Diskusjonstråd VACN Våler 17 - 2-4 Juni 2017

Anbefalte innlegg

bilde_mix_vaaler_17.jpg

 

I denne tråden kan du diskutere VACN Våler 17, mer informasjon finner du i info artikkel på VACN.no her:

 

Program og informasjon

 

Husk å markere deg selv som deltar på eventet på facebook.

 

Gå til Facebook event.

 

Påmelding banekjøring kan du gjøre her:

 

Påmeldingstråd banekjøring.

 

Har du ikke kjørt på bane før, men vurderer å teste det ut? Les mer her.

 

Reglement for banekjøring VACN

 

Klikk her for å laste ned reglementet

 

Dette er primært et sporkjøringstreff. På dette treffet vil ikke drifting være tillatt. Med drifting mener vi motorsport grenen drifting hvor rwd biler kjører med maks styrevinkel og dekkrøyk rundt hele banen.

 

Nytt for dette treffet er fargekoding. Alle som skal på banen, førere og passasjerer, må ha registrert seg i sekreteriat (grønt) og deltatt på førermøtet (rødt). Skal du kjøre egen bil må denne også innom teknisk (gult). Skal du bare stille ut bilen din (på lørdagen) så finner du utstillingsgruppa ved blått banner.

 

Beachflag_fargekoding.PNG

 

Info om kriterier til utstillingen finner dere her https://vacn.no/artikler/516-utstilling-hovedtreff-2017

 

Innkjøring på utstilling stenger kl 12!

 

Vi ses!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det åpnet for å øve på drifting på lille banen som i fjor ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det åpnet for å øve på drifting på lille banen som i fjor ?

Nei dessverre, alle tre sløyfene vil primært bli brukt til sporkjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei dessverre, alle tre sløyfene vil primært bli brukt til sporkjøring.

 

Det var dumt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bil uten skilt, hvordan blir det. Kan jeg komme med en Evo med prøveskilt å kjøre på banen?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bil uten skilt, hvordan blir det. Kan jeg komme med en Evo med prøveskilt å kjøre på banen?:)

 

Vi kjører på NBF lisens, enten engangslisens løst på treffet eller om bilen har lisens fra før av. Skilt er ikke et krav.

 

Men anbefaler deg å lese igjennom det tekniske reglementet. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var dumt

 

Er det mange som ønsker dette under treffet kan vi ta en vurdering der og da, men ta utgangspunkt i at sløyfe 3 er primært for sporkjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Program og informasjon er nå ute.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mange som ønsker dette under treffet kan vi ta en vurdering der og da, men ta utgangspunkt i at sløyfe 3 er primært for sporkjøring.

 

Så det er fortsatt åpent for sladding gjennom svinger så lenge man ikke tar hele banen i en sladd? Og man blir ikke svartflagget om man drar en skikkelig sladd så lenge man ikke er til hinder for andre eller satser over evne? Var jo helt supert i fjor med en egen bane til å få sladde i fred uten å måtte bli forstyrret av andre biler!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er fortsatt åpent for sladding gjennom svinger så lenge man ikke tar hele banen i en sladd? Og man blir ikke svartflagget om man drar en skikkelig sladd så lenge man ikke er til hinder for andre eller satser over evne? Var jo helt supert i fjor med en egen bane til å få sladde i fred uten å måtte bli forstyrret av andre biler!

 

De som driver vålerbanen er ganske restriktive på sladding på sløyfe 1 og 2.

 

Vi får ta en vurdering fortløpende om sløyfe tre skal stenges av for de som vil slenge litt på bilen. Det var ikke veldig stor pågang på sløyfe tre i fjor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer for at bane 3 forbeholdes sladding. Flere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer for at bane 3 forbeholdes sladding. Flere?

Tar evnt en håndsopprekning på førermøte, av erfaring så er det først da vi vet hvem som har bil klar til å kjøre med. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer for at bane 3 forbeholdes sladding. Flere?

 

Enig!

Da slipper vi masse gummirester som ødelegger for sporkjørere + at det er liksom ingen naturlig sammenheng mellom bane 3 og hovedsløyfa som gjør at det ikke er spesielt gøy å kjøre spor på de to i kombinasjon.(Hvis det var det som var tanken da?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lyst til å bli med, for første gang :), med min A4 cabrio. (klasse 1)

Ser i reglementet det er mulig å søke om unntak for en slik bil. Vil sette stor pris på info om hvor jeg skal stille en søknad.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lyst til å bli med, for første gang :), med min A4 cabrio. (klasse 1)

Ser i reglementet det er mulig å søke om unntak for en slik bil. Vil sette stor pris på info om hvor jeg skal stille en søknad.

