"Oppskriften" på god bilvask.

Anbefalte innlegg

Sikkert mange som sitter på masse erfaringer og kunnskap om hva man "skal"bruke av produkter.Lurer litt på hva andre mener og bruker.

Jeg vasker med (enn sålenge) hageslange hjemme,og med høytrykk,varmtvann i vaskehallen på jobben.

 

Her er hva jeg bruker;

 

-Prickbort avfetting

-Surfex HD

-Chemical Guys Extreme Bodywash

-Lotos Speed fra Swissvax

-Rim seven felgrens

-Poorboy's world interiørcleaner "natural look"

-AllClean+ fra Chemical Guys

-Rimwax fra Smartwax

Et par spørsmål;

-Er det noe som er bedre enn Surfex HD? Får prikker på vinduer og glasstak,ikke sikkert det kommer av Surfex/eller kanskje jeg gjør noe feil?

-Felgvoks---lite erfaring med dette,noen som har tips på produkt som ikke koster skjorta? Synes særlig mine svarte vinterfelger fort blir litt matte...

-Noen som har erfaringer med svart skokrem på dekksidene,har hørt det skal funke for å bevare fargen,men aldri prøvd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok mange gode oppskrifter på bilvask - den du har skrevet er en av de.

 

Det er jo naturligvis avhengig av hvor og hvordan type skitten en bil er. Om sommeren bruker jeg kun Surfex 1-15/20 som forvask, dette for å skåne voksen samt at bilen som regel kun støvete. Jeg merker at nå på denne tiden holder ikke kun Surfex HD men at Pricbort og Iron X/Korrosol må hjelpe til fra tid til annen.

 

Med en ordentlig god voks om sommeren kan jeg omtrent bare spyle bil og hjul helt rent (men tørker aldri bilen med mikrofiber i de tilfellene jeg kun spyler).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker som regel en eller annen form for skum først, kommer ann på om jeg er på selvvasken eller i gårdsplassen.

Ellers så bruker jeg Prickbort og Bilt-Hamber Korrosol for å få bort det som sitter enda verre.

På felgene på bruker jeg P21S Power Gel Felgvask.

Og såpe i bøtta er Maguiars NXT Generation Car Wash.

Bruker CRC Tire Shine for å holde dekksidene blanke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også god erfaring med P21S Power Gel Felgvask,eneste minuset med den er at den lukter helt jævlig,men det er jo flisespikkeri.

Forøvrig 20% rabatt på den hos Bilnerden for øyeblikket.

 

http://bilnerden.no/p21s-power-gel-felgvask

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grønn P21S lukter mindre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vatten.. og svamp som er ferdig innsåpa. tørkes i sola! funker fjell :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.