Hva synes du at ditt lokallag bør finne på i år?

Anbefalte innlegg

Idépostkassen er åpen!

 

Postkasse.jpg

 

Som aktivitetsansvarlig i Vestfold lokallag lurer jeg på om noen har innspill til årets terminliste og til aktiviteter vi kan finne på?

Jeg lover at det kommer et par gokart-kvelder i løpet av sommersesongen som vanlig i tillegg til de månedlige pizzatreffene.

Men er det noe mer dere har lyst til å gjøre?

Kom med ideer og forslag så skal vi i lokallagsstyret se hva vi kan få gjennom.

 

Så, hva synes du at ditt lokallag bør finne på i år?

 

Venter spent, AB ☺

 

 

PS! Ingen ideer er teite eller dumme - men send meg gjerne PM om du ikke vil gå offentlig ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Anne-Brit, veldig bra med din entusiasme for å få i gang noe lokalt !

Jeg kan fortelle deg at FØR klubben var etablert, en sommerdag i 1993, (før klubben var startet) hadde vi, i samarbeid med den lokale VW/Audi-forhandleren (dagens Møller Romerike v/Olavsgård, midt i mellom Oslo og Gardemoen) et arrangenet der ALLE som var interessert, kom på en "kampanjedag". Folk fikk prøvekjøre nye biler, en airbag ble "eksplodert", det ble servert vafler og kaffe/brus osv.

En del av oss VW/Audi entusiaster stilte med våre biler og folk kunne stemme på disse bilene tilhørende fremtidige medlemmer. Det ble delt inn i 3 klasser (VW Golf, andre VW og Audi). Stemmesedler ble samlet inn og det ble trukket vinnere (publikums valg-prinsippet) blant stemmesedlene der de kunne vinne shining-utstyr fra delelageret. Vi talte opp stemmene og enkelte premier gikk til de bilene som folk syntes var finest. Stemmesedler med navn på den som hadde stemt, gikk inn i "kunderegisteret" til forhandleren.

 

Vel dette er bare et eksempel på en aktivitet som kan gjennomføres i samarbeid med en lokal forhandler når èn eller flere nye modeller skal presenteres for eksempel. Sett fra både forhandleren og klubbens (vår) side var dette "vinn/vinn"-aktivitet som ikke behøver å koste mye hverken i innsats fra medlemmer eller i form av penger fra en lokal klubbkasse. Det kunne kanskje skje med noe støtte fra hovedstyret også, hvis det ska kjøpes inn 5 - 6 premier, 2 i hver klasse. Ideen kan sikkert diskuteres, først i lokallaget, deretter med ansvarlige hos lokal forhandler hvis/når de skal ha en "kampanjedag". Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Anne-Brit, veldig bra med din entusiasme for å få i gang noe lokalt !

Jeg kan fortelle deg at FØR klubben var etablert, en sommerdag i 1993, (før klubben var startet) hadde vi, i samarbeid med den lokale VW/Audi-forhandleren (dagens Møller Romerike v/Olavsgård, midt i mellom Oslo og Gardemoen) et arrangenet der ALLE som var interessert, kom på en "kampanjedag". Folk fikk prøvekjøre nye biler, en airbag ble "eksplodert", det ble servert vafler og kaffe/brus osv.

En del av oss VW/Audi entusiaster stilte med våre biler og folk kunne stemme på disse bilene tilhørende fremtidige medlemmer. Det ble delt inn i 3 klasser (VW Golf, andre VW og Audi). Stemmesedler ble samlet inn og det ble trukket vinnere (publikums valg-prinsippet) blant stemmesedlene der de kunne vinne shining-utstyr fra delelageret. Vi talte opp stemmene og enkelte premier gikk til de bilene som folk syntes var finest. Stemmesedler med navn på den som hadde stemt, gikk inn i "kunderegisteret" til forhandleren.

