Diskusjonstråd VACN Rudskogen 17 - 25 og 26 August 2017

Anbefalte innlegg

Alternativene er jo enten nulltoleranse, dvs svartflagg umiddelbart en flaggvakt ser en skrens, eller at sjåførene bruker vettet og flaggvakt/løpsleder bruker litt skjønn på hva som er greit og hva som ikke er greit.

 

Men ser jo den at gjester/førstegangsførere (og andre) kan reagere om de har vært der de gangene fullblods drifting har vært utprøvd som en del av banekjøringen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakker ikke spesielt om egne behov her.... dette er feedback som andre har kommet med... for det meste gjester som har vært med for å prøve seg...

Utfordringen er at en sier nei til drift og ja til sladding... og da er det jo en del som prøver seg... det går nok sikkert bra i august... :-)

 

Med den lave prisen vi har sammen med masse kjøretid så kan ikke forstå hvordan noen ikke kan være fornøyd med det.

Vi driver ikke med timeattack eller tidtaking på våre treff. Om man skulle bli avbrutt i rundetiden en eller to runde i det heatet så burde det gå fint. Da får du også tid til å kjøle ned hornene litt. Sånn som treffene våre har vært de siste årene (sett bortifra akkurat i fjor der det gikk litt over styr) har vært midt i blinken for meg og for de aller fleste jeg har snakket med som faktisk kjører på banen på treffene.

 

Kos deg og ha det gøy. Det vet jeg at både du og de fleste alltid har :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva betyr det i praksis at området må være ryddet kl 21- ingen muligheter til overnatting på området til søndag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva betyr det i praksis at området må være ryddet kl 21- ingen muligheter til overnatting på området til søndag?

 

Det betyr at området skal være ryddet og alle fra klubben skal være borte fra området. Pga. arr. etter oss har vi fått beskjed om å rydde plassen. Det lot seg dessverre ikke løse med overnatting til søndag noen steder på Rudskogen for oss, vi har prøvd det som kan prøves for å kunne lage en camp til søndag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, leste det i en bisetning på facebook nettopp, kunne gjerne kommet enda tydeligere frem.. blir en utfordring for oss som kommer langveis ifra. Ikke mye aktuelt å måtte legge ut på hjemtur kl 18 på kvelden når man har 9-10 timer hjem.

 

Ikke meningen å være vanskelig, men vi har jo tross alt latt folk fra andre arrangement overnatte når vi har banen tidligere uten at det var noe problem for oss. Er det Rudskogen eller arrangør av event dagen etter som krever dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva betyr det i praksis at området må være ryddet kl 21- ingen muligheter til overnatting på området til søndag?

 

Som Daniel skriver så har vi prøvd å få til overnatting til søndag, men ikke funnet noen løsningen på dette da Rudskogen ikke ønsket økt trafikk på innfartsveien når ny leietager (på søndagen) var på banen.

 

Det finnes dog alternativer i Rakkestad området for de som ønsker det. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, leste det i en bisetning på facebook nettopp, kunne gjerne kommet enda tydeligere frem.. blir en utfordring for oss som kommer langveis ifra. Ikke mye aktuelt å måtte legge ut på hjemtur kl 18 på kvelden når man har 9-10 timer hjem.

 

Ikke meningen å være vanskelig, men vi har jo tross alt latt folk fra andre arrangement overnatte når vi har banen tidligere uten at det var noe problem for oss. Er det Rudskogen eller arrangør av event dagen etter som krever dette?

Vi har prøvd å leie grusplass på oversiden av depot eller grusplass på baksiden (der Gatebil har scenen), men Rudskogen var ikke interessert da de var redd for økt trafikk på innfartsveien til banen for de som leier banen søndag.

 

Vi har også tatt kontakt med NAF testbane rett før innkjøring, men de var dessverre utleid.

 

Vi prøver siste utvei og inngår dialog med de som har leid banen søndag (de har banen og depot fra kl 21 lørdag) for å se om vi finner en løsning.

