Anbefalte innlegg

Allroad 2005.

Plutselig var fronten nede på begge sider etter at bilen hadde stått noen timer i nivå 1. Samme skjedde senere på dagen. Så i går kveld kjørte jeg den opp til nivå 3. Og nå 12 timer senere ser alt fint ut. Ene belgen framme ble bytta for kort tid siden av tidligere eier. Siden den synker på begge sider samtidig, snakker vi da kompressortrøbbel? Bake synker den ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ventilblokka...? Ta en diagnose

 

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min og fattern sin, så holdt bilen seg lenge i trinn 3 når den ikke ble brukt. men ble den senket til trinn 1 seig den over natta. Vi har begge byttet belger nå og da holder den på lufta i alle trinn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seig den likt fremme eller bare på en belg? Skal teste i trinn 2 nå i natt. Har litt dårlig tro på at begge frembelgene ble defekt på samme dag, særlig når den ene av dem er så og si ny. Fikk med ny til andre siden som ikke er montert enda. Har kanskje mere tro på ventil lokka ja, får kjøre en diagnose til uka. Vet jeg har hatt en feilkode på en ventil tidligere som ikke vil bort men alt har fungert som normalt til nå. Sett bort fra et par måneder siden da den var litt kranglete å få ned.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en natt i nivå 2 sto den like fint dagen etter, men på nivå 1 nå i natt sank den mest på venstre og litt på høyre side.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg hadde lekkasje på venstre luft nippelen venstre fremme på Touaregen, sank den mest venstre fremme men justerte automatisk høyre fremme når forskjellen ble for stor. Spray litt salo vann rundt nippelen som går inn på luftbelgen og sjekk om det er lekkasje der. (Antar Allroad har samme type kobling fra luftslange til luftbelg)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er nivåavhengig kan det tyde på at lekkasjen er i "bretten" på belgen når den er på nivå 1, men blir klemt sammen og lekker ikke merkbart på høyere nivå. Min 2001 modell er slik nå, belgen som sannsynligvis lekker ble skiftet for ca. 7 år siden.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vell Belg bytte i helga ser det ut som :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan gikk det her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.