 

Vel dette er bare et eksempel på en aktivitet som kan gjennomføres i samarbeid med en lokal forhandler når èn eller flere nye modeller skal presenteres for eksempel. Sett fra både forhandleren og klubbens (vår) side var dette "vinn/vinn"-aktivitet som ikke behøver å koste mye hverken i innsats fra medlemmer eller i form av penger fra en lokal klubbkasse. Det kunne kanskje skje med noe støtte fra hovedstyret også, hvis det ska kjøpes inn 5 - 6 premier, 2 i hver klasse. Ideen kan sikkert diskuteres, først i lokallaget, deretter med ansvarlige hos lokal forhandler hvis/når de skal ha en "kampanjedag". Hilsen

 

Hyggelig med gode innspill, John! Takk skal du ha! ☺

 

Vi var så heldig i mange år her i Vestfold å få være med Møller Tbg på arrangement da de blant annet slapp nye modeller, og på "Lappen" i samarbeide med Statens Vegvesen hvor vi kunne stille ut bilene våre og fortelle om klubben til pur unge og nye sjåfører. Dette satte vi stor pris på og fikk god kjennskap til de som jobbet på Møller. Så endret de vel litt strategi her lokalt, i alle fall, med blant annet ny ledelse som ikke lenger var så interesserte i oss. Vi føler savnet!

 

Til tross for relativt mange medlemmer i Vestfold er det ikke så mange som møter på pizzatreff eller andre arrangement vi steller i stand. Det blir en kjerne med de samme 10-14 personene som danner lokallaget. Og det er i alle fall en bra, livlig, kunnskapsrik og morsom gjeng i alle aldre, av begge kjønn og som kjører nytt som gammelt. Sånn passe brokete fin gjeng som gjør det verdt å sitte i lokallagsstyret.

Vi har prøvd ustillingstreff, shinetreff, fotoshoot, Vårtreff hos Bilxtra, kinoturer og jeg vet ikke hva. Det er ikke flere enn samme folka som møter opp.

I mange år hadde vi Vårmønstring på Bilmuseet i Horten (privat arr. med museet og oss) til stor glede for liten og stor.

 

Vanligvis blir det stille når spørsmålet stilles om hva vi kan gjøre annet, hva folket har lyst til å gjøre. Vi i lokallagsstyret har vel gått tom for ideer etterhvert.

Jeg synes også at før i "gamle dager" var det mye mer folk som kom, som stilte opp og ble med på arrangementer vi hadde lokalt.

 

Alle innspill mottaes med takk, og jeg gleder meg til å se hva vi får til på terminlisten vår dette flotte året! ☺

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kreves nok noe annet/nytt for å få både kjente og ukjente til å bli med på noe nå, desverre. De arrangementer du nevner er nok bra kjent blant medlemmer, men hvor "synlige" er der ovenfor andre som ikke er medlemmer ? Har dere for eksempel et klubb-lokallags-seil som bør settes opp på et synlig sted når dere har samlinger ? Et seil vil skape litt nysgjerrighet, tror jeg. Hva om minst èn av dere i styret hadde en vest, eller noe annet synlig ?

Folk er faktisk litt usikre, redd for å "være til bry". Derfor vil en viss synlighet virke betryggende for utenforstående mht henvendelse...

Generelt er vi dårlige her i landet til å drive markedsføring og "skryte av oss selv". Dere som er ivrige bør også ha flere elsemplarer av TP (Klubbavisen) og andre lapper om klubbens fordeler, som kan benyttes til å legges på vindusruten til biler som tydeligvis blir tatt vare på av eieren. Det er ikke sikkert at vedkommednde er kjent med klubb-fordelene ? Lykke til med ulike tiltak som skaper fellesskap og kanskje flere entusiaster.... Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller Bil Horten flytter snart til nye lokaler, hva med at vi får til noe i samråd med de enten ifm. åpningsdagen eller mens det fortsatt er ferskt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kreves nok noe annet/nytt for å få både kjente og ukjente til å bli med på noe nå, desverre. De arrangementer du nevner er nok bra kjent blant medlemmer, men hvor "synlige" er der ovenfor andre som ikke er medlemmer ? Har dere for eksempel et klubb-lokallags-seil som bør settes opp på et synlig sted når dere har samlinger ? Et seil vil skape litt nysgjerrighet, tror jeg. Hva om minst èn av dere i styret hadde en vest, eller noe annet synlig ?

