Diskusjonstråd VACN Rudskogen 17 - 25 og 26 August 2017

Anbefalte innlegg

bilde_mix_rudskogen_17.jpg

 

Hovedstyret ønsker velkommen til VACN Rudskogen 17, fredag 25 og lørdag 26 August på Rudskogen motorsenter.

 

Banekjøring fredag og lørdag, utstilling lørdag.

 

Mer info og program finner du her: https://vacn.no/artikler/treff/hovedtreff/519-vacn-rudskogen-17

 

Meld deg på eventet på Facebook her: https://www.facebook.com/events/1561380267227109

 

Les mer om utstilling, klasser og kriterier her: https://vacn.no/artikler/516-utstilling-hovedtreff-2017

 

Det vil ikke være mulig å forhåndspåmelde seg til banekjøring eller utstilling denne gangen, alt foregår i sekreteriat på banen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I artikkelen på hovedsiden står det to forskjellige klokkeslett på når bedømmelsen av utstilling starter. I programmet øverst står det 1300, under punktet utstilling står det 1200

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I artikkelen på hovedsiden står det to forskjellige klokkeslett på når bedømmelsen av utstilling starter. I programmet øverst står det 1300, under punktet utstilling står det 1200

Liten typo bare. Riktig er 12. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Start/rusing av motor etter kl. 22 vil bety beslag av nøkler.

 

Jeg håper da virkelig at det er lov å kjøre til/fra området etter dette tidspunktet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det bli lov å utfordre de glatte dekkene rundt hele banen hele helgen eller oppdelt på noe vis som på Våler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper da virkelig at det er lov å kjøre til/fra området etter dette tidspunktet?

 

Det er selvfølgelig lov, men å teste antilag og lignende er ikke det. Heller ingen starting av motor etter at man har tatt seg noen øl, men det er jo en no-brainer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det bli lov å utfordre de glatte dekkene rundt hele banen hele helgen eller oppdelt på noe vis som på Våler?

Banen er nok glatt rundt hele ved behov på Rudskogen. Man må bare være oppmerksom å slippe forbi så man ikke lager kø.

 

Dette gjelder dog de som kjører vag, vi ønsker ikke at dette skal være et treningsevent for driftegjengen. En vag (med fwd eller 4wd) er per def ikke en driftebil om man går etter NBF innklassings regler. Det er dette vi tenker på når vi sier at drifting ikke er tillatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Banen er nok glatt rundt hele ved behov på Rudskogen. Man må bare være oppmerksom å slippe forbi så man ikke lager kø.

 

Dette gjelder dog de som kjører vag, vi ønsker ikke at dette skal være et treningsevent for driftegjengen. En vag (med fwd eller 4wd) er per def ikke en driftebil om man går etter NBF innklassings regler. Det er dette vi tenker på når vi sier at drifting ikke er tillatt.

 

Vag med rwd da?

Vil det være like lav terskel for "drift" som på våler? For der forsto jeg som klubben ikke hadde så mye og si, men flaggvakter/utslipp fra vålerbanen som håndhevet dette? (Rett om jeg tar feil) men jeg fikk det inntrykket etter div. svartflagg med påfølgende preken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vag med rwd da?

Vil det være like lav terskel for "drift" som på våler? For der forsto jeg som klubben ikke hadde så mye og si, men flaggvakter/utslipp fra vålerbanen som håndhevet dette? (Rett om jeg tar feil) men jeg fikk det inntrykket etter div. svartflagg med påfølgende preken.

 

På Våler er det Svelander i tårnet som tar avgjørelser på svartflagg. På førermøtene sa han at han så mellom fingrene om man var "uheldig og mistet feste" på sløyfe 3, da det visstnok var "veldig glatt" der. Han sa videre at dette ikke var gjeldene for resten av banen (sløyfe 1-2). Så om du satte opp bilen for sladd på resten kan han ha bedt påslipp om å flagge deg for å gi informasjon om at du ikke trengte å gjøre det mer. :)

 

Vi har en løpende dialog mellom raceleder i tårnet på både Våler og Rudskogen både før og under treffet. Vi har sågar egen ansvarlig som tilbringer mesteparten av tiden sin i tårnene for at vi skal være enige om avgjørelser som angår kjøringen på banen under våre treff. Vi ønsker at de som kommer får mest mulig kjøretid og alt alt vi kommuniserer ut blir fulgt iht. oppsettet vi har for banekjøringen.

 

Nå er ikke Rudskogen satt opp med en sånn "ekstra" sløyfe som Våler, men sladd ser vi mellom fingrene på. Ikke oppsett og maks vinkel i hver bidige sving. Det er sporkjøring vi har treffene for. :)

 

Og som Anders skrev, er du oppmerksom og ikke lager kø og drifter rundt hele banen går det nok greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vag med rwd da?