 

Vi oppdaterer her om det kommer noen oppdateringer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Whaat, må man hjem på lørdag??? Da blei treffet veldig mindre aktuelt for min del.. Sir ikke at jeg ikke kommer, men må se an litt... 8t å kjøre....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Whaat, må man hjem på lørdag??? Da blei treffet veldig mindre aktuelt for min del.. Sir ikke at jeg ikke kommer, men må se an litt... 8t å kjøre....

Det er ingen banekjøring søndag nei, av erfaring så er det veldig få som kjører søndag så det er ikke verdt pengene å leie banen.

 

Hvis vi ikke greier å komme til en enighet med de som har leid banen søndag så finnes det overnattingsmuligheter utenfor baneområdet. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Whaat, må man hjem på lørdag??? Da blei treffet veldig mindre aktuelt for min del.. Sir ikke at jeg ikke kommer, men må se an litt... 8t å kjøre....

Blir akkurat som i fjor bare at da var vi ferdig på søndagen. Nå har vi de to dagene med mest kjøretid :) smart ikkje sant?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen banekjøring søndag nei, av erfaring så er det veldig få som kjører søndag så det er ikke verdt pengene å leie banen.

 

Hvis vi ikke greier å komme til en enighet med de som har leid banen søndag så finnes det overnattingsmuligheter utenfor baneområdet. :)

 

Hvis noen vil kjøre på søndag så har de jo mulighet for å kjøre med Trackday. Må være en fordel for Trackday også at disse kan overnatte. Et greit argument å bruke kanskje? :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen vil kjøre på søndag så har de jo mulighet for å kjøre med Trackday. Må være en fordel for Trackday også at disse kan overnatte. Et greit argument å bruke kanskje? :-)

Ja, har tenkt på dette.

 

Vi kommer nok til en enighet, de er bare på ferie for øyeblikket. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det meste vedr. flagging og drift/sladd er nevnt, men ser det henger noe fortsatt litt i lufta.

Innlegget er på ingen måte ment som uthegning, bare så det er sagt, bare ment som tilsvar/kommentarer

 

 

Bjørnar Kristiansen:

Det er korrekt at du kan sladde med caddyen din, hva er vel ikke tøffere enn en nokså "vanlig" Caddy med reklame om nyttekjøretøy på siden (sett ifra en utrent person sitt perspektiv) som legger seg ned på asfalten og skyter fart ut av svingene. Dèt er tøft. Dette skal du selvsagt så fortsette med også på Rudskogen. Men, når vi blir enige på førermøte (det er jeg som holdt dette sammen med Svelander) om at medlemmene (mrk: sjåførene) og jeg som baneleder blir enige om hvordan vi vil ha det. Hva som er greit og hva som ikke er greit ift. sladd og db-måling, og vi blir enige om at det kun er på Sløyfe 3 på Vålerbanen som det er lov å sladde på, så stoler vi da på at folk kan oppføre seg og forstår det at når det ikke er noen Bane 3 så er det heller ikke lov å sladde. Jeg observerte noen av de som liker å sladde som kjørte ut da det ikke var sladding tillatt, men de holdt seg også på matta og testet bilen på vått føre, jeg så at de kanskje kom litt fort inn i en sving, fikk understyring, ratta litt og ga litt gass, men bare i den grad at de fikk hentet seg inn. Dette ser jeg og baneeier på som førerutvikling og at sjåføren da gjør seg kjent med hvordan bilen oppfører seg på glatt føre og kan da hjelpe samme person hvis det skulle gå litt over når han sladder.

 

Så, som jeg sa over så er jeg på ingen måte ute etter å henge deg ut, men jeg sier det som det er. Når du kjører ut etter et regnskyll, mens det bare er Sløyfe 1 og Sløyfe 2 som er åpen, og du legger rumpa ut i utgangen av Sløyfe 1 over inn i Sløyfe 2 og holder den ut av svingen, ja da får du svartflagg. Hadde du klart å vente et heat, så ville vi lagt om banen og latt deg holde på i Sløyfe 3 uten noen inngripen. (Den hendelsen som jeg snakker om har jeg faktisk sett at du har på film :) )

I utgangspunktet bør ikke dette komme som noen overraskelse og jeg (klubben) forsøker så godt vi kan og gjøre alle happy med mest kjøring for alle parter og da er det litt kjedelig når sånt skjer.

