To spørsmål om felg til Touran, Dezent og bredde på dekk.

Anbefalte innlegg

Er Dezent bra kvalitet? Fikk det inntrykket tidligere,men vet ikke hvor jeg har det fra. Har funnet noen jeg liker, men vil ikke kjøpe noe som ikke er bra. Holder meg nesten kun til originale VAG felger, men Dezent har en felg jeg liker godt.

 

Spm 2, er 245 dekk (18") for breie på en Touran? Spør sikkert dumt, men jeg har ikke peiling.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dezent er ihvertfall produsert i tyskland og mener også at enkelte av felgene til vag konsernet er produsert av dem. så fra meg får de tommel opp.

og til spm2. så hadde jeg 235/40-18 på min touran og ville nok ikke gått for noe breiere om du ikke vil ha subbing

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok....ikke bra...Ift dekk altså. Hadde du senk på bilen din da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

både med og uten ble aldri noen subbing med 235/40-18 på 8" brede felger med innpress på 50. ei heller hatt subbing med 235/30-19 på 9"x19" i et 42 heller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med AEZ felger? Er det dårlig kvalitet?

 

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AEZ skal vel være felger av god kvalitet dette også.

 

Når det gjelder hva som passer av dekk så kommer det helt an på hvilket impress du velger på felgene dine. Det er smale hjulbuer, spesielt foran, så det er ikke veldig god plass. På generelt grunnlag så vil jeg påstå at 225/40/18, 235/35/19 eller 235/30/20 er maks hvis du har planer om å senke bilen. Da slipper du i de fleste tilfeller subbing i hjulbuer, steinsprut langs sidene på bilen som ved valg av riktig impress.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den blir nok ikke senka...... blir nok litt Alltrack look : rolleyes

 

Så da burde det gå da.... er vel ET 51 på disse felgene tror jeg.

 

Skikkelig teit at jeg ikke spurte om AEZ litt før, felgene ble solgt veldig raskt på finn : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt tips; Hvis bilen ikke skal senkes, ville jeg stoppet på 17" og heller lagt noen kroner i gode dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pga utseende tenker du på? At det blir litt voldsomt uten senk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det kan se litt rart ut med store hjul på usenket Touran (BTDT). Men ser greit ut hvis bilen har org sportsunderstell.

 

Og med fare for å skjære alle over en kam; når dimensjonene øker i størrelse, velger mange å gå ned i kvalitet på dekk.

 

Derfor vil jeg heller anbefale å holde seg til 17" og premiumdekk, så blir bilen mye bedre å kjøre [emoji106]. Velger man å senke minst 30mm, så er saken helt annerledes, da ville jeg valgt 18".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser poenget ditt.....har aldri hatt 18 før.....vil se hvordan det blir. Men dekk skal alltid være bra!

 

Kjører kun Continental eller Goodyear..... Bytte ut to og to da, så blir det ikke så stor utgift på et år ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan svare på hva original str på sommerdekk og vinterdekk er på Touran Cross, 2011 mod?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan svare på hva original str på sommerdekk og vinterdekk er på Touran Cross, 2011 mod?

 

Original sommerdekk-dimensjon er 215/50R17 foran og 235/45R17 bak. Vinterdekk ble nok stort sett levert i samme dimensjon som vanlig Touran, dvs 205/55R16, 205/50R17 eller 225/45R17.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.... Så Cross har forskjellig bredde foran og bak på org sommerdekk..... DET hadde jeg ikke regna med....

 

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.... Så Cross har forskjellig bredde foran og bak på org sommerdekk..... DET hadde jeg ikke regna med....

 

Sent fra min D5803 via Tapatalk

 

jupp fordi det står 6.5 og 7.5x17 på disse originalt men om du skal kjøpe nye 17 eller 18" så blir de jo mest sannsynlig samme bredde og da ville jeg hatt 225/45-17 eller 235/40-18 (kan selvsagt ha 225/40-18 men 235 er innafor i dim og syntes det var meget behagelig)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt tips; Hvis bilen ikke skal senkes, ville jeg stoppet på 17" og heller lagt noen kroner i gode dekk.

18 tom bør vel kunne OK ut selv uten senk sålenge de ikke bygger for langt ut, offset/ET 45-50.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.