Vil slike felger passe min S6?

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Leter etter nye 21" sommer felger/dekk til min S6 Limo 2013.

Har dialog med flere leverandører, nå sist i går med en på Finn.no, leverandør på Notodden. De har en tøff felg som kan leveres i 9/21 innpress 20 og 30 samt 10,5/21 innpress 20. Vil den siste stikke godt utenfor skjermkanten? Noen som har peiling ? De anbefaler da 9/21 et 30.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Leter etter nye 21" sommer felger/dekk til min S6 Limo 2013.

Har dialog med flere leverandører, nå sist i går med en på Finn.no, leverandør på Notodden. De har en tøff felg som kan leveres i 9/21 innpress 20 og 30 samt 10,5/21 innpress 20. Vil den siste stikke godt utenfor skjermkanten? Noen som har peiling ? De anbefaler da 9/21 et 30.

 

Har allroad selv men tror ikke et 20 passer særlig godt på a6/s6 c7. Man kunne sikkert hatt 10,5 bak, men da burde et vært høy, f.eks 40+. Jeg ville kun vurdert 9x21 et 30 her. 255/30 dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen Runar.

 

Det er det de anbefaler, også ikke opp i bredde dekk men kjøre originalt 255. Må i tenkeboksen, valg av type felg er ikke akkurat lett når det er såpass mye fint å velgebi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er dim og ET på org sommerfelger til denne?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Runar; beklager total avsporing, men har du Outlaw?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er dim og ET på org sommerfelger til denne?:)

 

Jeg mener det er samme dim på A6 og S6 siden skjermene er like. 8,5x19 ET43 eller 8,5x20 ET45 mener jeg er originalt. Uansett ET40-45. 255/40 19 eller 255/35 20. Mulig det er 265/35 på S6 uten at jeg er sikker.

 

PS: Har ikke Outlaw, men hadde en gang en M50 og en M100 sammen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener det er samme dim på A6 og S6 siden skjermene er like. 8,5x19 ET43 eller 8,5x20 ET45 mener jeg er originalt. Uansett ET40-45. 255/40 19 eller 255/35 20. Mulig det er 265/35 på S6 uten at jeg er sikker.

 

Hvis vi tar utgangspunkt i 8,5x20 et45, så vil en 10,5x21 et20 felg stikke ca 5cm lenger ut og omtrent likt innover. Så må man jo ta med at den nye felgen vil bli en tomme større i diameter:) Spørs nok om den vil snike seg litt på utsiden av buen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Runar; old school! Var litt senere enn deg med ZX450, 350 og Boston Pro (6.53 og to 10.5) i Golf mk2! Det var tider det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis vi tar utgangspunkt i 8,5x20 et45, så vil en 10,5x21 et20 felg stikke ca 5cm lenger ut og omtrent likt innover. Så må man jo ta med at den nye felgen vil bli en tomme større i diameter:) Spørs nok om den vil snike seg litt på utsiden av buen...

 

5 cm lengre ut er jo helt sykt, det kommer neppe til å se bra ut. Man kan hjul som bygger lengre ut, men dette høres for mye ut. ET30 er vel minimum tipper jeg. RS6 har vel 9,5 ET25 eller 26 og der er det endel mer plass...

 

PS, var mer på Celestion jeg, AD12 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Originalt er S6'n levert med 8,5/20 et 43 mener jeg, har sommer felger nå som er 8,5/20 et 38 og det er noe å gå på mot skjermkant. Kunne aldri satt på noe som stikker utafor, men kunne tenke meg litt bredere dekk med bittelitt strekk om jeg går for 21". Originale dekk på 8,5/20 er 255/35/20. Jeg vet Lars K Design i Falun har satt på en A6c7 avant 10,5/21 er bildet på nett av den et sted, så det skal være mulig med 9,5-10,5" på disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Originalt er S6'n levert med 8,5/20 et 43 mener jeg, har sommer felger nå som er 8,5/20 et 38 og det er noe å gå på mot skjermkant. Kunne aldri satt på noe som stikker utafor, men kunne tenke meg litt bredere dekk med bittelitt strekk om jeg går for 21". Originale dekk på 8,5/20 er 255/35/20. Jeg vet Lars K Design i Falun har satt på en A6c7 avant 10,5/21 er bildet på nett av den et sted, så det skal være mulig med 9,5-10,5" på disse.

 

Setter man på bredere felg med samme offset og beholder dekkene, så sitter jo toppen av dekket på samme sted som før, dvs bred felg kan gå fint. Så 10 eller 10,5 tom et 40-45 kan fungere med 255 hvis det ikke butter innover foran. Det er ET 20 som er problemet her, sannsynligvis også på 8,5 toms felg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg kikka på vegvesen.no, kjøretøyopplysninger og der står det innpress foran og bak 33m.m.

Skal sjekke vognkort senere idag, Runar: jeg tror og har lyst til å sjekke ut om 10/21 innpress 40/45 vil passe, men kanskje øket dekkbredde til 265.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Det står innpress 33 også i vognkortet, men felg som er levert originalt er ihvertfall minimum 43, muligens 45 , står på vinterhjula nå, får ikke sjekket.

Skal til neste uke prøve et sett 10,5/21 med innpress 43, blir spennende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min A6 kjører jeg med 10x21 ET 37 med 255/30-21 og der går felgkanten akkurat utenfor skjermkanten, men hele dekket er innenfor. Dette med orginal AAS

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMG_0225.PNGHei.

 

Har 2 felgvarianter som jeg vurderer, begge i 10,5/21 Avantgarden har et 43 og vil nok smette rett på, Rotiform kommer i et 35 og bakfelger må trolig freses av ca 5m.m for ikke å stikke utenfor. Legger ved bilder så jeg kan få kommentarer fra dere der på hvilke som kan bli tøffest på bilen.

IMG_0233.JPG

IMG_0232.JPG

IMG_0226.PNG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Nå ser det ut at Rotiform SPF-ddt i 21" kun finnes i spesial sortimanget, og da blir de forholdsvis dyre . . . . . .

Var å prøvde Avantgarde felgene på bilen i går, 10,5/21 et43. De passet men med 5m.m Spacere foran, bak var det ikke noe problem, men foran har jeg alt for "store" calippere slik at man må space bittelitt ut. Så tror det blir Avantgardefelgene gitt, skikkelig gangster på bilen he he.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Her er den A6 avarten med 10,5/21 fra Falun i Sverige, Lars K Design, Rotiform SPF i sølv. . . . . . .say no more

IMG_0236.JPG

IMG_0235.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Avantgarde felgene passa gitt.................

IMG_0245.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.