Anbefalte innlegg

Webastoen røyklegger hele nabolaget og kupeen blir full av eksos. Noen som har tips til hvorfor dette skjer? Luker litt sur diesel +++

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brennkammer; 6-10 laken å bytte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg utdyper litt, brennkammer koster nærmere 2000 kr på nett med nytt pakningssett hvis du vil bytte det selv, det er ingen rakettforskning men det tar noen timer og du må demontere litt av hvert.

Jeg er ikke kjent med A6'n på hvordan det er å komme til denne, men webastoen må ihvertfall ut av bilen.

 

Kommer webastoen igang eller avbryter den hele tiden? Hvis den ikke har gått på noen måneder så er ihvertfall den første oppstarten slik.

 

 

 

Til fremtidig bruk av forumet vil jeg også anbefale deg en bedre emnetittel på tråden din og at du får med hvilken type bil det gjelder i innlegget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den starter den, ryker no inni helvette lukter litt svidd plast så jeg skrudde den av med en gang.. men den fyrer jo automatisk når det er kaldt ute. Må få deaktivert den funksjonen litt kjapt før bilen tar fyr..;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rykter sier at dersom du har ECON knapp på klimaanlegget ditt, vil denne aktivert sørge for at Webasto ikke starter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eksosen er koblet til webastoen med et flexirør, etter en eksospotte, slutten på denne er en rund flens, med en varmisolerende pakning og med 3 skruehull. Denne flensen er så skrudd i skrapeplata i plast, har skruene løsnet så kan det være at flensen ligger nedpå plata og at den varme eksosen varmer opp plasten.

 

Du skal kunne se hullet hvis du bøyer deg ned på høyre side foran forhjulet og ser litt innover på plata.

 

 

Hvis du ikke har viften på full hastighet (3 eller lavere) og ikke har skrudd opp varmen til max, men ikke over 3/4 så vil ikke webasto starte automatisk, ihvertfall slik det er på caddy, transporter og touran som jeg har testet på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eksosen er koblet til webastoen med et flexirør, etter en eksospotte, slutten på denne er en rund flens, med en varmisolerende pakning og med 3 skruehull. Denne flensen er så skrudd i skrapeplata i plast, har skruene løsnet så kan det være at flensen ligger nedpå plata og at den varme eksosen varmer opp plasten.

 

Du skal kunne se hullet hvis du bøyer deg ned på høyre side foran forhjulet og ser litt innover på plata.

 

 

Hvis du ikke har viften på full hastighet (3 eller lavere) og ikke har skrudd opp varmen til max, men ikke over 3/4 så vil ikke webasto starte automatisk, ihvertfall slik det er på caddy, transporter og touran som jeg har testet på.

 

Jeg har prøvd å kjøre med varmen på minimum og webasto starter uansett.

Kunne tenkt meg å fått justert det sånn at webasto ikke startet automatisk om det var over f.eks 0 grader ikke 8 grader eller hva det er nå.

Er dette mulig å få til?

 

Transporter T5 08 mod forresten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet at det er stor forskjell på hva man kan justere med vagcom, noen får jeg knapt lov til å teste, andre har jeg tilgang på masse adapsjonsverdier. Blandt annet det å stille inn min.setpunkt for når webasto skal starte og om den skal starte med motor eller ei, samt om den skal gå selv om motor stopper eller stoppe med motor. (Sistnevnte er døden for brennkamre og flammesensor hvis man driver med småkjøring)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jeg låne meg en kabel og kikke litt. Husker ikke tilfeldigvis hvilken meny jeg finner min temp for når webasto skal starte? Har mye småkjøring til tider så kunne tenkt meg at den ikke startet hver gang. Er det under 0 grader starter jeg den som regel med timer så da brenner den lenge selv om det er småkjøring :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inn på modulen 7D-Aux-heat, deretter Adaption-10. Der skal du få en nedtrekksliste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rykter sier at dersom du har ECON knapp på klimaanlegget ditt, vil denne aktivert sørge for at Webasto ikke starter.

 

Det funka ikke . Fant ikke noe i menyene heller når jeg var inne med vagcom. Eneste jeg kunne justere var volt grensa for start kanskje jeg skal sette den til 15V [emoji23]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ligge under setup menyen på klimaanlegget, der skal du kunne velge autostart eller ikkje.

 

Sent fra min F8331 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inn på modulen 7D-Aux-heat, deretter Adaption-10. Der skal du få en nedtrekksliste.

 

Fikk ikke kontakt med 7D. Bare 18 Aux heat. Og der var bare unlock og test.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja såklart, 18 er jo vanlig webasto. 7D er ekstra varme baki, beklager : flau :

 

Som jeg nevnte ovenfor, jeg har sett at noen har nesten ingen valgmuligheter, mens andre har man full styring over. Jeg har dessverre ingen gode råd akkurat nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.