Folk er faktisk litt usikre, redd for å "være til bry". Derfor vil en viss synlighet virke betryggende for utenforstående mht henvendelse...

Generelt er vi dårlige her i landet til å drive markedsføring og "skryte av oss selv". Dere som er ivrige bør også ha flere elsemplarer av TP (Klubbavisen) og andre lapper om klubbens fordeler, som kan benyttes til å legges på vindusruten til biler som tydeligvis blir tatt vare på av eieren. Det er ikke sikkert at vedkommednde er kjent med klubb-fordelene ? Lykke til med ulike tiltak som skaper fellesskap og kanskje flere entusiaster.... Hilsen

 

Ja visst, vi har seil, stort og flott som markerer hvor vi er, og dette er flittig i bruk. Vi har også t-shirts, capser m.m når vi er ute blant folk for å vise hvem vi er. Vi har med TP, klubbartikler osv for å gi bort til de vi er i kontakt med. Nå tror jeg nok vi i Vestfold er over gjennomsnittet engasjerte og flinke til å ta kontakt med folk som er nysgjerrige eller som har en fin bil, og vi prøve rikke overse noen men tar kontakt.

I en periode delte vi også ut klubb-info lapper på biler vi så som var kule eller så ut til å være VACN-klare.

Vi har også en regel at er du med i lokallagsstyret skal du prøve å delta på så mange treff som mulig, og én må møte på treffet slik at nye ikke kommer til "tomt" bord. Vi har også invitasjoner at medlemmer kan ta med en kompis, kollega, kjæreste eller hva nå enn. Det er heller ikke spise eller drikkeplikt på pizza-møtene våre slik at ikke f. eks økonomi skal utelukke oppmøte.

Egen Facebook-side har vi også, for å prøve å nå folk "der de er". Vi ser vel at det meste går fremover her i verden, så også hvordan man er klubbmedlem i en merkeklubb.

 

Derfor hiver vi ut spørsmålet en gang i året om hva medlemmene kunne tenke seg å finne på, noe de savner eller mener vi burde gjøre. For, vi i lokallagsstyret skal ikke være et oppkomme med gode ideer for medlemmene, men være en hjelpende hånd og få i stand treff og arrangement de vil være med på. Vi skal sette de gode ideene ut i livet. Når ideene strømmer på.

 

AB ☺

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller Bil Horten flytter snart til nye lokaler, hva med at vi får til noe i samråd med de enten ifm. åpningsdagen eller mens det fortsatt er ferskt?

 

Knallbra, CW!!! Dette tar du med på styremøtet (når lederen får innkalt oss....). Kan du i mellomtiden finne ut litt info om når Møller tenker seg nyåpning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke vært i klubben kjempe lenge, ikke vært spesielt aktiv. Vært på noen få pizzatreff, litt vanskeligheter pga kjipe arbeidstider.

 

I år har jeg bestemt meg for å få ræva i gir og dratt på litt treff her og der, starta året bra med Subzero på Drevsjø. Liker ideen med Møller Bil Horten! :)

 

Som nevnt ikke vært i klubben sånn kjempe lenge ang hva som har blitt prøvd, men jeg kunne tenkt meg å fått til noen små lokale treff. F.eks si bare møtes for å ta en is, vise frem stolthetene sine. Jeg vil gjerne se dem, høre historiene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke vært i klubben kjempe lenge, ikke vært spesielt aktiv. Vært på noen få pizzatreff, litt vanskeligheter pga kjipe arbeidstider.

