Hvilke tusenmetere/LED-bars gir mest for pengene?

Anbefalte innlegg

Hei, folkens!*:)

 

I disse mørketider har jeg funnet ut at jeg vil ha noe form for ekstra lys på Golf'en. Problemet mitt er at jeg aner ikke hva man skal velge blant alle de forskjellige typene av tusenmetere og LED-barer. Og hvor mye penger må man ut med for å få en merkbar forbedring på lysene? Når vinteren er over og våren står for tur vil jeg ha mulighet til å frakoble hele greia så det ikke finnes spor etter noen ekstra lys, om dere skjønner hva jeg mener?*

 

Noen her som har prøvd litt forskjellig og har noen erfaringer/tips å dele?*

 

DSC_0353E_zpsa8zl0nrg.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du vil ha muligheten til å fjerne uten spor ville jeg vurdert en led-bar under skiltet, på denmåten vil fester bli best mulig skjult

 

Sent fra min SM-G800F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte et par NBB alpha 175 lykter med ferdig ettermontert xenon kit på 75w til 2200,-

Det gir et vanvittig lysbilde og jeg tviler på at man finner bedre kvalitet og lys til samme pris.

 

Monter de med skiltplate og hurtigkoblinger på ledningene og de er fjernet på 10min når vinteren er over.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte to stk 6" 70w LED fra Tom Are når han var forhandler for diverse, disse lyser ihvertfall sinnsykt bra i forhold til størrelsen - faktisk like bra/bedre enn 4x xenon gjorde på lastebilen jeg kjørte. Satte på sånne (de med to ledere) på ledningene og feste av typen man har bak skiltet, så da er det lett å koble av og på når man veksler mellom vinter- og sommerlook. Har støttestag også, så har derfor en grill til sommer og en til vinter. Er "kina-lamper", så finner de på både Ebay, Amazon etc for en bra penge.

 

De gjør ikke mye ut av seg, synes jeg:

16256057232_162c5b1a5c_b.jpg_MG_0492 by Mads Kristian Fossen, on Flickr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Xenon gir fortsatt det sterkeste lysutbytte kontra kost, men du har ballaster og oppvarmingstiden som trekker ned, samt xenon produserer en del varme. Selvsagt ikke så mye som halogen, men mer enn LED.

 

Jeg ville gått litt opp i pris og styrt unna de billigste på ebay, samt valgt enten kombo eller spot-linser. Målet er å få mest mulig lys langt frem, har du flood eller billig led tusenmetre/led-bar så vil ikke det være gode linser eller reflektorer så vil du få mesteparten av lyset rett foran bilen. Dette gjør at du fokuserer feil og vil ikke se evt. farer før de er "for nære"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De jeg har har både flood og spot, altså kombo. Nå har jeg ikke testet noen billige ekstralykter med xenon, men jeg blir mektig imponert om de lyser bedre, ettersom de jeg har lyser minst like bra/bedre enn 4x 9" Maxtel xenon som var på den nevnte lastebilen.

 

Disse her koster f.eks 1756,- ferdig inn til landet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt med både xenon tusenmetre å div led bar , og hella sine luminator led fungerer meget godt. Dog er prisen dertil.

 

Så mest lys for penga vil fortsatt være xenonkit å ett par tusenmetringer ☺

Selv har jeg hella compact 3003 med 100w xenon , dette lyser meeeget bra iforhold til størrelsen på lampene

Tar litt tid å få lysstyrken på max , og de er varmere enn led , men det er jo greit når man har ligget bak en bil i snøføyka ��

 

ledbar lyser bredt og sterkt , men ikke fullt så langt.

 

Kjøpte også ett sett led 1000metringer på jula , som er e-godkjente.

Disse bruker svært lite strøm , og lyser... tja... greit.

Iallefalø til prisen.

 

Har lyst til å montere NBB 225 og 100w xenon , dette skal lyse sinnsykt ☺

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for bra respons!

 

Skjønner at det fort koster litt dette her, men sånn som dette settet; vil det funke greit? Eller blir 55W for lite?

 

@Mads Kristian Fossen - Fint å bidra med bilde i tråden! Du må være rå med kameraet! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er uansett bedre enn det du har, og prisen tatt i betraktning kan det umulig bli et bomkjøp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte ebay ledbar på T5 jeg hadde for to år siden og den bilen kjører fortsatt med samme. Den funker kjempebra og koster under 2000,-. Denne var noe sånn som 20cm bred mener jeg. Den hadde kun flood så kunne godt hatt en kombo istedet for å få litt lengre lys.

 

10013941_10205547867406219_8275390985426568698_n.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for bra respons!

 

Skjønner at det fort koster litt dette her, men sånn som dette settet; vil det funke greit? Eller blir 55W for lite?

 

@Mads Kristian Fossen - Fint å bidra med bilde i tråden! Du må være rå med kameraet! ;)

Takk for det - rå er jeg nok ikke, men burde ha litt kontroll etter snaue 10 år med kameraet:p

 

De du linker til fungerer garantert mer enn bra nok - vurderte de selv for et par år siden, før valget falt på LED (ikke angret). 55w er ikke for lite, da 55w xenon og halogen ikke kan sammenlignes. I verste fall kjøper du bare andre ballaster med mer watt om du ikke er fornøyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fortsatt god for disse lampene, jeg. En random link med to lamper, for en billig penge. Om de sender til Norge osv må man sjekke selv, men her har man ihvertfall specs osv å søke videre på, om du vil finne noe billigere selv.

Jeg kjøpte to stk 6" 70w LED fra Tom Are når han var forhandler for diverse, disse lyser ihvertfall sinnsykt bra i forhold til størrelsen - faktisk like bra/bedre enn 4x xenon gjorde på lastebilen jeg kjørte. Satte på sånne (de med to ledere) på ledningene og feste av typen man har bak skiltet, så da er det lett å koble av og på når man veksler mellom vinter- og sommerlook. Har støttestag også, så har derfor en grill til sommer og en til vinter. Er "kina-lamper", så finner de på både Ebay, Amazon etc for en bra penge.

 

De gjør ikke mye ut av seg, synes jeg:

16256057232_162c5b1a5c_b.jpg_MG_0492 by Mads Kristian Fossen, on Flickr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morsomt at du skulle nevne det, jeg fikk ordnet meg avtalen til Tom Are og har kontakt med fabrikken i Kina, jeg skal også sende en bestilling om veldig kort tid så da kan de gå med i orderen hvis du ønsker? Driver dog ikke i noen stor skala så ren hobby ifra gang til gang jeg trenger noe småtteri :)

 

Hovedargumentet for å kjøpe ifra norske er at du får de fleste e-merket. Det vil du ikke få på de ifra kina.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du pm meg en pris på de bøttene som Tom Are solgte? Var rød ring rundt også var det vell xenon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne ha pris på sånne.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.