EGR delete gratis og 2 minutters jobb? EA189

Anbefalte innlegg

1) Koble fra N345 ventil, la EGR kjøler gå i bypass og EGR stenger for eksos tilbakemating?

 

2) måle ohmsk motstand over N345 og legge samme motstand i pluggen mot ECU for å hindre motorlampe?

 

Noen som har noen kommentarer til dette?

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, ja.

 

Jeg kjenner ikke til styringen rundt EGR-systemet, men..

 

1. Hvor stor effekt trekker ventilen? Motstanden må kunne håndtere samme effekten, og med en gang du kommer opp i 1W eller mer, må du ha motstander med kjøleribbe. (Tviler på at du kan bruke en slik kretskort-motstand)

2. Når EGR er åpen - Er det noen andre deler av EGR-funksjonen som kan bli påvirket? (Innsprøytning, gasspjeld eller noe annet?)

 

Hvis ikke er det i teorien bare å tute og kjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste jeg tenker på er om denne ventilen har en rolle i DPF regen, hvis det er tilfellet, vil den fortsatt regenerere med ventil frakoblet?

Dette skal jeg sjekke ut på egen bil og se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alternativt en slangeklemme på vakuumslangen til selve bypassventilen til EGR kjøler. Men vil EGR ventilen åpne igjen da siden ECU tror alt er ok?

 

Under regen er vel EGR stengt åkkesom så regen skulle ikke bli påvirket (og sotmengde vil jo falle dramatisk)

 

Fasinerende å se EGR "usage" går til null i filmen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enklest er vel bare å koble ifra N345 og kjøre med motorlampe. Burde være ufarlig?

 

Går i tillegg ann å følge litt med på sotmengde i DPF. Før EU kontroll, er det bare å plugge midlertidig tilbake igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje irriterende med motorlampe. Jeg er kanskje mest overrasket over hvor lett det tilsynelatende er å sette EGR ut av spill. Nappe ut en ledning lett tilgjengelig.

 

Kunne ha brukt et 3 sekunders tidsrele som man koblet inn i kretsen til N345, og som bryter denne kretsen etter 3 sek med tenning på. EGR borte, ingen motorlampe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare kode den ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan man gjøre det selv vha VCDS?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro man må litt dypere i koden enn som så.

Men finnes da verktøy for det også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.