 

MEN: Det skal sies at det ble litt rot når det var forsinkelse imellom noe ble oppfattet ute på banen som ikke var så greit, til flaggvaktene var ute med flagget, det kan skape forvirring og er noe klubben har tatt med flaggvaktene. På Rudskogen så blir det mye lettere ifm. elektroniske flaggtavler, samt at det er flere poster som gjør at sonene er kortere.

 

 

 

Kommentar til kjøring og hva som er tillatt og ei:

 

Klubbens arrangement er primært et sporvalgstreff, men med innslag av sladding ifra VAG-kjøretøy. Det er flere medlemmer som har vært i klubben i lengre tid og hvis vi går tilbake til tiden før Rudskogen ble ombygd, så var det en og annen femsylindret turbomata Audi som fikk slipp i langsvingen på Rudskogen men det var kanskje ikke så mange av de. De få som det var power i, trakk jo blikk når de var ute på banen og ikke minst imellom heatene når folk kom for å titte oppi panseret og se hva som drev denne quatrro-kjøretøyet ute på banen. Når man leser de forskjellige tilbakemeldingstrådene etter treff så synes selvsagt publikum at det er show med drifting, men sjåførene som ikke kjørte drifting og de frivillige i etterkant som fikk 40 istykkersladdede dekk i depot og like mange dekk, bare i 20-gangen så mange deler i ytterkant av banen, i sandfella, rundt stolper og langt oppe bakken i langsvingen og noen uker senere, en ekstraregning på reparasjon av banen og miljøavgift på gjensatte dekk så blir det plutselig ikke sååå gøy lengre, ei heller noe som hovedstyret stolt vil si at dette koster medlemmene ekstra penger.

 

Vi kan vel konkludere med en gang at det løpet som NSK og Trackday har på sine treff, er ikke det vi har. På den andre siden er vi ikke en liten versjon av Gatebil. Vi er en klubb for VW, Audi og de bilene som ligger under denne paraplyen. Hvor man kan komme med hva slags bil man vil, betale en meget fornuftig pris for å kunne kjøre på banen, eller ta med hele familien og se på bilene ute på banen, gå rundt i depot og titte på biler, kanskje også treffer du en som du har snakket med på forumet så blir dere kjent med hverandre ansikt til ansikt. Det er flere, meg inkludert, som har skaffet seg venner for livet via klubben. Med å være medlem i en såpass stor klubb, så er det heller ikke overraskende at man møter mange forskjellige mennesker, med mange forskjellige meninger, preferanser og ønsker. Derfor har klubben per idag, slik arrangement at vi har biler som er standard, litt oppfrisket med chip eller en annen turbo, også har du den største klassen hvor vi har godt ombygde biler med bur og høy motoreffekt og/eller lav vekt satt opp for banekjøring. Noen av disse liker da å sladde med disse bilene i svingene, mens andre har bygd bilen til å sitte bom fast på asfalten for å komme raskest rundt. Dette løser vi med å dele inn i 3 like heat, bruk av blinklys og oppfordring til å slippe forbi. Mao. en god kjørekotyme.

 

Det er ingenting i veien for at dette kan endres, men Hovedstyret endrer ikke dette med mindre det er et stort ønske ifra medlemmene, per idag har ikke hovedstyret mottatt mange klager på denne typen arrangement.

Så, de som da har synspunkter som ikke er forenelige med bildet som er i toppen av denne tråden, med Audien i frisk skrens rundt langsvingen på Rudskogen, men at ren sporkjøringsheat er slik klubben skal ha det på sine treff,så må man få med seg de man kjenner som er enige med deg, til å ytre sine meninger her inne på medlemsforumet. Alternativet er å ta kontakt med Hovedstyret på epost slik at vi får hørt og registrert disse meningene, kanskje også kan oppklare noen spørsmål og lage dette som en sak til årsmøtet i November. Klubben er på Facebook, men det er ikke alle kommentarer vi får med oss og det er heller ikke hovedkanalen inn til klubben.

