekkede banebiler. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får så satans mer tak om du kjører med ispigg. Men om Ola Nordmann vil ta med seg rs4en sin uten å ribbe bilen og klaske inn bur er han hjertelig velkommen til å kjøre uten ispigg :)

Sikkerhet tar vi ikke på skjønn, sorry. Vi kjører en stram linje på akkurat det, og vi kan gjerne bli sett på som firkanta og strenge, men vi vil helst at alle vi slipper utpå banen kjører hjem til seg og sitt etterpå hel og pen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget mitt var bare først å fremst at bare å informere om at andre treff på samme banen kjører med andre regler når det gjelder bur.

Det ser jeg på som naturlig å stille spørsmål ved.

Jeg går ikke frem for å argumentere for å kjøre uten bur. Det er enkel fysikk at jo fortere det går jo hardere smeller det : smil :

 

Jeg må bare få frem at JEG mener det hadde vert lurt å holde åpent for skjønn slik klubben har gjort siden første gang jeg var på istreff i 2008.

Det er ikke slik at jeg kommer her som en utenforstående å stiller spørsmål til en godt etablert regel som har vert i alle år og akseptert av alle.

Dette er noe som er nytt for i år.

 

MEN DER LEGGER JEG BALLEN DØD FRA MIN SIDE. Jeg har fått frem det jeg ville si, videre så stoler jeg på at hovedstyret har gjort en riktig avgjørelse :)

 

Over til noe annet:

Hadde det vert en ide å kjørt noen form for "konkurranse" under treffet? Dragrace på langstrekken? Breisladd etc?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Artig nok så leste jeg posten din motsatt av de andre Daniel, at du fant det hårresende/idiotisk at andre som arrangerer ikke har fått det kravet inn enda.

 

En liten sidenotis så er taket på biler etter 2000-tallet mye bedre enn de før da de er en del av bilens konstruksjon, litt avhengig av modell og merke.

Det er også andre treff som har hatt krav om bur i flere år før vi nå har fulgt etter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Over til noe annet:

Hadde det vert en ide å kjørt noen form for "konkurranse" under treffet? Dragrace på langstrekken? Breisladd etc?

 

Jeg har ingen kompetanse til å kommentere bur/ikke bur så tok bare med det som er relevant.

 

Jeg synes ihvertfall det høres artig ut med litt konkurranse av de typer du foreslår :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns det burde være mulig å ta det på skjønn slik Mr. Ola Nordmann kan ta med seg rs4en sin på treff og få ta seg noen halvspreke kontrollerte runder med skikkelige dekk uten å måtte ribbe halve bilen og sette inn bur.

 

Er jo ikke noe problem å sette inn et skrudd halvbur, eller rett og slett droppe ispigg.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ingen kompetanse til å kommentere bur/ikke bur så tok bare med det som er relevant.

 

Jeg synes ihvertfall det høres artig ut med litt konkurranse av de typer du foreslår :)

 

Vi har ikke lov å konkurere eller kjøre på tid mot hverandre på den lisensen vi kjører på da den kun gjelder øvelseskjøring/trening.

 

Drag ser jeg for meg fort kan bli kaotisk da grepet er veldig varierende og de gutta med mye hk bruker mye av bredden på langstrekka når de kjører nedover den alene.

 

Men breisladd var jo ikke så dumt, det skal vi ta opp til vurdering. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må bare få frem at JEG mener det hadde vert lurt å holde åpent for skjønn slik klubben har gjort siden første gang jeg var på istreff i 2008.

Det er ikke slik at jeg kommer her som en utenforstående å stiller spørsmål til en godt etablert regel som har vert i alle år og akseptert av alle.

Dette er noe som er nytt for i år.

 

Det eneste som er nytt for i år er at vi er strengere på det. Det ble gitt beskjed om i fjor at alle som tok med seg ispigg til bil uten bur også måtte ha med et sett med vanlige hjul og forberede seg på at hvis styret synes det gikk for fort eller galt så skulle de legge om. Forskjellen nå er at man ikke får det valget. En av årsakene er at vi så hvor fort det gikk i fjor, men samtidig fordi at vi ikke ser noen grunn til å ikke innføre den regelen fast slik at alle bare venner seg til det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.