Tilbakemeldingstråd Treff/Banekjøring - VACN Våler 2017

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Årets andre hovedtreff, men første treff på asfalt, VACN Våler 17 er såvidt bak oss og vi i Hovedstyret er fornøyde, slitne men fornøyde. Som vanlig retter Hovedstyret en stor takk til alle funksjonærer og frivillige som også denne gang stilte opp og gjorde at treffet gikk tilnærmet smertefritt etter vår opplevelse. Det er likevel ikke til å skjule at denne type treff med tilhørende organisering krever en ikke-ubetydelig mengde feriedager, avspaseringstimer og fritid som må gå med for at våre medlemmer skal få et godt banetreff. Vi er glade for at den tilbakemeldingen og kritikken som vi fikk på årets treff, ble gjort på en ordentlig og saklig måte og ikke slik enkelte funksjonærer opplevde ifjor, både av verbal og fysisk måte. Vi registrerte heller ingen tilfeller av fyllekjøring på camp og det er ingenting som er bedre enn det.

 

De erfaringene og tiltakene som vi hadde ført ned på listen fra treffet ifjor samt tilbakemeldinger som vi fikk ifra medlemmene, virker som har hatt god effekt, konkret så kan vi nevne følgende:

* Større bemanning både i Sekretariat og i Teknisk, samt bedre merking av både biler og fører/passasjerer.

* Fargede beachflagg for å lettere vise hvor du finner Sekretariat, Førermøte, Utstilling, Teknisk og Classic

* Flere parkeringsvakter for å holde orden og ikke sperre hovedgater på området.

* Nytt og mer strømlinjeformet køsystem i sekretariat, to køer hvor begge hadde kortautomat, i tillegg til frivillige som hjalp til med å svare på spørsmål utenfor sekretariat og ute i depot-område.

* Mer skjerpet møte og tydelige retningslinjer ifra klubben rettet mot Racecrew slik at det ikke ble gjort feil ut ifra hva som er informert til medlemmer og i program.

 

 

Av tiltak til neste treff har vi registrert følgende:

 

- Som nevnt ovenfor så opplevde vi tull med betalingsterminalene når det virkelig gjaldt til tross for at vi hadde gjort tester kvelden føre for å sikre at det var testet før medlemmer kom for å betale, det var ikke den aller beste mobilforbindelsen ifra nærmeste tårn så det kan være mulig årsak. Dog hadde vi alternative metoder slik som gode gamle harde cash, samt VIPPS å kunne benytte.

 

- Vi slet noe med at enkelte biler støyet over satte grense på banen, spesielt gjaldt dette Klasse 3-bilene. Dog føler vi fikk løst problemet etter at vi samlet inn til et møte hvor det ble en enighet om å ta det rolig forbi støymåleren.

 

- Det ble anmerket noe støy etter satte stille-tid på campen både på Fredag og på Lørdag, men ikke noe som klassifiseres som omfattende eller problematisk. Det kan også se ut som det er forskjellige oppfatninger om hva som er ok og ikke. Stille-tider er satt av flere årsaker. Det er noen som har med barn på disse treffene og disse er ikke alltid like lett å få i søvn igjen hvis de først våkner. Det er også noen som ikke er festmennesker og som trenger søvnen for å være opplagt og klare til kjøring dagen etter. Vi er på ingen måte ute etter at det skal være stille til enhver tid og det er fullt lov å være i godt humør og ha en liten fest på camp-området, men det burde være greit når klokka passerer 2 på natten, at da skrues større anlegg av. Rusing av motor og launchcontrol er noe man fint kan gjøre vesentlig tidligere på kvelden.

 

 

Når dette er nevnt, er det alltids noen utfordringer og forbedringspotensiale som vi allerede har notert oss, likevel vil vi også høre ifra medlemmene. Vi vil alltid kunne ha rom for forbedringer som vi kan ta lærdom av til neste treff.

 

 

 

Tilbakemeldinger tilhørende utstilling gjøres i dedikert tråd:

Tilbakemeldingstråd Utstilling - VACN Våler 2017

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes dere fint kan sette inn litt ekstra ressurser for å fikse værmaskinen til neste treff..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Kanskje ikke :)

 

Været var ikke så ubeleilig, egentlig. Hadde det toppers hele helgen.

