Tilbakemeldingstråd Utstilling - VACN Våler 2017

Anbefalte innlegg

Det er ikke noe concource utstilling vi er på jakt etter i første omgang. Og med dette mener vi at alle biler er velkomne

Dommerne vil vise skjønn etter hvordan bilene er.

Vi vil selvfølgelig at alle skal stille ut bilene sine. At en bil blir brukt er jo bare positivt.

 

Da bær dere la være å sende ut et skriv på forhånd hvor det står at bilene må være vasket, skrubbet, rengjort og polert ned til den minste skrue på både utsiden og innsiden, oversiden og undersiden. Jeg vet at det er enkelte som har latt være å stille ut nettopp på grunn av "regler" som dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da bær dere la være å sende ut et skriv på forhånd hvor det står at bilene må være vasket, skrubbet, rengjort og polert ned til den minste skrue på både utsiden og innsiden, oversiden og undersiden. Jeg vet at det er enkelte som har latt være å stille ut nettopp på grunn av "regler" som dette.

 

som sagt takker jeg for alle tilbakemeldinger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da bær dere la være å sende ut et skriv på forhånd hvor det står at bilene må være vasket, skrubbet, rengjort og polert ned til den minste skrue på både utsiden og innsiden, oversiden og undersiden. Jeg vet at det er enkelte som har latt være å stille ut nettopp på grunn av "regler" som dette.

 

Det ble vel aldri sagt at det skulle poleres ned den minste skrue, det står:

 

"Ting som bør være skinnende skal skinne. Ting som bør poleres bør poleres".

 

Dette kan sikkert spesifiseres på en annen måte, men jeg leste det som at man må vaske over alle flater, polere alle lakkerte flater som normalt poleres, men siden det ikke står "skal", men "bør" så er det opp til hver enkelt hvordan de vil presentere frem sin bil.

 

Uansett hvor mye man bruker bilen man stiller med så kan den støvsuges innvending, vaskes og poleres. Har man ikke kunnskap og utstyr til en trestegs polering så gjør man det man selv har mulighet og evne til.

 

Som nevnt flere ganger her så er jeg sikker på at alle tilbakemeldinger vurderes og justeringer vil blir gjort for å sikre at så mange som mulig stiller med bilene sine, men at vi samtidlig har noen klare kriterier å gå etter når det dømmes. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble vel aldri sagt at det skulle poleres ned den minste skrue, det står:

 

"Ting som bør være skinnende skal skinne. Ting som bør poleres bør poleres".

 

Dette kan sikkert spesifiseres på en annen måte, men jeg leste det som at man må vaske over alle flater, polere alle lakkerte flater som normalt poleres, men siden det ikke står "skal", men "bør" så er det opp til hver enkelt hvordan de vil presentere frem sin bil.

 

 

Henta frå Kriterier for utstilling

"Viktigst av alt er at hver eneste del av bilen er ren, og at den er polert"
:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henta frå Kriterier for utstilling

 

Viktigst av alt er at hver eneste del av bilen er ren, og at den er polert"

 

:confused:

 

Ser jo at det kunne vært formulert anderledes, men skal du ta den setningen helt bokstavlig så var det ingen biler på plassen som var i henhold. Man mener vel at synlige komponenter som er møkkete bør vaskes. Er ingen som forventer at du stiller med renvasket eksos midt under bilen eller at du har vasket svinghjulet. :)

 

At bilen er polert, kan bety så mangt. Det betyr ikke at hver eneste del må poleres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammle biler blir trukket i poeng og sikkert pga att noen deler ikke er 100 % i orden pga delen er neste 100 % ikke mulig å få tak i brukt og nytt?

 

Tipper att det kommer bort en del biler ifra utstilling pga de å.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne også tenkt meg å dele utstillingen i "show 'n shine" og "oss andre" :) Ikke at jeg ville forventet noen pokal uansett, men det kan virke avskremmende for deltakelsen. (Det var jo mange fine biler på treffet - Men få på utstillingen).

 

Jeg ville for eksempel ikke stilt på kjekkas-konkurranse om jeg visste at Brad Pitt skulle delta ;)

(Eller boksing, om Mayweather kom i samme klasse som meg.. :P )

 

Per, så du ikke meg? : vinke :

 

 

For å oppsummere:

- Dele opp mellom hverdagsbilene og show 'n shine

- Øke "classic" fra 20 til 30 år (i hvertfall). En golf MK3 (som jeg har hatt to av) er ikke en "Classic" i mine øyne. En Golf MK2 anser jeg heller ikke som classic.

- Omformulering av deltakerkriteriene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne også tenkt meg å dele utstillingen i "show 'n shine" og "oss andre" :) Ikke at jeg ville forventet noen pokal uansett, men det kan virke avskremmende for deltakelsen. (Det var jo mange fine biler på treffet - Men få på utstillingen).

