Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal lakkere banebilen innvendig.

Litt usikker på hva jeg skal bruke, om jeg skal kjøpe meg lakksprøyte og lakkere med vanlig lakk, eller rulle på med malingsrull..

Holder det med luftsprøyte fra biltema, eller burde jeg få taki noe bedre? Hvor stor kompressor burde man ha? Hørt også om elektrisk sprøyte, noen som har erfaring med det?

 

Er klar over at resultat ikke trenger å bli helt konge for en amatør som meg, men dette er som nevnt banebilen hvor finish ikke er prioritet nr 1, men heller fin trening.

 

Takknemlig for tips.

 

Det brune på disse bildene, må jeg pusse det bort, eller kan jeg lakkere over det såfremt det er fettfritt?

Har allerede rengjort nøye.

IMG_1610.jpg

IMG_1614.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

All rust må bort. Du må skrape bort asfalt og lim. Du kan bruke industivask eller limfjerner. Blandt annet Wurth har det. Du må bruke grunning før du lakkerer. Kjøper du lakkbokser som koster litt, så kan du bruke det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk lakksprøyte, holder fint med 50 liter kompressor ( sikkert med en 25 liter også ) kommer jo ikke til å lakke lange draga av gangen innvendig.

 

Biltema sin funker helt ok for å prøve seg,går fint an å lakke bra resultat med den, men er såklart lettere å få fint med en bedre sprøyte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, da skal jeg prøve med i helga! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.