Takker så meget for at jeg fikk være med på laget - Det ga turen nedover litt mer mening :)

Nå er jeg typen som helst burde ha noe å gjøre, så jeg tok meg noen ekstravakter på Lørdagen også : smil :

 

Storfornøyd med treffet - Jeg har økt banekjøringsferdighetene drastisk mye siden første gang jeg var her, med nesten 10 sekunder raskere på klokka. Har desverre ikke fått prøve bane 3 enda, men det får bli til neste år tenker jeg - Det var tross alt maks uflaks (ikke for meg, men for MX5'en) at jeg ikke fikk prøvd det ut :)

 

Forbedringspotensialet for meg selv får bli ekstern oljekjøler, bedre dekk (For mine Landsail hadde INGENTING mer å gi i svingene) og et litt større telt... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før jeg kommer med tilbakemeldingene, så må jeg si at jeg er veldig fornøyd med treffet. Synes dere gjør en kjempejobb og vet innsatsen dere legger i dette er mye mer enn de 3 dagene treffet varer.

 

Når det gjelder klasse inndelingen, så burde kanskje folk selv/funksjonærene være mer kritiske til om de skal kjøre klasse 1 og ikke klasse 2. I klasse 2 var det tidvis enorm forskjell i kjøreferdigheter/effekt på bil.

 

Synes og at de som stod langt banen var noe passiv/treg i reaksjonen både i forhold til gul og svart flagg. Var noe stygge forbi kjøringer som ikke fikk rekasjon, samt at gult flagg kom frem noe sent.

 

 

Det virket som at det var dårlig kontroll ift hve

m som jobbet på bl.a teknisk, hørt det ble ropt opp at det manglet folk der uten at noen navn ble ropt opp. I tillegg burde sekretariatet ha tilgang til PA-anlegget på banen, det anlegget som ble benyttet var det knappe 1/3 av besøkende som hørte. Virket dog som at teknisk stort sett ble avviklet bra og lite kø/vente tid på de som skulle få bilen sjekket.

 

Også var det egen reklame/sosiale medier. Her har klubben mye å gå på, noen MÅ fredes for å holde sosiale medier oppdatert. Et bilde fra treffet fra facebook og et på intagram er ekstremt tamt. I tillegg har dagene/ukene før treffet vært for stille.

 

 

Også en siste liten miniatyr kommentar, de som tar billettpenger på veien inn kan være flinkere til å slippe ut biler når det blir kø innover. Ble stående i nesten 5 min da ingen av bilene som skulle inn på området ville gi meg plass (som sagt, ubetydelig, men noe som lett kan gjøres noe med)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før jeg kommer med tilbakemeldingene, så må jeg si at jeg er veldig fornøyd med treffet. Synes dere gjør en kjempejobb og vet innsatsen dere legger i dette er mye mer enn de 3 dagene treffet varer.

 

Takk for det. :) Ja uka før og etter går fort med til diverse. :)

 

Når det gjelder klasse inndelingen, så burde kanskje folk selv/funksjonærene være mer kritiske til om de skal kjøre klasse 1 og ikke klasse 2. I klasse 2 var det tidvis enorm forskjell i kjøreferdigheter/effekt på bil.

 

Utfordringen her var at det var flere førere på enkelte biler, og fører to var kanskje nybegynner eller lignende. De ønsket da å kjøre i heat 1 for å slippe å bli konstant forbikjørt. Da gikk det ikke lenge før mange oppdaget at hvis de hadde 1/2 på lappen sin fikk de kjøre mer. Vi må se hvordan dette kan løses bedre til neste treff.

 

Synes og at de som stod langt banen var noe passiv/treg i reaksjonen både i forhold til gul og svart flagg. Var noe stygge forbi kjøringer som ikke fikk rekasjon, samt at gult flagg kom frem noe sent.

