Utrolig dårlig rekkevidde på fjernkontroll til parkvarmer Golf 7

Anbefalte innlegg

Hei,

 

For å gjøre historien kort:

Samboeren min har en 2016 Golf GTE med parkvarmer. Hun kan sette på den fra stua i leiligheten vår.

Når jeg hentet min nye Golf stasjonsvogn så merket jeg med en gang at det var dårligere rekkevidde på den.

 

Samboeren min har den "gamle" fjernkontrollen. Den som er litt rund aktig.

Jeg har fått den nye med litt blanke kanter.

Har snakket med Dahles Auto (hvor bilen er kjøpt) og de har sjekket mye rundt og funnet ut at det er dårligere rekkevidde på den nye kontrollen kontra den gamle.

 

Men jeg merker at det er ekstremt dårlig rundt blokka vi bor. Sto ca 20 meter unna bilen i fri sikt og fortsatt så ville den ikke aktivere parkvarmeren (jo det var fult batteri og full tank)

 

Jeg har prøvd å bytte batteri i kontrollen uten hell.

Forhandler sier det mulig kan være noe som forstyrrer på samme frekvens som kontrollen bruker.

 

Så da er spørsmålet...

Er det noen som vet om det går ann å finne ut av det? Hvilken frekvens kontrollen sender på?

Evt om noen flere har samme problem?

Er da snakk om kontroll til 2017 Golf, men de bruker kanskje samme på flere modeller.

 

Her er bildet av kontrollen jeg har....

20170104_091539_zpstohfn5yd.jpg

20170104_091549_zpsh6aql8pa.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke helt svaret du ser etter, men når du først ledningsnettet for fjernkontrollene, koster det ikke allverdens med gsm modulen. Du kunne sågar prøvd å presse dette igjennom som reklamasjon. Jeg har ettermontert gsm modul på 2007-modellen Touranen; en vinternatt sendte jeg sms fra København rett før boarding, og kom frem til varm og isfri bil 45 min senere. Veldig greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har den nyere typen (fra 2013), som funker bra hos meg, også på avstand.

Du har sikkert sjekket batteriet i fjernkontrollen også? (Du nevner batteri, men det er bilbatteriet?) (Fjernkontollen indikerer evt dårlig batteri)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke helt svaret du ser etter, men når du først ledningsnettet for fjernkontrollene, koster det ikke allverdens med gsm modulen. Du kunne sågar prøvd å presse dette igjennom som reklamasjon. Jeg har ettermontert gsm modul på 2007-modellen Touranen; en vinternatt sendte jeg sms fra København rett før boarding, og kom frem til varm og isfri bil 45 min senere. Veldig greit.

 

De sa de kunne montere denne, men ikke på reklamasjon for de mente det funket bra hos de. https://www.volkswagenbutikken.no/shop/no/vw/dfreeeze-app-for-parkeringsvarmer-000054929-p

 

Men her kostet det vist en lisens pris osv videre så den var veldig dyr:(

 

- - - Updated - - -

 

Jeg har den nyere typen (fra 2013), som funker bra hos meg, også på avstand.

Du har sikkert sjekket batteriet i fjernkontrollen også? (Du nevner batteri, men det er bilbatteriet?) (Fjernkontollen indikerer evt dårlig batteri)

 

Er nytt batteri i fjernkontrollen. Prøvd å bytte 2 ganger:)

 

Virker som det er dårligere utenfor blokka enn f.eks på jobben. Derfor jeg tenkte på om det var noe frekvens greier:s

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig at GSM-Start kan brukes i din bil, men det finner du ut av på deres Hjemmesider.

Koster 1/3 av hva VW skal ha for sin løsning. Har hatt dette (tidligere versjon) på egen bil i snart 3 vintersesonger. Virker helt OK, enkelt og greit. Bruker Android-appen "aParto", gjør akkurat det man ber om. Men GSM-start har også en egen app til bruk.

webasto_eberspacher_gsm-500x500.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kuriositet, du har ikke sjekket om det å holde den inntil hodet hjelper på rekkevidden? Hjelper ikke stort mot hovedproblemet egentlig.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd de nye litt jeg også på biler på jobben og på Golf Alltrack 180 bensin 2016 startet jeg varmer fra boligen som liggerer ca 20-30meter fra parkeringsplassen min. Er også hus skrått ved siden av meg og to rekker med garasjer hvor vi går i mellom. På den gamle typen vi har så hender det jeg må åpne utgangsdøra for få den til og starte. Dette er en Touran 2011 modell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kuriositet, du har ikke sjekket om det å holde den inntil hodet hjelper på rekkevidden? Hjelper ikke stort mot hovedproblemet egentlig.. :)

 

Ehh...Hæ?:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd de nye litt jeg også på biler på jobben og på Golf Alltrack 180 bensin 2016 startet jeg varmer fra boligen som liggerer ca 20-30meter fra parkeringsplassen min. Er også hus skrått ved siden av meg og to rekker med garasjer hvor vi går i mellom. På den gamle typen vi har så hender det jeg må åpne utgangsdøra for få den til og starte. Dette er en Touran 2011 modell.

 

På jobben så står bilen ca hundre meter unna og der fungerer den. Men hjemme så må jeg nesten inntil for at den skal fungere:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også den nye fjernkontrollen til Webasto (tror den heter STH) og er heller ikke direkte imponert.

Min etfaring er at T91 og T100 er bedre fjernkontroller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også den nye fjernkontrollen til Webasto (tror den heter STH) og er heller ikke direkte imponert.

Min etfaring er at T91 og T100 er bedre fjernkontroller.

Den nye fra VW er helt ræva på rekkevidde, min klarer max 150m fri sikt. Vurderer å få mobilstyring, eller se om jeg kan bytte til gode gamle kontrollen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ebay, jeg kjøpte ny fra tyskland. Kom på ca 370,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ebay, jeg kjøpte ny fra tyskland. Kom på ca 370,-
Er det den gode gamle kontrollen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det den gode gamle kontrollen?

 

Nei det var den nye jeg kjøpte, det var før jeg fant ut at den var dårlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Jeg bestilte den nye typen, regner med at den må parres mot bilen.

 

Google forvirrer en med 10-tommeltotter.

 

Noen med "oppskriften"? Lage ny tråd eller dra til VW?

 

Du kan koble fra batteriet på bilen og når du kobler det til igjen må du holde inne off knappen på fjernkontrollen en stund innen 5 sekund, eller noe sånt. ☺

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.