 

Det kan godt være at klubben har fått inn noen meninger eller klager de to siste ukene jeg har vært bortreist på ferie, men av fjorårets tilbakemeldinger så var det drifting som ikke var ønsket lengre av medlemmene, tidsinndelingen av heatene på Lørdagen og rot i køene i pit-lane, samt noen klager på støy på natterstid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns du overdriver en smule eller 2 nå, har filmen ja og har ikke inntrykk av det du sier. Kjenner meg mer igjen i 1.avsnitt du skrev, men rett skal være rett og det var min feil. Var også på førermøte og respekterer det vil blir enig om der. Har en bil som ikke vil kjøre rett frem, spesielt ikke i regn så får bare beklage det.

 

Jeg snakker/spør for fler enn meg selv også (som jeg trodde vi var ferdig snakket i FB innlegg til Sørhaug forrige uke) som sagt der synes rettningslinjene ble oppfattet som "godt pakket inn" men dere har jo klarnet opp i dette både der og over her, så da har folk fått svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja stemmer, blir liksom nevnt to ganger når vi allerede har utvekslet kommentarer på Facebook også blir det en runde til her på forumet men budskapet og konklusjonen er det samme. Som nevnt tidligere så er vi enige og tar selvfølgelig selvkritikk for å ikke ha vært klare nok med lov/ikke lov.

I teorien så virket det enkelt og logisk med å ikke tillate drifting, men i manges hoder så forbinder de ordet drifting som sladding og da ble det veldig kort vei til misforståelser, også var det ikke så enkelt likevel.

 

Jeg tror og håper den utdypningen og forklaringene på forskjellene som har blitt klarere definert og forklart nå er det budskapet som hovedstyret egentlig har forsøkt formidlet er nå på plass.

 

Gleder meg ihvertfall veldig til det kommende treffet og har stor tro på at dette blir knall for alle som kommer. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan blir det for oss som kommer torsdag ettermiddag kveld? Får vi lov å rigge oss til selv om Senior MC har leid banen?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vis mann følger med bakover slepper forbi de som kjører spor så er det greit å røyklegge langsvingen m,m?

 

I fjord var jeg der å kjørte spor og det var frustrerende å ligge bak de som drifta men største problemet var de som var der med "driftebilene" sine klubb medlemmene var flinke til å gi plass. Men var det flere som hadde hvert i depoet etter kjøring og kjeftet på gutta i utslippet var en som var helt tulling og dreiv drapstrusler det blir for dumt.

 

Ønsker komme å kjøre menn orker ikke at det blir dårlig stemning av det da blir heller hjemme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vis mann følger med bakover slepper forbi de som kjører spor så er det greit å røyklegge langsvingen m,m?

 

I fjord var jeg der å kjørte spor og det var frustrerende å ligge bak de som drifta men største problemet var de som var der med "driftebilene" sine klubb medlemmene var flinke til å gi plass. Men var det flere som hadde hvert i depoet etter kjøring og kjeftet på gutta i utslippet var en som var helt tulling og dreiv drapstrusler det blir for dumt.

 

Ønsker komme å kjøre menn orker ikke at det blir dårlig stemning av det da blir heller hjemme.

 

Jada, jeg hadde noen som var oppi trynet mitt også og skulle gjøre stygge ting med meg for at jeg forklarte at de ikke fikk lov til å drifte i hvert heat. :) Vi løser dette på Rudskogen. Vi er opptatt av gentlemannskjøring og oppførsel på våre treff. :)

 

Anders kommer tilbake til det du skrev med langsvingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi i styret i VW-Audi Club Norwegen ønsker å dyrke mangfoldet i klubben, på forum, på treff og hvor enn ellers medlemmer samles. Vi prøver så godt det går å levere et så bredt tilbud som mulig så alle føler at de får noe igjen for medlemskapet sitt uansett motivasjon for å melde seg inn. Listen er lang, men nevner kort blader (autofil, Gatebil bladet og Treffpunkt), forum, app, rabattavtaler, medlemsservice og treff på Norges største baner.