Disse var innleid og vi hadde en del utfordringer i fjor, det gikk dog mye bedre i år. Vi skal gi beskjed videre. :)

 

Det virket som at det var dårlig kontroll ift hvem som jobbet på bl.a teknisk, hørt det ble ropt opp at det manglet folk der uten at noen navn ble ropt opp. I tillegg burde sekretariatet ha tilgang til PA-anlegget på banen, det anlegget som ble benyttet var det knappe 1/3 av besøkende som hørte. Virket dog som at teknisk stort sett ble avviklet bra og lite kø/vente tid på de som skulle få bilen sjekket.

 

Vi hadde vaktliste som var tydelig oppført med navn, nummer og vakt. Ønsket bare ikke henge ut vedkommende på PA da det var noen gjengangere. Her diskuteres det allerede grep for å sikre at folk er på vaktene sine.

 

Også var det egen reklame/sosiale medier. Her har klubben mye å gå på, noen MÅ fredes for å holde sosiale medier oppdatert. Et bilde fra treffet fra facebook og et på intagram er ekstremt tamt. I tillegg har dagene/ukene før treffet vært for stille.

Vi hadde holdt av en ressurs til dette med meg som backup, dessverre ble vi begge sittende i sekreteriat og gjøre andre mer viktige oppgaver. Også her diskuteres det løsninger for å fristille folk uten å måtte hente dem inn igjen når ting koker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi hadde vaktliste som var tydelig oppført med navn, nummer og vakt. Ønsket bare ikke henge ut vedkommende på PA da det var noen gjengangere. Her diskuteres det allerede grep for å sikre at folk er på vaktene sine.

 

Tror ingen hadde blitt fornærma/følt seg hengt ut om de hadde blitt ropt opp. I tillegg har de meldt seg selv og får goder av å ta disse vaktene, så opprop om dem mangler ser jeg ikke problemet med.

 

 

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ingen hadde blitt fornærma/følt seg hengt ut om de hadde blitt ropt opp. I tillegg har de meldt seg selv og får goder av å ta disse vaktene, så opprop om dem mangler ser jeg ikke problemet med.

 

Ser den, vanligvis så holder det å melde at en vakt står tom, da sjekker andre vaktlista og suger tak i vedkommende. Skal nevne det på funksjonærmøte neste gang også gjør vi det sånn flertallet ønsker det. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil takke dere som står på både seint og tidlig, ikke bare i helga men også før og etter treff for at dette faktisk skal være mulig å gjennomføre.

Tror ikke så mange tenker på det, men det er faktisk noen som må sitte i vogna og ta betaling eller stå i regnet å utføre alkotest på sjåførene for at vi skal få kjørt på banen.

 

Norsk dugnadsinnsats på sitt beste. Takk skal dere ha :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil takke dere som står på både seint og tidlig, ikke bare i helga men også før og etter treff for at dette faktisk skal være mulig å gjennomføre.

Tror ikke så mange tenker på det, men det er faktisk noen som må sitte i vogna og ta betaling eller stå i regnet å utføre alkotest på sjåførene for at vi skal få kjørt på banen.

 

Norsk dugnadsinnsats på sitt beste. Takk skal dere ha :)

 

Takk for det! :)

 

Det er det ekstra morro å holde på når man får høre at tiden man legger ned settes pris på. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil også rette en stor takk til gjengen som holder liv i Norges beste bil klubb!

Uansett vær og tid så står dere på for at vi skal ha det hyggelig! :)

 

Er litt enig i at det burde reklameres godt både før og etter treff :)

 

Takk for en strålende helg!!

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil også rette en stor takk til gjengen som holder liv i Norges beste bil klubb!

Uansett vær og tid så står dere på for at vi skal ha det hyggelig! :)

 

Er litt enig i at det burde reklameres godt både før og etter treff :)

 

Takk for en strålende helg!!

 

Takk for det :)

 

Det ble lagt ut mye på eventet før treffet, og eventet i seg selv ble "fremmet" så det ble gjort noen grep der.

 

Vi kunne dog være mye mer synlig rett før og under eventet, vi må finne en løsning her som fristiller oss som har ansvar for dette fra andre oppgaver som sekreteriat og lignende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi må finne en løsning her som fristiller oss som har ansvar for dette fra andre oppgaver som sekreteriat og lignende.

