Anbefalte innlegg

Hei!

 

Delte dette problemet med dere i en annen tråd for litt siden, men den var egentlig relatert til litt andre ting. Så lager en ny som tar selve problemet "at hand".

 

motor: ABY, rs2 gir og clutch. rs2 turbo, rs2 dyser, rs2 eksosmanifold, 7a kammer, forsterka råder, og chip fra 034 motorsport som er beregnet til dette oppsettet.

 

Sliter med at Turboen på s2 en kutter da den når makstrykket. Har prøvd etter beste evne å teste hvordan den egentlig oppfører seg osv, og det virker som dette skjer like mye som det ikke skjer, om dere skjønner. Av og til kutter den, av og til ikke, men når det skjer er det ved makstrykk.

Motoren (turtallet fortsetter om jeg fortsetter trykk på pedal) fortsetter, men turboen er ikke med lenger. slipper jeg gassen helt og begynner "på ny" følger turbo med igjen, helt til gitt turbotrykk så kutter den igjen.

Usikker om det skjer mest ved de lavere girene en ved de høye, men jeg føler det.

 

Har sjekket at alle slanger er i orden og tette og fine optill flere ganger. trykktesta uten noe givende resultat.

 

Jeg fatter og begriper ikke hva som er galt, og klarer ikke finne noe tilsynelatende feil ved mine uendelig mange feilsøkinger nå..

Har hørt at dette kanskje kan ha noe med MAP sensoren, da jeg ikke har en slik, bare satt i chippene fra 034 motorsport.

Men motoren oppfører seg ellers helt fint. burde jeg ikke merket noe mer på motoren om det var dette som var problemet?

Wastage og fjør er i orden.

Har også en resirkventil som er relativt ny. kan denne forårsake et slikt problem om den er defekt?

 

mvh

Torstein

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du 3bars mapsensor? Høres ut som hjernen kutter trykket pga overboost.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Map sensoren sitter i ECU, (den lille slangen mellom innsug og ECU går til map sensoren) original map sensor er merket 2500kpa og er med opp til 1,5 bar ladetrykk, antar oppsettet ditt lader mer enn det og da må du, som Vidar nevner bytte map sensor også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahaa, hvis jeg ike husker feil så har jeg stilt trykket på 1.6/1.7 med manuell boost controller.

Så dette kan jeg jo teste med å skru det ned til 1.5 da? da dette er maks i orginal map sensor? :)

 

Skal prøve dette! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du gir jo hjernen helt feil verdier hvis du har en mindre mapsensor enn hva chippene er satt opp etter. Arbeidsområdet er 0-5v, maks trykk på 250kpa er da 5v, hvis chippene da er satt opp etter 300kpa tror de jo at du har 2 bar trykk mens du egentlig har 1.5. Og styrer blandingsforholdet deretter. Men får du den under 1.5 vil den sannsynligvis slutte å kutte om ikke annet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer!

 

Jeg har fått den til ikke å kutte ja!

Skal gå til innkjøp av map sensor å få dette ordnet! :)

 

Takk for hjelpen gutter! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.