Tilbakemeldingstråd Utstilling - VACN Våler 2017

Anbefalte innlegg

Som på alle andre treff, ønsker vi din tilbakemelding på gjennomføringen av treffet.

 

Ris og ros er viktig for at vi kan ta vare på de gode rutinene og endre på de mindre bra rutinene.

 

Hva syns du om gjennomføringen av utstillingen rundt årets siste hovedtreff?

Utstillingsgruppen setter seg ned med lederen i løpet av kort tid og bruker denne tråden aktivt for å gjøre utstillings biten bedre.

 

 

Til slutt ønsker Utstillingsgruppen å takke for alle som møtte opp med glisa sine denne helgen! Det er alltid morsomt å se hvor mye eiere legger ned av tid og penger i bilene sine.

Bilder og liste over vinnere blir lagt ut etter at Utstillingsgruppen har kommet seg etter en hektisk helg.

 

 

 

 

 

Generelle tilbakemeldinger om treffet eller banekjøring gjøres i denne tråden:

Tilbakemeldingstråd Treff/Banekjøring - VACN Våler 2017

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte snakk i at det nye poengsystemet hadde kommentarer til hver utstiller?

Kunne gjerne tenke meg å sett kommentarene på vinnerne i alle klassene.

Og da spesielt beste motorrom :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte snakk i at det nye poengsystemet hadde kommentarer til hver utstiller?

Kunne gjerne tenke meg å sett kommentarene på vinnerne i alle klassene.

Og da spesielt beste motorrom :)

 

Tror ikke det var kommentarer, men en poengscore fra 0 til 15 :)

(Korriger meg om jeg tar feil, noen!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moro om vurderingene blir lagt ut ja!:) Ellers så syns jeg det virket som det fungerte fint! Noe bedømminger man ikke er enig i er det alltid, så er egentlig ikke vits å diskutere resultatene.

Ellers så hadde det kanskje vært en ide og sagt fra når dommerene går rundt, evt varsle til "utvalgte biler" Er mye man ikke får skrivd på den lille lappen og hadde også vært kjekt å kunne vise motorom og evt bagasjerom uten å stå med dette oppe hele dagen:)

 

Edit: Bare ett annet forslag som kanskje kan komme ut av det nye poengsystemet. En bekjent i usa var på treff i helgen der borte og da ble topp 3 premiert, men top 20 ble informert om plass. Det kunne kanskje skapt litt mer iver til å gjøre bilen sin enda litt mer strøken til neste gang om du feks får beskjed om at du kom på 6 plass;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utstillingen var jeg ikke mye borti, men fikk med meg premieutdelingen. Selve utdelingen var grei, dog kunne vel utdeler/speaker vært litt flinkere på både "intervjuene" samt det å holde mikrofonen da man sjeldent hørte svarene.

 

Hvis jeg ikke har missforstått, har det blitt tatt opp før at vinnerne blir ropt opp på forhånd og kjører bilen frem når en mottar pris. Forstår at dette er litt vanskelig å få avviklet pga plassproblemer. Men synes det burde bli tatt bilder av bilen med eier, samt bilde med top 5 i hver klasse. Og gjerne fått disse ut på sosiale medier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte snakk i at det nye poengsystemet hadde kommentarer til hver utstiller?

Kunne gjerne tenke meg å sett kommentarene på vinnerne i alle klassene.

Og da spesielt beste motorrom :)

 

Motorrom var en egen kategori (for de som hadde panseret oppe), men ble ikke vurdert konkret for de andre klassene (om jeg leser arket med kriterier riktig). Det kan dog spille inn på helhetskategori om man har panseret oppe og det er strøkent under der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moro om vurderingene blir lagt ut ja!:) Ellers så syns jeg det virket som det fungerte fint! Noe bedømminger man ikke er enig i er det alltid, så er egentlig ikke vits å diskutere resultatene.

Ellers så hadde det kanskje vært en ide og sagt fra når dommerene går rundt, evt varsle til "utvalgte biler" Er mye man ikke får skrivd på den lille lappen og hadde også vært kjekt å kunne vise motorom og evt bagasjerom uten å stå med dette oppe hele dagen:)

 

Edit: Bare ett annet forslag som kanskje kan komme ut av det nye poengsystemet. En bekjent i usa var på treff i helgen der borte og da ble topp 3 premiert, men top 20 ble informert om plass. Det kunne kanskje skapt litt mer iver til å gjøre bilen sin enda litt mer strøken til neste gang om du feks får beskjed om at du kom på 6 plass;)

 

Akkurat når det gjelder å vise frem bilen innvendig så er dette litt vanskelig da dommere jo ønsker å være litt anonyme, samtidlig som de ønsker tilgang til hele bilen. På dager det regner feks er det litt kinkig. Man kan jo ikke regne med at eier står klar med nøkkel ved bilen mellom 12 og 15.

