Noen som vet normale verdier fra LMM på 1.8t APU motor? Høyt forbruk! Jallachip?

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en 1.8t APU motor i en A4 TQ, som bruker 2 liter på mila. Både i kjørekomputer og måling ved tanking.

 

Det ligger ikke inne noen feilkoder, men har jo fått med meg at LMM kan måle feil, uten å gi feilkode.

 

Er det noen som vet hvor mye g/s det skal gå gjennom en LMM på 1.8t på tomgang?

 

 

Bilen er chippet, og jeg mistenker jalla software, da gasspedalen også er litt merkelig respons på. Hver gang man går fra f.eks 100% pådrag på pedal og ned til 50%, så lukker spjeldet til 0% før det går opp igjen til 50% som pedalen sier den skal stoppe på. Alltid når man går av gassen, så går spjeldet helt til 0 før det går opp dit pedalen står igjen. Dette gir en utrolig rykkete kjøring, og umulig å sladde med :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme driten med våres, Har dog byttet alt utenom luftmengemåler, Bruker fortsatt 1,5 på mila... Er dyrt å ha 1,8t :P Hadde den flyttet seg som en s4 kunne jeg levd med det, Men ikke når den kjører som en 120hk fly :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke spesifikt på 1.8T men på andre motorer ligger normalen stortsett mellom 45g/s til 75g/s.

Verdt å merke seg at det overhodet ikke gir noen pekepinn på at LMM evt. er defekt, for LMM vil regulere mye hvis andre komponenter er defekt, eller på vei til å bli defekte.

Min mening er at første steg burde være å få den tilbake til org. stand, eller levere den til noen som kan jobben sin og kan legge inn en ordentlig SW.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant en oversikt på Passatworld forum, som sier ca 2-4g/s på tomgang, og ca 0,8xHK ved fullt pådrag, så ca 170g/sek på en chippet bil. 120g/sek på org 1.8t.

 

Bilen går som et skudd det, sprek og rask, men kommer noen røykskyer ved pådrag, og av og til lugger den litt, men generelt oppfører den seg bra, bortsett fra at den er litt drikkferdig :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ta å logge litt så blir det enklere å se hva som foregår :)

 

Finnes flere gode gratis loggeverktøy til ME7 hjerne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vagcom, så håper det holder.

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duger det, men får og tak i en del kjekkere loggeverktøy som er gratis og du kan benytte vagcomkabelen som com kabel :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK! Kan du gi meg noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://nefariousmotorsports.com/forum/index.php/topic,837.0title,.html

 

og hvis du liker å ha et grafisk interface

 

http://nefariousmotorsports.com/forum/index.php?topic=4830.0

 

også bruker du http://nyet.org/cars/ECUxPlot/ når du skal se på loggene dine :)

 

Målte forøvrig forbruket på min tilfelle noen skulle lure på hva normalt forbruk er, 1,2 liter på mila med bykjøring :P og veldig tung høyrefot : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nefmoto har vært interessant, men føler det blir fullstendig gresk. Har du noen erfaring med tuning via nefmoto sine metoder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, loggeverktøyet er heldigvis veldig lite gresk :)

 

Men forstår at det kan virke litt overveldende å plutselig sitte å se på en dump av hex-koden til hjernen.

 

Fungerer fint å flashe med nefmoto sitt verktøy, vurdert å handle meg en lisens for å få korta ned flashetiden fra 4min til 20-30 sekunder (du forteller verktøyet hva nåværende map er og hva nytt map er, slik at kun minnesektorer med endringer blir kontakta).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For prøve å logge litt imorgen da :) Takk for tipset :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ikke igang loggingen, mem fikk observert luftmengde i vag-com, og den ligger på ca 3,5g/s på tomgang, og makser på 155g på fullgass, så de verdiene virker normale.

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hørtes veldig normalt ut det :)

 

Hva er injector duty cycle?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har jeg ikke fått sett på [emoji14]

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.