 

Send en PM til Jan Aimar Kostøl her på forumet. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send en PM til Jan Aimar Kostøl her på forumet. :)

 

Takk. pm sendt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir gøy og vi gleder oss igjen : smil :

 

Ønsker styre og alle de frivillige lykke til med arbeidet, og takker for at dere står på for å lage treff for oss. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir gøy og vi gleder oss igjen : smil :

 

Ønsker styre og alle de frivillige lykke til med arbeidet, og takker for at dere står på for å lage treff for oss. ;)

 

Takk for det!

 

Vi er alltid manko på folk, så om noen har lyst å være med som funksjonærer er det bare å ta kontakt. Det vanker gratis kjøring og andre goder på de som gjør. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For oss som vil prøve å knipse en del bilder ila helga, hvordan løses det med vandring ute på banen under heat, regner med refleksvest etc er et krav.

Samt om det vil være noen mulighet for "rolling shots" etter avsluttet banekjøring? (Avtalt så klart) eller om banen stenges helt? Ikke snakk om mer en kanskje toppen 50km/t. På et lite område av banen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For oss som vil prøve å knipse en del bilder ila helga, hvordan løses det med vandring ute på banen under heat, regner med refleksvest etc er et krav.

Samt om det vil være noen mulighet for "rolling shots" etter avsluttet banekjøring? (Avtalt så klart) eller om banen stenges helt? Ikke snakk om mer en kanskje toppen 50km/t. På et lite område av banen

 

Foto fikser vi i sekretæriatet. Kjører folk ut på banen, det er jo ikke lov å krysse banen. Om det ikke er 100 fotografer får de en walkie eller et nummer for å ønske seg inn igjen.

Rolling shots prøver jeg å planlegge litt. Er ikke helt i mål på hvordan vi løser det enda for å ikke spise av banetid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foto fikser vi i sekretæriatet. Kjører folk ut på banen, det er jo ikke lov å krysse banen. Om det ikke er 100 fotografer får de en walkie eller et nummer for å ønske seg inn igjen.

Rolling shots prøver jeg å planlegge litt. Er ikke helt i mål på hvordan vi løser det enda for å ikke spise av banetid.

 

Flotters :)

 

Beste hadde vel vært at banen kunne vært "åpen" etter avtale si 1time etter banekjøring er avsluttet slik at vi ikke spiser noe tid av banekjøringen.

Da om Våler crew går med på noe sånt, eller om tidene er helt faste fra dems side.

Er vel begrenset hvor mange fotografer vi har som vil utpå samtidig vil jeg tro :) Så lenge alt går rolig for seg skulle man tro det er muligheter for å ordne et system på det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotters :)

 

Beste hadde vel vært at banen kunne vært "åpen" etter avtale si 1time etter banekjøring er avsluttet slik at vi ikke spiser noe tid av banekjøringen.

Da om Våler crew går med på noe sånt, eller om tidene er helt faste fra dems side.

Er vel begrenset hvor mange fotografer vi har som vil utpå samtidig vil jeg tro :) Så lenge alt går rolig for seg skulle man tro det er muligheter for å ordne et system på det :)

 

Skal sjekke litt rundt. Har store ønsker om å få filmet en del på banen i år både på Våler og Rudskogen, og da vil jeg jo ha mest mulig biler på banen. Skal ta det opp med resten og sjekke hva vi får til fra Vålerbanen sin side også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også interessert i å bruke banen til foto hvis det lar seg gjøre. Gjerne etter endt kjøring om så..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det er sagt iht. foto/video ønsker jeg å ha med et lite team som kan ta bilder/filme under treffet til en felles produksjon for klubben, så ta gjerne kontakt med meg på Våler så vi kan samkjøre litt.

Klubben har kjøpt litt ekstra utstyr for å få laget noe mer media for klubben. Jeg vil også dra over med drone i løpet av hele helgen, så fremst det ikke regner katter.

Alt av mediagreier kan egentlig tas med meg i løpet av helga. :)

 

Send meg gjerne en PM om du vil stille opp i et lite "media-crew" for klubben på Våler og også Rudskogen senere i år. Jeg vet at Julian skal være en høyre hånd ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk. pm sendt.

 

(Bil en smule utenfor reglementet)

 

Godkjent :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.