Montere Webasto ThermoCall eller T91 fjernkontroll i VW Caddy 2011

Anbefalte innlegg

Kunne tenkt meg å fått fjernstyrt Webasto parkeringsvarmern i min Caddy. Bilen har allerede parkeringsvarmer med timer i instrumenthuset og startknapp på dashbord. Hva mer trenger jeg for å montere inn ThermoCall? Finner ikke noe konkret når jeg googler..

 

Edit: Kan også tenke meg en vanlig T91 fjernkontroll.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at denne ikke har opplegg for T91 fjernstyring?

Sjekk om du har antennenodul over pedalene til høyre for rattstammen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at denne ikke har opplegg for T91 fjernstyring?

Sjekk om du har antennenodul over pedalene til høyre for rattstammen.

 

Er det noe som skulle indikere at jeg har denne fjernstyringen av informasjonen jeg gav?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vw biler levert med parkeringsvarmer har stortsett også fjernstyring, jeg har ihvertfall ikke kommet over én bil enda som ikke har det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs om jeg ikke må åpne noen deksler å lete etter modulen da..

 

Er det noen måte å finne denne modulen i VCDS eventuelt? Det er kaldt ute, så å lete på pcen ville vært enklere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, du skal få kontakt med modulen hvis du har den, ihvertfall gjør jeg det. Får opp informasjon ol. vdr. fjernkontrollen, om den er synkronisert osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært ute i bilen å sjekka litt. Ser ikke ut til at det er montert inn for T91 fjernkontroll.

2_zpso8il5mzn.jpg

1_zpsiv1z0zp7.jpg

3_zpsikzq3nz8.jpg

 

Så da er det vel tilbake til start... :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ser dårlig ut. Da er du en av få hvor bilen ikke ble levert med fjernbetjening når den var ny :)

Uansett, utviding til T91 når du allerede har parkeringsvarmer er "easy-fix"

 

Du trenger, fjernkontroll, modul, antenne og ledningsnett. + koding.

Koblingsskjema følger enten med, ellers så finnes det monteringsanvisninger på nettet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thermocall, uten tvil, verdt hver eneste krone det koster å få montert.

Genialt enkelt å forandre innstillinger, som f.eks om sommeren, kan du få den til å blasé friskluft istedte for varme når det er varmt i bilen.

Det går an på T91 åsså, men er mye mer knot.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thermocall, uten tvil, verdt hver eneste krone det koster å få montert.

Genialt enkelt å forandre innstillinger, som f.eks om sommeren, kan du få den til å blasé friskluft istedte for varme når det er varmt i bilen.

Det går an på T91 åsså, men er mye mer knot.

Vet du hva det vil koste å få dette montert hos en forhandler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kostet 3500,- hos Palmberg i Drammen som er autorisert Webasto forhandler i fjor ihvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thermocall, uten tvil, verdt hver eneste krone det koster å få montert.

Genialt enkelt å forandre innstillinger, som f.eks om sommeren, kan du få den til å blasé friskluft istedte for varme når det er varmt i bilen.

Det går an på T91 åsså, men er mye mer knot.

 

Interessant; har ettermontert Thermocall, men finner ikke noe valg for kaldluft på sommeren i app'en?

 

Styr unna merkeverksted på slike jobber; finn noen Webasto forhandlere som gjør dette daglig heller for bedre pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har ikke jeg bilen hvor det er montert lenger. Men app'en hadde ihvertfall da mulighet for å regulere temperatur slik at det kom friskluft istedet for varmluft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lol beklager; jeg som ikke har sett etter ordentlig... Takk!

 

IMG_4962.PNG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag har jeg fått ett pristilbud fra ett verksted her i byen angående å montere inn Thermocall. Det finnes visstnok to typer, en for bare av/på og en med timer og utluftingsfunksjon. Prisen var rett under 5500kr noe jeg synes var dyrt sammenlignet med det Thomas betalt hos Palmberg i Drammen. Er det noen andre som har gjort dette i vinter? Klart man må regne litt prisøkning på utstyr og sikkert litt annen timepris kanskje, men ca 2000kr opp følte jeg var mye. Spørs om jeg ikke må ta en ringerunde i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thermocall, uten tvil, verdt hver eneste krone det koster å få montert.

Genialt enkelt å forandre innstillinger, som f.eks om sommeren, kan du få den til å blasé friskluft istedte for varme når det er varmt i bilen.

Det går an på T91 åsså, men er mye mer knot.

 

Dette visste jeg ikke...!

Takk!

e823c85082c47a063ecf89f8bc142e6f.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løfter opp denne igjen da det ikke ble noe i fjord. Er det noen som vet om kurrante priser på å få dette gjort noe sted nå? Finnes det andre tilsvarende løsninger som ikke er Webasto sine men kanskje koster mindre? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Absolutt - Webastoen starter ved lukket krets (NC) i en signalsløyfe.

 

Hvis du får tak i et GSM/SMS modem med reléutgang eller et fjernstyrt tidsur så er dette mer enn godt nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monterte for 3-4 års tid siden en tidligere utgave av GSM-Start i en nå 14 år gammel allroad.

Enklere får du det ikke!

webasto_eberspacher_gsm-500x500[1].jpg

 

Men, undersøk først om den vil passe inn i din bil. Nyere biler har jo så mye dill&dall.

Jeg bruker en app som heter aparto, funker knall. De har en egen app også.

Her finner du Manual som beskriver det meste.

 

ph4_manual_rev_b_swe.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.