 

I år har jeg bestemt meg for å få ræva i gir og dratt på litt treff her og der, starta året bra med Subzero på Drevsjø. Liker ideen med Møller Bil Horten! :)

 

Som nevnt ikke vært i klubben sånn kjempe lenge ang hva som har blitt prøvd, men jeg kunne tenkt meg å fått til noen små lokale treff. F.eks si bare møtes for å ta en is, vise frem stolthetene sine. Jeg vil gjerne se dem, høre historiene.

 

Supert, Victor! ☺ Det er ofte lettere å få folk med på spontane treff enn dem som blir lansert god tid i forveien. Og f. eks, is er aldri feil! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det mye god lesing. Keep up the excellent work.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått mail fra møller bil horten, men er på jobb den kvelden.

 

Her er utklipp av innbydelsen.

 

 

 

Kjære kunde!

 

Du/dere er herved invitert til Møller Bil Horten sin åpningsfest og feiring av vårt splitter nye bygg i Trimveien 33, 3188 Horten (v/Horten Handelspark). Det vil bli litt servering som vi tror både unge og gamle vil sette pris på. Vi byr også på underholdning av topp kvalitet. Det blir familieshow med en av Norges aller beste magikere og konferansier for kvelden er Alex Rosén. Han lover masse show og moro og så vil vi selvfølgelig ha flotte biler utstilt. Benytt anledningen til å utforske hver krok i vårt nye bygg og se hvor flott vi har fått det.

 

Programmet starter kl. 18:00.

 

Som påmeldt på arrangementet og tilstede denne kvelden får du også muligheten til å delta i vår morsomme quiz-konkurranse der du kan vinne følgende flotte premier fra Apple: iPhone 7 og iPad Air 2.

 

Påmeldingsfrist til åpningsfesten er 10.03.2017, men det er begrenset med plasser så her er det «førstemann til Møller» som gjelder!

Gå ikke glipp av vår store åpningsfest og meld deg/dere på allerede i dag ved å trykke på linken nedenfor!

 

Vi håper å se deg/dere torsdag 23. mars!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stikker nedom i morgen og spør om de vil ha med VACN også! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, nettopp !

Hvis dere kunne "rigget opp" en liten stand et sted i lokalene med utdeling av klubbinformasjon f eks (?).

Jeg er overbevist om at en slik synlighet ville trekke noen nye medlemmer. Ha gjerne på en vest som markerer at dere som står på standen representerer et godt tilbud og kan bidra i diskusjonen om klubbens "fortreffelighet". Lykke til ! Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående åpningen av nye Møller Bil Horten, torsdag 23. mars:

 

Jeg pratet med Arve på Møller, og de _kan_ være mulighet for at vi kan vise frem noen få biler! Det er i utgangspunktet ikke mulighet for større samling av klubbiler på parkeringen.

 

Han kunne ikke love noe konkret da det pr. i dag høyst sannsynlig blir stappfullt der med mange inviterte, men kan vi presentere bilder av et par-tre biler (VW!) kan vi se om det er mulig å få de inn i bygget.

 

Så, da er spørsmålet: Har vi to-tre biler som representerer utvalget i lokallaget? Jeg vet det er flere flotte einsere, og har vi kanskje noe helt i andre enden, er jo det også et alternativ!

 

Kom med forslag, (Gjerne link til bilde, din egen eller andres) så kan jeg presentere det for Arve!

De som stiller med bil regner jeg da med får være med på moroa. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen forslag til fine biler??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg som har sånn bastard VolWagen parkerer på mekonomen om jeg stikker innom ;p

Da d ikke er noe vw direkte:p

 

Men videre ang noen biler vet jeg ikke om :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo Touranen min da.. om det blir mangel på biler😊 Har jo endel igjen p gjøre på den før jeg blir fornøyd ( masse deler som ligger å venter på montering) men er jo en VW og ligner på en så ehh.. 😳😁

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er finfin, vet du Bent! Skal se hva annet jeg får inn og hva Møller vil ha, så får du beskjed i god tid! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.