Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på hvor mye det koster å fortolle ett sett med felger fra England?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har peiling på hvor mye det koster å fortolle ett sett med felger fra England?

 

Er ikke toll på bildeler , betaler kun 25% moms på totalprisen du betaler inklusiv frakt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt over, pris på felg + frakt + mva = det du må betale. Huske på å legge til mva etter frakt er lagt på, en må betale mva på frakt også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det automatikk i at man slipper engelsk moms eller må det spesifiseres?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan sjekke dette på posten feks

Kommer på ett tillegg for tollbehandling, selv om du ikke skal betale toll :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går ikke automatikk i det, men om dette er en aktør som driver med eksport ut av England i en eller annen skala, så har de som regel rutiner for dette slik at man slipper å betale engelsk moms (VAT). Den er vel for tiden på 20%, så fradraget blir ikke like mye som man betaler i norsk MVA etterpå.

 

Men ser det er mange aktører som ikke bryr seg med A; ordne med å treffe fra engelsk MVA eller B: gidde å sende til Norge/ut av EU i det hele tatt desverre.

 

Kjøpte Rotiform felgene mine nye derfra, men måtte da ordne med at de ble sendt til en privatperson i England, som igjen videresendte de til meg som privatmann (til muligens en litt annen pris enn Rotiform UK skulle ha for de).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BM vet hva de driver med ja. Hadde dialog med de ang å kjøpe 3SDM felger derfra da jeg endte opp med Rotiformene istedenfor. Da 3SDM hadde månedsvis med ventetid akkurat på den tiden. Men det er jo ikke noe BM kunne stå til rette for. Grei fraktpris også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også handla av Mark. Ryddig fyr og ingen problemer.

 

Han trekker fra engelsk mva på nye felger, men ikke på de brukte settene han selger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.