Råd ved kjøp av Audi A6 C5 4F Allroad / Avant 2,7TQ noen?

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Lurer på om jeg skal se etter ny bil snart, tenkte på A6 Allroad eller eventuelt vanlig Avant.

Etter å ha kikka litt, blanda med litt erfaringer så har det vell endt opp med at det beste motor alternativet for meg må være 2,7T, dette fordi jeg ønsker Bensin og ikke diesel, og fordi disse kan ha 2100kg på hengerfeste, når det er sagt så ser jo for meg at Manuell kasse også er det beste alternativet,

 

Noen som har noen erfaringer med denne kombinasjonen? Allroad - 2,7TQ - manuell?

 

Er motorene bra?

 

Mye feil/svakheter?

 

Hva burde man kikke etter?

 

Noe som burde hvert gjort før eventuelt kjøp?

 

 

 

På forhånd takk for svar :)

 

 

Mvh

 

Tommy Holtet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selve motorene på disse er kjent for å være bra. Dem har vel to turboer, og dette er selvsagt noe som kan ryke. Med tung henger er manuell å foretrekke. Noen av disse hadde også lavgirfunksjon, men denne hadde tilfeller av å bli slitt. Luftfjærene er forbruksvare sammen med kompressor. Men her er mye ettermarkedsvare som fungerer. Ellers godt beskyttet mot rust, men dørene utsatt nedkant. Finner du en som er godt ivaretatt så er det mye bil for pengene

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og takk for svar, ja det var det jeg så for meg, er ikke så mange av de, så har vurdert 2,5tdi også, men er veldig redd for den motoren egentlig, mer visst mye gærent med de :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2,5 TDI med motorkode som begynner på "B" er gode greier. Jeg hadde en som hadde motorkode "AKE" Jeg byttet kammer, diesel pumpe og automatkassen. Kostet litt det ja. 2.7TT sliter med eksostemp følere. De er vanskelig å bytte, altså tilkomsten, og de koster litt. Vagcom sjekk må taes ved prøvekjøring.

Ellers på C5 er rust på dører som nevnt over her nevnt. Lyktene blir matte med årene. Finner du en facelift 2002-2005 er mange ting luket ut, og de ser mye freshere ut :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, takker for svar, skal være en perfekt bil om det blir diesel men, skal aldri si aldri :) ser ikke akkurat ut som at de med 2,7tt vokser på trær om dagen? hvertfall ikke i facelift utgave, men holder utkikk etter de :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.