Tørr- og våtsuger til rundt tusenlappen?

Anbefalte innlegg

Min forrige har tatt delvis kvelden, etter at en luring har lånt den og brukt den uten filter og pose til støvsuging. Veldig kravstor er jeg ikke, og jeg driver ikke akkurat profesjonelt. Lengre slange er viktigere enn stor tank - tømmer gjerne litt oftere enn å ha en håpløs kort slange.

 

Ikke mye jeg gidder å bruke over 1000,-, da det i hovedsak er støvsuging av egne biler den blir brukt til, samt rensing av seter når det trengs. Noen tips? Greit at poser, filter osv er å få tak i - på den nåværende var ikke dette like lett (no name fra et tilbud Bilxtra hadde for noen år siden).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nilfisk Multi serien er svært god.

 

Jeg har brukt Multi 20 i mange år og den kan suge omtrent alt fra vann til betongstøv. I tillegg har den blåsefunksjon. Ser de ligger på 1000-1500,- nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

-Enig med den. Har forrige utgave av denne selv, og den fungerer flott :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du siktet til Biltema sin, Haakon?

Nilfisk Multi serien er svært god.

 

Jeg har brukt Multi 20 i mange år og den kan suge omtrent alt fra vann til betongstøv. I tillegg har den blåsefunksjon. Ser de ligger på 1000-1500,- nå :)

Godt forslag! Ser den har forholdsvis lite støy, 65db, noe som også er bra:) Slitsomt å støvsuge en times tid med noe som bråker så mye som f.eks den jeg har nå.

 

Husker du hvor du kjøpte den?

Skal ta den med i betraktningen, dog var det "litt" mer støy enn Nilfisken: 72db, noe som er over 2x så mye oppfattet støy.

Dersom du vil bruke minst mulig, kan jeg varmt anbefale Biltema sin nest rimeligste modell; http://www.biltema.no/no/Verktoy/Elverktoy/Ovrig/Vat--og-torrstovsuger-WD-120130-2000038222/

 

Tror det skal godt gjøres å få mer for pengene. Har benyttet denne selv til alt mulig rart, inkl. avsug på sag/slipemaskin, og den fungerer overraskende bra :)

Ikke ute etter å bruke minst mulig, men å få mest mulig for pengene jeg legger i det:)

 

Et greit forslag - synd slangen var så kort. Det er noe som er vondt med den nåværende også, når man f.eks skal støvsuge bagasjerom og slangen gnisser mot bakfanger, eller at den blir for kort hvis man løfter den opp for å unngå at det gnisser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte fra tretti.no - men dette er en stund siden så jeg aner ikke om de fører den lengre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du siktet til Biltema sin, Haakon?

 

Godt forslag! Ser den har forholdsvis lite støy, 65db, noe som også er bra:) Slitsomt å støvsuge en times tid med noe som bråker så mye som f.eks den jeg har nå.

 

Husker du hvor du kjøpte den?

 

Skal ta den med i betraktningen, dog var det "litt" mer støy enn Nilfisken: 72db, noe som er over 2x så mye oppfattet støy.

 

Ikke ute etter å bruke minst mulig, men å få mest mulig for pengene jeg legger i det:)

 

Et greit forslag - synd slangen var så kort. Det er noe som er vondt med den nåværende også, når man f.eks skal støvsuge bagasjerom og slangen gnisser mot bakfanger, eller at den blir for kort hvis man løfter den opp for å unngå at det gnisser.

 

Forslag ang kort slange.... Jeg måtte kjøpe ny støvsuger til hjemmet. Endte opp med en Nilfisk sak til ca 1000-lapp (våt/tørr). Lur som jeg er klarte jeg å lage hull i slangen. Tok da slangen fra den gamle støvsugeren (hadde heldigvis ikke kastet den) og skjøtet (brukte en passende rørbit, tror jeg brukte noe fra gamle støvsugeren) på slangen til nilfisken. Resultatet var en lang og god slange. Ja, en får en liten flaskehals, men har aldri vært et problem!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe jeg har tenkt på selv, om jeg ikke finner en med lang nok slange eller får tak i lengre slange lettvint. Nilfisk hadde vært genialt, for da selger Clas Ohlson lengre slange og da får jeg kjøpt lokalt over disk (ikke at jeg klarer å finne det på nettsiden nå, men...):)

 

Hvis ingen har andre forslag, så tror jeg Nilfisk Multi 20 er den jeg går for. Bra pris, lite støy og kjent merke = reservedeler lett tilgjengelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som veit om noen butikker på Østlandet som har denne inne? Altså fysiske butikker, ikke nettbutikk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som veit om noen butikker på Østlandet som har denne inne? Altså fysiske butikker, ikke nettbutikk.

 

Bilpleiebutikken i fredrikstad. Det er det samma scandicshine

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendt de en mail nå. Tar gjerne imot flere forslag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt på xl-bygg, Kolbu? Har noe nilfisk produkter der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke det, men takk for tips - skal få hørt med de:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stihl SE62 :) koster 1690kr da så litt over 1000 ;)

har forgjengern SE61E , bruker den inne og i bilen. før har vi slitt ut en støvsuger i året omtrent , nå har vi hatt denne i 4.

 

da er du sikker på å få tak i poser og filter en god stund, det er ikke garantert med biltema,jula eller noe annet "noname"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stihl SE62 :) koster 1690kr da så litt over 1000 ;)

har forgjengern SE61E , bruker den inne og i bilen. før har vi slitt ut en støvsuger i året omtrent , nå har vi hatt denne i 4.

 

da er du sikker på å få tak i poser og filter en god stund, det er ikke garantert med biltema,jula eller noe annet "noname"

Mtp navn på sugeren og hvor du jobber, må da du kunne skaffe en nice price? :P Likte spesifikasjonene på den, dog litt stiv pris - selv om den garantert er verdt det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en svart/ grønn foma et eller annet. Mulig man får tak i en brukt slik.. kostet 4000 kr og noe.

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips! Er fortsatt like aktuelt, da tvangstankene mine om å vurdere hver eneste lille ting før et kjøp, slo til og det førte til så stor usikkerhet at jeg utsatte det hele til slutt:p Se om det kan dukke opp noen kampanjer på Nilfisk i nær fremtid:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke helt om dette er i samme lendet, men jeg handla netopp en på Mekonomen, en Carwise tørr/våt suger :) Synes den funka veldig greit til mitt bruk, kanskje ikke den beste kvaliteten, men den var på kampanje til 499. De hadde også en noe dyrere en med lenger slange osv :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tittet litt på denne når jeg var innom der her om dagen. Så grei ut, men det jeg er bekymret for er tilgang på poser og filter med tiden, da dette virker som et sånt typisk rebrand-merke der de endrer modell etter noen år, når de får en billigere avtale med en annen fabrikk. Ikke ulikt den jeg kjøpte på Bilxtra for mange år siden - fungerte kjempebra, men tilgang på poser og filter ble dårligere ettersom årene gikk, hvor jeg til slutt kjøpte det siste de kunne skaffe på Bilxtra Gjøvik:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.