 

På andre utstillinger jeg har vært på (ikke i vacn regi) så har enten panser og dør stått åpen, da vil det også bedømmes. Ellers så skal bilen være ulåst om man ønsker at hele bilen skal være med i bedømming. Begge deler er kanskje ikke helt optimalt.

 

Regner med at utstillingsgruppa kommer med en løsning og spesifisering her. :)

 

Du står fritt til å lage et eget ark med modifikasjoner, om arket som er utdelt blir for lite.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får man tilsendt bedømminga av bilen sin på utstillinga om man spør om de?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat når det gjelder å vise frem bilen innvendig så er dette litt vanskelig da dommere jo ønsker å være litt anonyme, samtidlig som de ønsker tilgang til hele bilen. På dager det regner feks er det litt kinkig. Man kan jo ikke regne med at eier står klar med nøkkel ved bilen mellom 12 og 15.

 

På andre utstillinger jeg har vært på (ikke i vacn regi) så har enten panser og dør stått åpen, da vil det også bedømmes. Ellers så skal bilen være ulåst om man ønsker at hele bilen skal være med i bedømming. Begge deler er kanskje ikke helt optimalt.

 

Regner med at utstillingsgruppa kommer med en løsning og spesifisering her. :)

 

Du står fritt til å lage et eget ark med modifikasjoner, om arket som er utdelt blir for lite.

 

Jeg ser problemet, men å la panser og evt dører stå åpne syns jeg ødelegger noe av helhetsinntrykket på bilen og å la den stå ulåst syns ikke jeg noe om hvertfall. Men ja problem er det uansett:p når det kommer til modifikasjoner så syns hvertfall jeg det er enklere å forklare alt som er gjort enn å skrive det, men ja anonymitet er jo ett poeng det og;) I mitt tilfelle så er det jo ikke gjort stort med bilen enda, så var ikke noe problem for min del, men snakker om tidligere erfaringer :)

Har troa på att dette blir bra tilslutt jeg og!:-) ooog gratulerer så mye til vinnerne!:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes i grunn utstilling gikk ganske greit jeg. Poeng arkene burde som nevnt bli lagt enn plass ja. Evt gjøre det enkelt for utstillere og skaffe. Samt kanskje ha med flere punkt som gir poeng for kreativitet og modifikasjoner.

 

Ellers synes jeg alle vinner biler burde blitt vist fram. Det at det bare blir lest opp at Ola nordmann har vunnet med golfen sin blir veldig uoversiktlig.

 

Så synes jeg rent personlig att classic burde være eldre en 20år.. Minimum 25 ihvertfall, dvs at veldig snart er både golf 4 og a4 b5 classic.. Da blir det ikke igjen mange bilene i vw og audi klassen etterhvert. Man så jo allerede nå hvor tynt det begynte å bli ihvertfall i audi rekka, veteran klasse er vel i grunn greit?

 

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers synes jeg alle vinner biler burde blitt vist fram. Det at det bare blir lest opp at Ola nordmann har vunnet med golfen sin blir veldig uoversiktlig.

 

 

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk

 

Enig i at det blir uoversiktlig når de bare blir ropt opp, men ser og at der logistikkmessig er vanskelig å få gjort. I tillegg frykter jeg at en del av utstillerne vil reise før utdelingen om de vet de ikke vinner. Kanskje brukt projektor og ha bilde av vinnerbilen? :-)

 

 

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i at det blir uoversiktlig når de bare blir ropt opp, men ser og at der logistikkmessig er vanskelig å få gjort. I tillegg frykter jeg at en del av utstillerne vil reise før utdelingen om de vet de ikke vinner. Kanskje brukt projektor og ha bilde av vinnerbilen? :-)

 

 

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Litt uenig da dette har blitt praktisert før, både på Våler og rudskogen , samt lokallagstreff ellers. Det gjelder bare å rydde plass i forkant. Man kunne feks brukt resterende del av gocart banen der utstillingen er. Der får man en naturlig inn og utkjøring også slik at man ikke nødvendigvis trenger å bruke ble sms i forkant.

 

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar litt selvkritikk på opplesinga av vinnere og intervjuer av de som vant, jeg kom rett fra en mulig brann og berging av en einzer som ville leke i sandkassa :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får man tilsendt bedømminga av bilen sin på utstillinga om man spør om de?

