1.9 TDi går i nødmodus, turboen plystrer som en våryr småfugl..

Anbefalte innlegg

Hei,

Seaten har begynt å gå i nødmodus hver eneste dag plutselig.. Tidligere har turboen kvitret litt ved girskifte, men nå har bilen blitt helt ukjørbar til tider! Bilen rykker gjerne hvis jeg ligger med stødig gasspådrag og treffer en motbakke, men kun når den er nystartet. Varm eller kald spiller ingen rolle.. Hvis jeg gir på og slipper, gir på og slipper osv helt til turboen slutter å kvitre når jeg går sv gassen så går den ikke i nødmodus, og fortsetter å gå som normalt.

Tok en liten film hvor det er lett å høre hvordan turboen oppfører seg hvis jeg gir på og slippet på tomgang..er det bare å bytte turbo her eller..?

 

Diagnose er ikke mulig..bilen har jordfeil på diagnosesløyfa tydeligvis, og det er ikke den typiske originale spiller eller ikke utfordringa...: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turbo er vertfall en slitedel på tdi med vnt turbo. Ville sjekket slakk i turboen å sett om det var noe, og om du har mulighet til å teste vnt mekanismen med ei vakumpumpe, så ser du om den virker. Hadde jo hjelpt på å kunne sjekket hva grunnen til nødmodus er, og logget trykket på den. Men det er vell ikke mye hjelp i :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det hadde vært fint det, men det har jeg egentlig gitt opp..

Skal ta service nå straks, da kan jeg prøve å sjekke turboen også..den er jo ikke akkurat lett å komme til på denne bilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.