Hvor får man tak i nye skruer til glide plater på RS2 calipere (Big Red) ?

Anbefalte innlegg

Jeg har et sett (Porsche) Brembo Big Red calipere fra Audi RS2 som jeg skal strekke opp litt.

 

Caliperene er i nokså grei stand men for å lakke de og stelle de litt, så demonterte jeg de rustfrie glide platene for å rengjøre og lakke under disse. De 8 torx skruene (begge caliperene) som holder platene på plass løsna grei men jeg la merke til at at noen av skruene er litt slitt i torx hode. Det frister ikke veldig å sette i dårlige skruer igjen med tanke på seinere demontering og vedlikehold.

 

Jeg lurer derfor på hvor man kan få tak i slike skruer eller om man kan bruke noe andre typer skruer... jeg har søkt litt på nett men har liksom ikke funnet en plass man kan kjøpe disse skruene løs.

 

Jeg spør derfor her for jeg regner med at det er en del folk her på forumet som har kjøpt nye slike eller vet hvor man får tak i slikt deler, jeg trenger bare 3-4 stk slike skruer egentlig og glide platene mine er i grei stand men jeg skulle helst hatt de litt fort da jeg ønsker å få montert bremsene på bilen så den kan brukes.

 

 

Takker for svar.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan sikkert kjøpe disse hos en Porsche-forhandler. Det letteste er å måle gjengestigning og tykkelse og kjøpe universale bolter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse boltene deler delenummer sammen med glideplatene, så tror ikke du får kjøpt kun skruene uten å ha sjekket hos noen forhandlere enda. Men deler til bremsene er klart billigst hos Porsche senter Son har jeg erfart vertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan sikkert kjøpe disse hos en Porsche-forhandler. Det letteste er å måle gjengestigning og tykkelse og kjøpe universale bolter.

 

Ja det ser ut for at det blir denne løsningen jeg kommer til å gå for, men jeg har liksom ikke funnet noen som selger slike torx skruer i løs vekt men jeg finner slike på ebay så det blir nok en ordning. Det var faktisk helt vanlig metriske gjenger type M4 eller M5...

 

Det var litt unødvendig å kjøpe et rep sett med plater bare for 3-4 slike små skruer syns jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse boltene deler delenummer sammen med glideplatene, så tror ikke du får kjøpt kun skruene uten å ha sjekket hos noen forhandlere enda. Men deler til bremsene er klart billigst hos Porsche senter Son har jeg erfart vertfall.

 

Ja jeg fant ut det jeg også men målte skruene i dag og det var ikke så spesielle greier så det går nok greit å få tak i noen man kan bruke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse torx 27 skruene fyller seg fort med møkk, og det virker som siden det blir varmt i calipere at møkka setter seg godt,og kan være vanskelig å løsne. Det kan jo være lurt å se om det går an å bruke et annet hode som er lettere å løsne om 3-4 år, når ting skal vaskes / overhales.

Kanskje utv torx er lettere å løsne om noen år ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse torx 27 skruene fyller seg fort med møkk, og det virker som siden det blir varmt i calipere at møkka setter seg godt,og kan være vanskelig å løsne. Det kan jo være lurt å se om det går an å bruke et annet hode som er lettere å løsne om 3-4 år, når ting skal vaskes / overhales.

Kanskje utv torx er lettere å løsne om noen år ?

 

Ja det er sant som du sier men nå får jo disse bremsene her et videre liv på en søndags/godværs bil så det vil nok holde seg litt renere i fremtiden men bilen skal jo brukes selvsagt så litt smuss og drit blir det jo.

 

Men det er nok derfor tidligere forsøk har ført til litt skader på den innvendige torx'en, jeg brukt litt tid på å få lirke de ut men jeg er kjempe glad for at alle 8 kom ut til slutt for ofte brekker de og da er det straks litt mer styr....

 

Jeg skal se litt på dette nå i helga, teste litt skruer sjekke plass osv så jeg tenkte å prøve noe nytt kanskje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kjøpte du? trenger 1 sett jeg også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant slike hos Würth en gang..dog med umbrako men det viktigste var det lave avrundede hodet

slik at de ikke ble for høye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd jeg ikke så denne tråden litt tidligere...sendte en eske full av Big Red rebuild deler i retur til england i ettermiddag da jeg endte med å kjøpe nye bigred calipere istedet.

 

 

Jeg bruker hvertfall Design911 når det gjelder porsche deler. Porsche/brembo deler generelt har bakoversveis priser så hvis du bare trenger skruene hadde jeg finni det et annet sted som selger bolter.

 

http://www.design911.co.uk/fu/pt66_66_984_-cma81-cmo109-ct332/Porsche/993--911--1994-98/993--911--TURBO-S-1994-97/Pin-Kit-and-Guide-Plates/

 

 

Får ikke kjøpt skruene alene fra Porsche, 1,600,- kroner for alle 4 glideplater og skruer til 2 kalippere, pluss moms og frakt så rundt 3,000 kroner.

 

Skjermbilde 2017-07-13 kl. 00.37.28.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kjøpte du? trenger 1 sett jeg også.

 

Jeg gikk for vanlige umbrako skruer i rustfritt, da kan jeg bare slipe hode litt ned om de blir for høy, det er ikke helt optimalt men det vil nok gjøre nytten for min del. Det er jo til en søndagsbil så det vil jo aldri se salt lenger og sikker bare rulle noen tusen i året.

 

 

Fant slike hos Würth en gang..dog med umbrako men det viktigste var det lave avrundede hodet

slik at de ikke ble for høye.

 

Jeg så litt på klipperen og fant ut at vanlig umbrako skulle gå, men i verste fall sliper jeg bare litt av toppen. :)

 

 

Synd jeg ikke så denne tråden litt tidligere...sendte en eske full av Big Red rebuild deler i retur til england i ettermiddag da jeg endte med å kjøpe nye bigred calipere istedet.

 

 

Jeg bruker hvertfall Design911 når det gjelder porsche deler. Porsche/brembo deler generelt har bakoversveis priser så hvis du bare trenger skruene hadde jeg finni det et annet sted som selger bolter.

 

http://www.design911.co.uk/fu/pt66_66_984_-cma81-cmo109-ct332/Porsche/993--911--1994-98/993--911--TURBO-S-1994-97/Pin-Kit-and-Guide-Plates/

 

 

Får ikke kjøpt skruene alene fra Porsche, 1,600,- kroner for alle 4 glideplater og skruer til 2 kalippere, pluss moms og frakt så rundt 3,000 kroner.

 

 

Jeg har inne der og så men siden min plater er i god stand og jeg egentlig bare trenger 2-3 nye skruer syns jeg det ble litt mye å bruke på bare dette. Ikke skal jeg totalrestaurere klipperene heller da de ikke er i så dårlig stand så da får vanlig skruer duge. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.