 

Ja, send meg en e-post på: HPR@VACN.NO

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi tar det med i vår virdering og planlegging av neste utstilling!

 

Enig i at det blir uoversiktlig når de bare blir ropt opp, men ser og at der logistikkmessig er vanskelig å få gjort. I tillegg frykter jeg at en del av utstillerne vil reise før utdelingen om de vet de ikke vinner. Kanskje brukt projektor og ha bilde av vinnerbilen? :-)

 

 

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk vi tar dette med oss og til vurdering i vårt videre arbeide og planlegging av treff/utstillig!

 

Synes i grunn utstilling gikk ganske greit jeg. Poeng arkene burde som nevnt bli lagt enn plass ja. Evt gjøre det enkelt for utstillere og skaffe. Samt kanskje ha med flere punkt som gir poeng for kreativitet og modifikasjoner.

 

Ellers synes jeg alle vinner biler burde blitt vist fram. Det at det bare blir lest opp at Ola nordmann har vunnet med golfen sin blir veldig uoversiktlig.

 

Så synes jeg rent personlig att classic burde være eldre en 20år.. Minimum 25 ihvertfall, dvs at veldig snart er både golf 4 og a4 b5 classic.. Da blir det ikke igjen mange bilene i vw og audi klassen etterhvert. Man så jo allerede nå hvor tynt det begynte å bli ihvertfall i audi rekka, veteran klasse er vel i grunn greit?

 

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette prøver vi å finne en løsning på... Vi vet ikke helt hvordan enda!

 

Jeg ser problemet, men å la panser og evt dører stå åpne syns jeg ødelegger noe av helhetsinntrykket på bilen og å la den stå ulåst syns ikke jeg noe om hvertfall. Men ja problem er det uansett:p når det kommer til modifikasjoner så syns hvertfall jeg det er enklere å forklare alt som er gjort enn å skrive det, men ja anonymitet er jo ett poeng det og;) I mitt tilfelle så er det jo ikke gjort stort med bilen enda, så var ikke noe problem for min del, men snakker om tidligere erfaringer :)

Har troa på att dette blir bra tilslutt jeg og!:-) ooog gratulerer så mye til vinnerne!:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte snakk i at det nye poengsystemet hadde kommentarer til hver utstiller?

Kunne gjerne tenke meg å sett kommentarene på vinnerne i alle klassene.

Og da spesielt beste motorrom :)

 

Kommentarer fra dommerne vil ikke bli publisert, men total score på vinnerne vil bli publisert. Men den enkelte eier får tilgang til scoring og genrerelle kommentarer på forspørsel.

 

Utstillingsgruppa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo, igjen !

Dette med avvikling av utstillings-konkurransen har i alle år vært et diskusjonstema i klubben. Noen er nesten alltid misfornøyd med avgjørelser juryen har lagt vekt på. Når det gjelder tilbakemeldinger er det store utfordringer, spesielt om jury-medlemmer skal være anonyme eller ikke, hva som er vektlagt, hvile poeng teller mer enn andre osv osv.

Premieringen og "fremkjøring" av vinnere krever også en viss logistikk, plass- og informasjonsmessig. Med hjelp av "dagens teknologi" vil je foreslå følgende, on det ikke er vurdert tidligere:

Hva om den enkelte utstiller, på "sitt" informasjonsskjema oppgir mobil.nr og/eller e-post-adr. slik at dette kan noteres av et av jurymedlemmene og derved kan det bli ytt tilbake-info til utstilleren direkte på treffet (vinnere ?) eller i etterkant, dersom det er ønskelig... Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva syns du om gjennomføringen av utstillingen rundt årets siste hovedtreff?

Sikkert bra! Ble bare litt overrasket over å ikke se det skje på søndagen. : dum :: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi satt en liten gjeng å diskuterte litt utstilling på fredagskveld og da ble oslo treffet nevnt som ett godt treff når det kom til bedømming og jeg er faktisk veldig enig i at måten det blir gjennomført på der er veldig bra.

 

Fikk vite at dommere blir random plukket ut fra dem som deltar i utstillign, vet dette også har blitt gjort på hovedtreff, men er det fortsatt sånn? syns det kan være en god løsning og gjerne ha med 5-6 dommere pr klasse som først går en runde alene også må sette seg ned å bli enig om topp 5. Var selv med som dommer på denne måten på det første våler treffet jeg var med på. Da får du mye forskjellige meninger og smaker og forhåpentligvis ett mer rettferdig resultat:)

 

En annen ting som ble nevnt om oslotreffet er at hver bil kan kun vinne 1 premie, syns først det virket litt merkelig, ettersom feks beste felg burde få beste felg selvom de vant en annen premie, men igjen, jo flere som får premie jo mer fornøyd blir folk og jo mer har folk lyst til å delta neste gang også.