Vil det være like lav terskel for "drift" som på våler? For der forsto jeg som klubben ikke hadde så mye og si, men flaggvakter/utslipp fra vålerbanen som håndhevet dette? (Rett om jeg tar feil) men jeg fikk det inntrykket etter div. svartflagg med påfølgende preken.

Som Daniel skriver, på Rudskogen er det klubben som styrer dette. Våler er mye strengere og legger føringer på oss.

 

Har du planer om å ta med masse ekstra bakdekk, men kjøre på de samme fordekkene under hele treffet er nok kanskje ikke dette treffet for deg. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for godt svar! :-)

 

Nettopp det jeg ville frem til at vi med quattro eller forsovidt vag kassebiler med glatte bakdekk, kan øve litt på sladding så lenge man tar litt hensyn til at det ikke er mye biler rundt. Var litt kjedlig for vi som ville sladde litt på Våler som bare fikk en liten del av bana og bare starten på dagen, ville bare vite om det ble forskjell fra Våler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Denne dialogen med "drifting" scorer veldig høyt på skalaen for "dobbelt moral"!!

Nå må dere greie å si NEI!!

Enkelt og greit: "Biler som prøver seg på drifting blir bortvist"

Dette praktiseres av flere andre andre klubber.

 

/Øystein

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Denne dialogen med "drifting" scorer veldig høyt på skalaen for "dobbelt moral"!!

Nå må dere greie å si NEI!!

Enkelt og greit: "Biler som prøver seg på drifting blir bortvist"

Dette praktiseres av flere andre andre klubber.

 

/Øystein

 

Ikke enig med deg i det hele tatt. Klubben er for medlemmene og skal ivareta medlemmenes interesser. Det er etterhvert mange som både kan drifte bra og bygger VAG/quattro for å kunne ligge breit, og selv om jeg ikke er en av dem synes jeg selvfølgelig det må være lov. Publikumsvennlig er det også. Vi andre kan ikke være så egoistiske og enspora at vi ikke tolerer dette?

 

Vi har vel hatt et par år der det tok av med reine driftere (supra, japs osv), og slik jeg tolker styret ønsker man å luke bort disse mens om man har en quattro med 900hk og ønsker å legge breisida til så skal dette gå greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke enig med deg i det hele tatt. Klubben er for medlemmene og skal ivareta medlemmenes interesser. Det er etterhvert mange som både kan drifte bra og bygger VAG/quattro for å kunne ligge breit, og selv om jeg ikke er en av dem synes jeg selvfølgelig det må være lov. Publikumsvennlig er det også. Vi andre kan ikke være så egoistiske og enspora at vi ikke tolerer dette?

 

Vi har vel hatt et par år der det tok av med reine driftere (supra, japs osv), og slik jeg tolker styret ønsker man å luke bort disse mens om man har en quattro med 900hk og ønsker å legge breisida til så skal dette gå greit.

 

Amen. Verre er det ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke enig med deg i det hele tatt. Klubben er for medlemmene og skal ivareta medlemmenes interesser. Det er etterhvert mange som både kan drifte bra og bygger VAG/quattro for å kunne ligge breit, og selv om jeg ikke er en av dem synes jeg selvfølgelig det må være lov. Publikumsvennlig er det også. Vi andre kan ikke være så egoistiske og enspora at vi ikke tolerer dette?

 

Vi har vel hatt et par år der det tok av med reine driftere (supra, japs osv), og slik jeg tolker styret ønsker man å luke bort disse mens om man har en quattro med 900hk og ønsker å legge breisida til så skal dette gå greit.

Nettopp. Vi hadde dengang sågar en avstemming på forumet hvor det gikk i favør å godta drifting (NBF sin definisjon av drifting) på treff. Så da prøvde vi dette, resultatet er diskutert opp og ned i mente i andre tråder, så går ikke inn på dette her. Kort fortalt blir det ikke drifting igjen på klubbens treff.

 

Vi ønsker dog å tillate, som nevnes her, at medlemmer skal få sladde i sin vag.

 

Ønsker å spesifisere at vi definerer drifting etter NBF sin innklassing for sporten. En vag med 4wd går ikke inn under dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veeell.. det er allikevel dobbelt moral når en sier: "...det er IKKE lov å drifte... men vi ser gjennom fingrene hvis du har glatte bakdekk..."

Treffet er jo "klassifisert" som et sporkjøringstreff og da bør en forholde seg til det.

 

Selvsagt er det mange bra bygde biler som sikkert kan ligge bredt, men ikke på et treff som en går ut med å si at det er sporkjøring som gjelder...

