Lyst på ny poleringsmaskin - Hvilken ?

Anbefalte innlegg

Heisann !

 

Sitter litt å titter på ny DA maskin. Har tenkt litt på at jeg vil ha en som er liten og smidig, sånn at jeg får tatt A-B-C-stolper, støtfangere osv uten å måtte tilte pad. Bruker Flex oscillerende med 145mm pad (tror jeg), fungerer bra på store overflater, men det gjør ingenting å bruke litt mer tid med mindre maskin.

 

Har sett litt på Rupes sin Bigfoot LHR75E Mini, Chemical Guys Torq X og Krauss 500w/900w.

 

Hadde jo vært litt tøft med Chemical Guys sin, den kan man vistnok skifte bakplate på. Men samtidig, så kunne jeg nok dratt god nytte av Rupes sin teknologi.

 

Tanker ? Hva bruker dere ?

 

-Magnus.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Rupes 21 og 75e mini, og det rekker til absolutt alt for min del, veldig fornøyd med minien, god å bruke til fangere, dørlister, bagasjelister, nedre del av dører, skjørter, lykte polering eller mindre våtslip jobber.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for innspill ! :)

 

Vil du si at du hadde klart det med bare mini'en? Den Flex'en jeg snakker om er ikke min, men jeg kan låne den når jeg vil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://bilnerden.no/north-detailing-sda-8-900-w-oscillerende-poleringsmaskin

 

Denne kommer med både 70 og 120mm bakplate (utbyttbare). 8mm utkast er jo ikke allverden da, så den er mindre effektiv på store flater enn de med større utkast, men på andre siden så kommer man jo nærmere inntil lister/kanter/emblemer etc.

 

Men det er kanskje mer hensiktsmessig å ha en medium/liten maskin enn en diger en, om man skal ha en til allround bruk. Den tar jo fint store flater, tar bare mer tid.

 

Tips. Du kan nok kjøpe både denne ny, og min Rupes LHR21ES, for prisen av en Rupes mini ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det er utbyttbare bakplater på Chemical Guys sin også, men den har vel heller ikke like heftige utkast som Rupes sin. Men samtidig så kommer man jo nærmere emblemer, kanter osv.

 

Det jeg lurer på er om folk "klarer seg" med kun en liten maskin. Ser "Deluxe kittet" til Mini'en ligger til 4090kr nå. Er ikke så vondt det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte denne: https://www.clasohlson.com/no/Cocraft-HPV-720-polérmaskin-/41-1347 for å teste litt. Ikke fantastisk kvalitet og om du skal bli proff detailer så burde man kanskje velge noe annet, men for min del, som polerer 2 ganger i året, fungerer den og gjør jobben bra (nok).

 

Negativer etter standard google søk sier at den er litt mer støyete enn de dyrere alternativene, og uten å ha prøvd de kan jeg si meg enig i at den bråker litt. Det følger og med en vanvittig unødvendig stor bakplate, men den byttet jeg ut til noe mer passende.

 

Positiver er som sagt at for meg funker den bra nok til en veldig hyggelig pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har rupes 15, 21 og mini. Flex vrg 3401 og en flex roterende. Og til slutt en makita roterende. Det jeg bruker på jobben. Går mest i 21 og mini.21 har jeg satt 15 bakplate på da jeg ikke bruker så store pads som skal på 21.De nye maskinene til flex har også fått mye skryt . Jeg hadde personlig gått for rupes mini eller flex sin som bruker like store pads

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg omsider handla. Jeg gikk for en Shinemate EX 603 DA :) Kosta ikke stort, så det er ikke noe å tape på det :)

 

Spent på å prøve nå! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt meg Adams Swirl Killer 15LT og mini. Siden jeg er av de som kjøpte Porter Cable for en mannsalder siden, har jeg allerede adapter til 110v

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.