Feilvisning instrumentpanel Audi A6 2003 1,8TQ

Anbefalte innlegg

Hei, håper det er noen kloke huer her inne som kan hjelpe meg!

 

Jeg har overnevnte bil med en del feil I instrumentpanelet, vanntemperaturen stabiliserer seg på sånn ish 110 grader, ladespenning ligger på over 16V, det som er rart er at termostaten funker som den skal, den elektriske vifta starter som den skal og den koker ikke, har kontrollert ladespenning og det er typisk 13,4V sånn som den skal være, uten at tenningen er på så vises det vanntemp på ca 70 grader og ca 10V på voltmeteret, vrir jeg nøkkelen bittelitt så det ikke er kontakt i tenningslåsnen så faller viserene helt ned der som de skal være. Altså det må være noe feil på panelet, er det riktig? Mener å ha lest en eller annen plass at det ligger noe som jeg mener å huske ble kalt for en "spenningskonstant" eller noe sånt I instrumentpanelet, begynner den å kødde kan man få sånne symptomer, er dette riktig? Noen som har hvert borti noe alla det samme?

 

Den typiske "oljesensor lampa" kommer frem en gang I blant og da slutter klimapanelet å virke, løsningen er og bytte sikkring nr. 8 (10A) så forsvinner oljelampe og klimapanelet virker igjen. Hvorfor går den sikringen fra tid til annen? Er ikke veldig sprek I tysk, men tror den sikringen er for "styre enheter" eller noe.... har dette en sammenheng med det som skjer I instrumentpanelet?

 

 

Håper det er noen som kan hjelpe 😯! - på forhånd takk!

 

 

Mvh

 

Tommy Holtet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke helt ukjent fenomen med defekte instrument på slik bil. Det bør foretas en aktordiagnose med diagnoseapparat som kan røpe om instrument viser det det skal eller om det må skiftes. Hvis det viser seg at sikringen er til instrumentet/kombiprosessor, kan det jo være en sporadisk intern kortslutning i det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom i kontakt med en som heter Jacek, han hadde vist full kontroll på instrumentpaneler han sa at det var en helt vanlig feil på jaeger instrumenter, det er en Motorola processor inni der som tar kvelden etter 10-12 år ofte, sammen med den LCD skjermen (FIS). Det starter ofte med en som viser feil så kommer de andre med feil etterhvert, plutselig så dør det helt og ett sekund etterpå så er det oppe å går igjen, så tror han skal få låne det litt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette problemet fikset Jacek pp ett blunk! andre som har problemer med instrument paneler generelt i Audi, ta kontakt med han..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jacek er meget flink! Tror mange i klubben har brukt han :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.