Og det er vel faktisk slik at feks classic ikke kan vinne topp 5 i tilegg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi satt en liten gjeng å diskuterte litt utstilling på fredagskveld og da ble oslo treffet nevnt som ett godt treff når det kom til bedømming og jeg er faktisk veldig enig i at måten det blir gjennomført på der er veldig bra.

 

Fikk vite at dommere blir random plukket ut fra dem som deltar i utstillign, vet dette også har blitt gjort på hovedtreff, men er det fortsatt sånn? syns det kan være en god løsning og gjerne ha med 5-6 dommere pr klasse som først går en runde alene også må sette seg ned å bli enig om topp 5. Var selv med som dommer på denne måten på det første våler treffet jeg var med på. Da får du mye forskjellige meninger og smaker og forhåpentligvis ett mer rettferdig resultat:)

 

En annen ting som ble nevnt om oslotreffet er at hver bil kan kun vinne 1 premie, syns først det virket litt merkelig, ettersom feks beste felg burde få beste felg selvom de vant en annen premie, men igjen, jo flere som får premie jo mer fornøyd blir folk og jo mer har folk lyst til å delta neste gang også.

Og det er vel faktisk slik at feks classic ikke kan vinne topp 5 i tilegg?

En kort kommentar til det med random dommere plukket fra publikum, klubben gjorde dette i flere år og det kokte i tilbakemeldingstrådene etterpå. Så gikk vi over til mer faste dommere som har gjort dette mye og vet å være nøytrale og vurdere alle biler likt uansett personlig preferanse. Da ble det stille i trådene etterpå.

 

Sier ikke at det er mulig å være 100% nøytral, da alle vil ha sin egen preferanse, men har man vært dommer mye så går det også på erfaring.

 

Med et poengsystem som utstillingsgruppa har nå så bedømmes bare poengsum i hver kategori så er det noen andre som summerer totaler. Noe som betyr at dommere ikke vet hvem som vinner (annet at de vet hvem som fikk høy score i hver kategori de bedømmet).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kort kommentar til det med random dommere plukket fra publikum, klubben gjorde dette i flere år og det kokte i tilbakemeldingstrådene etterpå. Så gikk vi over til mer faste dommere som har gjort dette mye og vet å være nøytrale og vurdere alle biler likt uansett personlig preferanse. Da ble det stille i trådene etterpå.

 

Sier ikke at det er mulig å være 100% nøytral, da alle vil ha sin egen preferanse, men har man vært dommer mye så går det også på erfaring.

 

Med et poengsystem som utstillingsgruppa har nå så bedømmes bare poengsum i hver kategori så er det noen andre som summerer totaler. Noe som betyr at dommere ikke vet hvem som vinner (annet at de vet hvem som fikk høy score i hver kategori de bedømmet).

 

Jeg var delaktig (såvidt) i denne diskusjonen, og jeg mener at "cluet" med Oslo-treffet var at Audi-folk dømte VW, og VW-folk dømte Audi. I Oslo visstnok, ble dem trukket tilfeldig - Men utstillingsgruppa kan kanskje bestå av begge gjengene? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utstillingsgruppa har kompetanse på Classic, Audi, VW, Luftkjølt, osv. Dommerne som brukes er erfarne og har den nødvendige kompetanse på på alle klasser som bedømmes. I tillegg har de nå et poengssysten og kriterier å forholde seg til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At noen er dommer med så mye erfaring at de kan se bort fra personlige forhold til eiere og egen smak kjøper jeg ikke, da dette er umulig. Med den løsningen vill også de samme bilene binne gang på gang fordi den same dommeren vet selv at han valgte den året før og noe annet vill sånnsett snyte den bilen for en premie.

Jeg personlig syns hvertfall flere random utrekte dommere fungerer bedre, da må jo feks 5 i vær klasse bli enig om forskjellige biler. Evt at dere bruker poeng arkene fra 5 random, legger sammen score også kan deres egene dommere sitte med ekstra poeng og den endelige avgjørelsen.

Forøvrig så syns jeg det er tåpelig med en forslagstråd hvor alle forslag blir dømt nedenom og hjem så fort noen sier noe litt negativt..

Avslutter mine meninger og forslag her også får dere ha takk for ett fint treff, jeg koste meg uansett ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.