 

På våre hovedtreff har det i snitt pleid å komme ca 10% av medlemsmassen (røft regna). Av disse igjen er det kanskje 5-10% som ønsker å sladde med sin vag.

 

Sladdende vag er ikke noe nytt i klubbsammenheng, bilen på banneret øverst her har sladdet på alle fire hjul på klubbtreff i mange år før drifting ble en greie.

 

For et par år tilbake gjorde vi noen grep for å øke antall tilskuere og besøkende til våre treff, en av endringene var å tillate drifting. Treffene hadde høyeste antall besøkende og antall biler på banen på klubbtreff på mange år. Så grepene fungerte, men, og det er et stort men, vi mistet noe av essensen av klubben på veien. I tillegg så har vi skjeldent opplevd så mye støy under og i etterkant av treffet som da.

 

Vi strammet så inn ved å tillate drifting kun i dedikerte heat i løpet av dagen, men dette ble ikke respektert og vi endte opp med drifting over alt, alltid. Noe som ble enda mer kaos.

 

Styret/funksjonærer brukte mye av sin tid under og etter treffet på å diskutere med og blidgjøre mennesker som aldri har eid vag og som hadde ingen intensjoner om å melde seg inn i vår klubb. Dette er rett og slett feil bruk av allerede tynnslitte ressurser. I tillegg måtte vi stå skolerett for våre medlemmer som ikke likte hva treffene våre hadde blitt til, til tross for at avstemming på forum gikk i favør av å godta drifting på treff.

 

Vi har derfor valgt å kutte ut drifting helt. Og som nevnt tidligere, vi tenker da på biler som er satt opp og skrudd sammen for å stille i konkurranse i drifting, bakhjulstrukkede biler satt opp for maks sladd og vinkel rundt hele banen. Biler hvor fører bytter til nye bakdekk før hvert heat. Biler som er alle andre merker en vag.

 

Vi i styret ønsker oss tilbake til det klubbtreff alltid har vært, primært sporkjøringstreff med en og annen "gærning" som sladder ut av langsvingen med sin vag fredag, raser lørdag, bytter topp eller noe annet dyrt natt til søndag også sladder ut av langsvingen igjen søndag morgen.

 

Treff hvor alle viser hensyn til hverandre og det er høyt under taket og plass til alle medlemmer, uansett grunn for at du meldte deg inn i en av Norges, om ikke den, beste klubben for bilgale.

 

Så kort svar, ja du kan sladde din vag på klubbtreff, velkommen skal du være. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan blir det for oss som kommer torsdag ettermiddag kveld? Får vi lov å rigge oss til selv om Senior MC har leid banen?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Vi har asfalten fra kl 21. Kommer du tidligere kan dere rigge dere til på grusen på oversiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers takk. :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers takk. :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Vi har dessverre ikke mulighet til å bruke 100k ekstra for å leie banen torsdag og 70k for å leie banen søndag. Så da må vi være litt fleksible og finne løsninger med de mulighetene vi har. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har dessverre ikke mulighet til å bruke 100k ekstra for å leie banen torsdag og 70k for å leie banen søndag. Så da må vi være litt fleksible og finne løsninger med de mulighetene vi har. :)

 

Det er vell heller ikke noen som har noen som helst ang penger og leie?

 

Men jeg hører med Senior MC selv.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vell heller ikke noen som har noen som helst ang penger og leie?

 

Men jeg hører med Senior MC selv.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Det har litt med at Rudskogen ikke ønsket at vi "breiet" oss ut og tok av andre leietageres tid og plass. De sa ikke dette direkte, men fikk inntrykk av at det var lite vilje for å løse dette på en praktisk måte.

 

Om senior MC forteller oss at de gir seg klokken fem er det sikkert ok, men vi som klubb kan ikke gå ut å si at det er fritt frem, da vi ikke kan garantere at noen ikke rigger seg til så de er i veien for de som leier banen torsdag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ser den. Derfor jeg personlig skal høre med dem. :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.