Feilkode ved montering av ledpærer i tåkelys a4

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg monterte for en tid tilbake ledlys i tåke- og parklys på min 2004 audi a4 b6. Disse kjøpte jeg fra arbeidslys.no, og de skulle ha innebygd CANbus motstander. Etter montering får jeg likevellfeilkode på tåkelysene. Jeg tok kontakt med dem og fekk tilsendt ekstra motstander som jeg fikk prøvd i dag, men dette hjalp heller ikke.

 

Kan det være at den innebygde motstanden i pæra blir for stor?

 

Målte forøvrig motstandene jeg fikk tilsendt til 9 ohm.

 

Er det noen som har erfaring med å bli kvitt feilkode på disse bilene?

 

Dette er pærene som jeg kjøpte: (etter jeg kontaktet dem har de skrevet at det kan være problemer med feilkode på tyske biler. Dette stod ikke når jeg kjøpte dem.)

https://www.arbeidslys.no/products/h11-80w-led-parer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ingen måte å bli kvitt feilkoden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg ikke har matten helt på jordet nå så skal en vanlig 55w pære trekke 4,23a. 4,23a/13v= ca. 3,07ohm.

Ergo har du veldig stor motstand, og bilen vil garantert varsle "kortslutning til jord el." hvis du leser av varselet med VCDS.

 

Mål resistansen i selve LED pæra di også.

Hvis du har tilgang på VCDS så les gjerne av varselet og se om den varsler for for høyt/lavt strømtrekk.

 

En annen ting, hvis den LED pæra faktisk trekker 80w så er det alene nok til å slå ut med varsel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.