Er det trykkplate som har tatt kveld 07 A6 2.0 TFSI ?

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har problem med at når bilen er kald, vil ikke clutch koble helt ut når pedalen trykkes inn og er derfor vanskelig å få i gir. Går fint når motor er varm.

 

Bilen er gått 187000. Antar clutch ikke er byttet.

 

- Byttet girolje

- Luftet clutch

 

Fant ut at når det er problem å få bilen i gir, går hjulet rundt når jeg prøver å sette den i gir(jekket den opp), så tenker at clutch ikke løser ut skikkelig når jeg trør inn pedalen. Om jeg stopper motor, går den rett i gir uten motstand. Hjelper ikke pumpe på clutch, så tviler på lekkasje eller luft i systemet.

 

Fin video her som lærte meg hvordan det henger sammen:

 

Dette kan jo være et problem i master eller slave sylinder systemet, og vil helst ikke begynne å skru ut girkassen og bytte clutch pakke uten at det er feilen.

 

Har noen tips til hva jeg kan gjøre for å bli mer sikker på at det ikke er noe som gjør at slave sylinder ikke skubber langt nok?

 

Pedalen tar helt normalt og ellers ingen tegn til at clutch er slitt.

 

Fant disse med lignende problem:

 

https://forum.vacn.no/showthread.php?61816-RS2-clutchutl%F8yser-problem

 

https://forum.vacn.no/showthread.php?61816-RS2-clutchutl%F8yser-problem

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres ut som noe relatert til slavesylinder og veske nivå.

 

Har du luftet helt ute med slavesylinderen? Pedal pumping eller med vacum?

 

Alternativt kan det være utløserlageret som har fått seg en trøkk men da skulle problemet vedvart når man kom opp i temperatur.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet clutch sett og det ordnet det :) kunne ikke finne noen åpenbare feil på delene. Utløserlageret var det som virket mest slitt men vanskelig å si. Ble bra igjen nå hvertfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra at det ordnet seg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.