 

Frifinn Olsen fra alle oppgaver, og utpek som sosiale-media journalist :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frifinn Olsen fra alle oppgaver, og utpek som sosiale-media journalist :)

Hvis jeg ikke missforstod, så var det planen på Våler. Meen så kom virkeligheten med all sin kraft ;-)

 

Er en viktig jobb for rekruttering av nye medlemmer som, så burde stå høyt på agendaen

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg skulle egentlig være mediapotet, men virkeligheten traff og jeg brukte vel 10 timer i sekreteriat i helgen pluss en del timer som flaggvakt, teknisk og litt tauebil. :) Jeg kommer til å kun gjøre sosiale media/andre media-ting på Rudskogen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo, folkens !

Som gammel "grinebiter" og "gründer" av denne klubben, gleder det meg å kunne lese at treffet ble rimelig greit avviklet, også denne gangen. De som representerer styret tar tydeligvis ansvar, gir tilbakemeldinger og, ikke minst, bidrar til at det er mulig å komme med forslag til forbedringer (se første melding). Alt dette gleder mitt "klubb-hjerte". Det er faktisk slik at det er langt flere som synes det er greit med noen "restriksjoner" for adferd blant deltagerne, enn de som tror de er på et "russe-treff", der egoismen råder i forhold ansvarlighet og respekt for hverandre.

Når det arrangeres på denne måten, blir læringseffekten stor både for deltagere og arrangører. Vi må huske på at medlemskapet bør gi erfaring (som bedre sjåfører) og glede ved å møte ukjente andre, med samme interesser. Da blir "lærings-kurven" brattere og det sosiale får en stor betydning for alle deltagere.

Takk til ALLE for et tydeligvis flott arrangement også denne gangen. Gode erfaringer og "jungeltelegraf" vil medføre flere medlemmer i klubben ! Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jeg/vi ikke glemmer det, en STOR takk til Julian Aksnes som tok over filmingen jeg egentlig skulle gjøre i helga. Vi jobber nå med å få produsert en god film som viser klubbens mangfold. :)

Også takk til alle som ble med rundt banen på fredag når vi kjørte en shoot! :) Vi fikk tommel opp fra Vålerbanen og alle rundt for en veldig bra gjennomføring av fotorullingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil takke for et bra treff.

Var der kun Lørdag og fikk mye kjøretid på banen og sitter igjen med en følelse av at det ikke kan gjøres så mye bedre.

Denne gangen var det fokus på sporkjøring og man følte seg trygg på og bruke den bilen man til daglig bruker på veien.

Alt fra registrering, teknisk, sjåførmøte og kjøring gikk så godt som smurt. Var også meget hyggelig og treffe på flere av de man har skrevet litt med på forumet. Jeg hadde med hele familien og opplevelsen vi sitter igjen med er så god at vi planlegger og tilbringe hele helga på VACN Våler 2018.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først av alt, takk for nok et flott treff ! Litt uflaks at bilen kun fungerte på søndag når det regna, men det kan vel ikke klubben få skylda for : dum :

 

Som jeg tok opp på førermøtet søndag, så er det en del forbedringspotensiale på flaggbruk. Dette problemet fortsatte også søndag, da det stod en Golf og to i sanden ved innkjøringa til pit. Gulflagg før svingen, men folka på målstreken stod passive og viste ingen grønne flagg. Flagget kom opp etter et par runder, men med bedre kommunikasjon mellom postene kan nok dette gjøres bedre. Ingen krise, for banen er jo flat og ganske oversiktlig fremover også for oss sjåfører. Men det stimulerer ikke helt til å respektere flaggene.

 

 

Bodde ikke på campen, så vet ikke hva som foregikk der på nattestid. Men satt der til litt over midnatt på lørdags kvelden og det eneste jeg så var vel en bil som testa litt turtallssperre og spant noen runder. Om det var alkohol inni bildet vet jeg ikke, men ellers var det i alle fall rolig i enden mot bana.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for et hyggelig treff, som var godt arrangert og ingen uheldige episoder. Litt dumt at bilen ikke ville reve over 4k men men... Og takker til de som bisto med både verktøy og litt bolter da det blei litt mekking, ingen nevnt ingen glemt. Ses på skogen regnes med :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.