a6 4f quattro avant 2,7TDI motortemp sensortull?

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på om noen her inne kjenner disse motorene og har tips.

I dag når jeg startet opp gikk den på få sylindre et par minutter før den normaliserte seg.

Tydelig at den ikke glødet før oppstart.

 

La like etter merke til at motortemp viste 90 grader på kald motor. Stoppet tvert og frem å sjekket vannivå, at reimer var på plass. Alt i orden.

Kjørte da en liten tur, motortemp viste like etter 130 grader selv om motor var så vidt lunk i.

I tillegg ligger radiatorvifte å jager opp og ned i turtall. Får av og til noen økter med full fres så bilen høres ut som et jetfly.

 

Motor ble kjørt driftsvarm med nøye ettersyn. Stabiliserte seg på driftstemp så termostat og sirkulasjon ser ut til å være i orden, men tenker en eller annen sensor som styrer vifte og gløding må ha tatt kveld.

 

Har ikke koblet opp mot diagnose enda, men lurer på om noen har gode tips, evt om dette er kjent feil?

evt hvor slik sensor er plassert eller er det et mer finurlig system feks?

 

Fint om noen kan hjelpe.

 

-THN

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få kobla på diagnose og sjekke kjølevanns temperatur sensoren sine verdier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg kjørt diagnose men får ikke opp noen feilkoder bortsett fra noen LED-pærer den ikke er fornøgd med.

Hvordan går jeg inn på kjølevannssensor for å sjekke verdier evt? Har stort sett bare kjørt diagnose og funnet feil på den måten, sånn på hver enkelt komponent har jeg ikke drevet så mye med.

Men er det ikke rart at det ikke kommer opp noe på generell diagnose?

I går kveld fikk jeg alarm på høy temp, men det lå ikke i loggen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå inn på engine og meas blocks. Her kan du bla deg opp i group nummer og se verdier fra motor. Kjenner ikke til denne motoren, men vil tippe at du har 2 målere for kjølevannet? Finnes flere, men siden display viser 130+ så ligger det nok på disse. Mulig feil er kortslutning i termistoren, og at den viser for høy temp. Så lenge det ikke er full kortslutning, så vil cpu tro at det er en reell høy temp.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.