 

Jeg ville for eksempel ikke stilt på kjekkas-konkurranse om jeg visste at Brad Pitt skulle delta ;)

(Eller boksing, om Mayweather kom i samme klasse som meg.. :P )

 

Per, så du ikke meg? : vinke :

 

 

For å oppsummere:

- Dele opp mellom hverdagsbilene og show 'n shine

- Øke "classic" fra 20 til 30 år (i hvertfall). En golf MK3 (som jeg har hatt to av) er ikke en "Classic" i mine øyne. En Golf MK2 anser jeg heller ikke som classic.

- Omformulering av deltakerkriteriene.

 

Bare sånn informativt, så er endel av Mk2 Golfene blitt veteraner nå, og det vil jeg påstå bør klassifisere som en "Classic". Begrenset på hvor mange av disse som er i bra forfatning. Men, jeg er enig med deg at "Classic" bør bli satt opp til 30år :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser den - Men MK2'en føles ikke ut som en classic ;)

 

Jeg mener at "Classic" er en æra, mer enn bare veteran. Det er boblen, luftkjølt, lukten av halvbrent bensin og ekstremt høylydte motorer på 40hk :)

 

 

Neste æra kommer nok for meg når elbilen har tatt helt over. Da blir til og med passaten min en classic ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for innspill, vi tar med oss dette inn i diskusjonene i utstillingsgruppa (i vårt videre arbeide).

 

Kunne også tenkt meg å dele utstillingen i "show 'n shine" og "oss andre" :) Ikke at jeg ville forventet noen pokal uansett, men det kan virke avskremmende for deltakelsen. (Det var jo mange fine biler på treffet - Men få på utstillingen).

 

Jeg ville for eksempel ikke stilt på kjekkas-konkurranse om jeg visste at Brad Pitt skulle delta ;)

(Eller boksing, om Mayweather kom i samme klasse som meg.. :P )

 

Per, så du ikke meg? : vinke :

 

 

For å oppsummere:

- Dele opp mellom hverdagsbilene og show 'n shine

- Øke "classic" fra 20 til 30 år (i hvertfall). En golf MK3 (som jeg har hatt to av) er ikke en "Classic" i mine øyne. En Golf MK2 anser jeg heller ikke som classic.

- Omformulering av deltakerkriteriene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare sånn informativt, så er endel av Mk2 Golfene blitt veteraner nå, og det vil jeg påstå bør klassifisere som en "Classic". Begrenset på hvor mange av disse som er i bra forfatning. Men, jeg er enig med deg at "Classic" bør bli satt opp til 30år :)

 

 

Ser den - Men MK2'en føles ikke ut som en classic ;)

 

Jeg mener at "Classic" er en æra, mer enn bare veteran. Det er boblen, luftkjølt, lukten av halvbrent bensin og ekstremt høylydte motorer på 40hk :)

 

Diverse fabrikksnye deler til mk4 Golf er kun å få på http://www.volkswagen-classic-parts.de Ergo, så er det en classic. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare ett innspill fra min side, men hva med å ha én pokal for People's Choice?

Hvor alle som vil stemme kan hente stemmeseddel i sekreteriatet? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for godt innspill. Vi tar innspillet med oss i den videre diskusjonen.

 

Bare ett innspill fra min side, men hva med å ha én pokal for People's Choice?

Hvor alle som vil stemme kan hente stemmeseddel i sekreteriatet? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare ett innspill fra min side, men hva med å ha én pokal for People's Choice?

Hvor alle som vil stemme kan hente stemmeseddel i sekreteriatet? :)

 

Det har vi hatt mange ganger og det er ALLTID en som har tilhørighet i nærheten av Vålerbanen eller Rudskogen som vinner denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vi hatt mange ganger og det er ALLTID en som har tilhørighet i nærheten av Vålerbanen eller Rudskogen som vinner denne.

 

Hva om kun medlemmer av VACN får stemme, da er vel det problemet løst? :)

At stemmeseddelen inneholder en fane hvor den som stemmer må skrive inn medlemsnr f.eks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

People`s Choice har en tendens, som John-Arne er inne på, å havne "lokalt", siden det som regel er mange fra nærmiljøet som stemmer på en bil de kjenner til fra tidligere. Det er også en utfordring i forb. med opptellingen, og det å få inn tilstrekkelig antall stemmesedler. Da vi innførte dette (for mange år siden), hadde vi som "gulrot" å trekke ut noen gevinster på stemmesedlene for at de som avga stemme MÅTTE oppgi navn (og tlf nr, f eks). Da kunne juryen lettere se om hvor den som hadde avlagt stemme var i fra (sånn ca.). Det er mulig at dette reduserte antall "kompis-/lokal-stemmer" (?). Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har People 's Choice på vårt treff på Aktiv Auto. Vi ble utsatt for det som beskrives over her. Men vi skjønte hva som skjedde. Sist treff ble det levert ut en lapp til hver bil som stilte ut. Kunne disse fikk stemme på People's Choice.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for innspill, vi tar det med oss. Men da blir det "utstillernes valg" og ikke folkets osv. (uten at det er er en stor greie).

 

Vi har People 's Choice på vårt treff på Aktiv Auto. Vi ble utsatt for det som beskrives over her. Men vi skjønte hva som skjedde. Sist treff ble det levert ut en lapp til hver bil som stilte ut. Kunne disse fikk stemme på People's Choice.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.