Det skjer mange ganger pr treff at noen med "glatte dekk" ødelegger kjøringen for de som kjører spor...

Kjører selv også med trackday / sportsvogsklubben / audiclub og her er det så og si fraværende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veeell.. det er allikevel dobbelt moral når en sier: "...det er IKKE lov å drifte... men vi ser gjennom fingrene hvis du har glatte bakdekk..."

Treffet er jo "klassifisert" som et sporkjøringstreff og da bør en forholde seg til det.

 

Selvsagt er det mange bra bygde biler som sikkert kan ligge bredt, men ikke på et treff som en går ut med å si at det er sporkjøring som gjelder...

Det skjer mange ganger pr treff at noen med "glatte dekk" ødelegger kjøringen for de som kjører spor...

Kjører selv også med trackday / sportsvogsklubben / audiclub og her er det så og si fraværende.

Som sagt før vi ønsker ikke drifting. NBF sin definasjon av sporten. Vi har ikke sagt at sladding er forbudt.

 

Grunnen for at vi er forsiktige med å si at det er lov å sladde litt er at da kommer driftenorge likevel. For da har de fått lillefingeren.

 

Vi har sagt at det er primært et sporkjøringstreff, ikke at det _er_ et sporkjøringstreff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er lei av denne diskusjonen.. Den gjentar seg to ganger årlig.

Ser ikke på dette som "dobbelmoral", men heller en politisk korrekt måte å si: "Nei. Vi vil ikke ha Supraen, Skylinen eller 200SX'en din sidelengs på VW-Audi-treffet vårt"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel kunne gå ann å skille mellom dette:

 

 

og dette:

 

 

uten at det er "dobbeltmoral"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sporvalg er i prinsippet ment å være tilnærmet "racing" og formålet er å komme raskest mulig rundt banen.

Sideways er ikke racing og en kommer ikke raskest rundt banen.

 

Det er mange som ikke ønsker å komme på VACN treffene pga at drifting "er lov" og det tidligere rotet vedr oppdeling av puljer og stadige endringer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvor mange "mange" er, men jeg har aldri hørt noen oppgi dette som grunn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sporvalg er i prinsippet ment å være tilnærmet "racing" og formålet er å komme raskest mulig rundt banen.

Sideways er ikke racing og en kommer ikke raskest rundt banen.

 

Det er mange som ikke ønsker å komme på VACN treffene pga at drifting "er lov" og det tidligere rotet vedr oppdeling av puljer og stadige endringer.

Drifting er ikke lov, så da går det vel fint? Det er snakk om kanskje maks 15-20 biler som skal sladde litt vs kanskje 100-130 andre som kjører spor. Det er plass på banen til mer en 35 biler om gangen med god plass mellom bilene.

 

Kjører du i klasse to feks vil du aldri merke så mye til det da mesteparten av sladderne har bur og havner da i klasse 3.

 

At klubben er en inkluderende klubb med mangfold og forskjellige interesser innenfor merkene bør også gjenspeiles på banen, spørr du meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sporvalg er i prinsippet ment å være tilnærmet "racing" og formålet er å komme raskest mulig rundt banen.

Sideways er ikke racing og en kommer ikke raskest rundt banen.

 

Det er mange som ikke ønsker å komme på VACN treffene pga at drifting "er lov" og det tidligere rotet vedr oppdeling av puljer og stadige endringer.

 

Her gjelder det å tenke litt lenger enn sin egen nese og egne "behov", skal det kunne arrangeres treff må oppmøte være bra og flest mulig inkluderes.

Om drifting forbys er det mange som ikke ønsker og komme da også, så da blir det galt i den andre veien.

 

Ganske sikker på at du får mulighet til å kjøre mange "rene" runder på sporvalg i løpet av helgen, selv om jeg forstår det kan være irriterende når det "stopper opp" i ny og ne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må også si meg enig i dette. Kjører selv sporvalg, men en liten sladd her eller der AV ET VAG PRODUKT, såfremt det ikke er i veien for vanlig kjøring, burde være akseptert.

 

Dette med supraer og kraftig sladding over alt mener jeg på ingen måte burde være greit, men det kapittelet er jo nå endelig avsluttet.

Dermed en tommel opp fra min side :)

 

Som nevnt så er det jo mest kl 3, og vi kjører jo kl 2 Øystein. Vi skal nok få knivet litt uten og bli hindret av sladde gutta. :D

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakker ikke spesielt om egne behov her.... dette er feedback som andre har kommet med... for det meste gjester som har vært med for å prøve seg...

Utfordringen er at en sier nei til drift og ja til sladding... og da er det jo en del som prøver seg... det går nok sikkert bra i august... :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.