Q7- Noen av dere som har og skrur selv

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Her hatt et idiotisk begjær for Q7 i lang tid. Kjører mest alene i bilen og når vi er flere er det en liten konemor og 2 små jenter i baksete.... så hadde vel ganske bortkasta med 2,4 tonn 7 seter...... Men dere vet....

 

Men saken er at om jeg kjøper så blir det en eldre og billig en kjører 20 -25 tusen km i året, så orker ikke verditapet det blir på en nyere Q7 med lav km. Så da blir det å skru selv.

 

Er lite DIY tråder om Q7, så regner med de flese Q7 eiere setter på verksted....

 

Men det er vel i prinsippet bare en en litt forstørra A6 ? er vel ikke noe hokus pokus å skru på Q7 enn på andre biler ?

 

Er noen her som har Q7 og skrur selv som vil dele erfaringer ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Nyinnkjøpt Q7 her, 2011 mod. Jobber om dagen for å få kjøpt inn diagnoseutstyr så jeg får gjort det meste selv. Lite erfaring med å skru på Q7, men som deg så tenker jeg at mye er likt som A6. Første jobben som er gjort er å lokalisere batteriet, å måle ut dette skikkelig. Sitter under førersetet btw. Etter utmåling krevdes det bare skikkelig lading. Vil legge ut her alt som gjøres med den.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes andre biler, Helge :) Kjøp heller en nyere A6 for de pengene.

Q7 deler relativt lite/ikkeno med A6.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har og skrur selv.... kjempefornøyd på alle måter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

første Q7 i kombinasjon med lang km er vel ikke noe gullgruve akkurat....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

første Q7 i kombinasjon med lang km er vel ikke noe gullgruve akkurat....

 

Neida, skjønner det ikke er den mest økonomiske bilen å ha... det var heller ikke første generasjon alloroad som jeg har hatt og heller ikke A6 4F med luftfjøring. som jeg har idag

 

Men hva er det typisk som blir av rep på Q7 av denne årgang da, jeg ser det meste av slite deler får man jo på rexbo. 3 liter tdi motorn og girkasse regner jeg med er den samme som andre Audi og av god kvalitet.

Luftbelgene er jo dyre til disse. og så er jo understellsdelene ellers også litt dyrere.. men på den annen side som mange årig Audi eier er jo ikke det å bytte multilink deler noe nytt ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er 3l tdi motoren i disse?

Kjeder, dyser, osv osv.. Er det det OK motorer selv med noen km på? Spesielle ting som bør passe på å sjekke på rundt 200k km?

Regner med at det er samme motoren som kommer i Touareg og mange andre vag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips for å streame musikk? Spotify osv. Kjøpte en sånn Tune2air blåtann sak, men den vil ikke loade med iPhone 5s. Derimot min gamle 4s funker det[emoji848].

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips for å streame musikk? Spotify osv. Kjøpte en sånn Tune2air blåtann sak, men den vil ikke loade med iPhone 5s. Derimot min gamle 4s funker det[emoji848].

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Mulig du finner svaret under multimedia :)

 

 

ER det ellers noen som vil komme med erfaringer å dele her eller ? Har fått ut service historikken på en bil jeg lurte litt på... og fytti helv for noen verksted kostnader: eek :: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det ikke er så mye q7 skru info på forumet ble jeg nøtt til å kjøpe en selv for å finne ut om de er greie å skru på : smil :

 

 

Fil 06.08.2017, 09.25.39.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ny Q7.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis[emoji41][emoji106] her er min, hatt den 1 uke nå[emoji4]

cab00c743344fa8d1ea65bc4ce634ff9.jpg

Gi en lyd hvis du eller noen andre er interessert i nye 22" felger samme som står på bilen på bildet nye i pappeske.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice!! Hvilke mod er dette ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det ikke er så mye q7 skru info på forumet ble jeg nøtt til å kjøpe en selv for å finne ut om de er greie å skru på : smil :

 

Forventer at det kommer egen tråd her på forumet ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tråd kommer !! Men er en uke til jeg overtar bilen... en laaaang uke! Selv om jeg nå er38 år er jeg fortsatt som unge når jeg har bytta bil: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en 2011 mod 3.0 TDi 240hk valgte en med alt utstyr som acc, rse (som ikke funker[emoji35]) fjernstyrt webasto osv[emoji41][emoji106] var som julaften her forrige uke så bare å glede seg[emoji6] har bestilt S-line hjulbuelister og har lyst til å bestille "honycomb" grill.

Dere da?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en 2011 mod 3.0 TDi 240hk valgte en med alt utstyr som acc, rse (som ikke funker[emoji35]) fjernstyrt webasto osv[emoji41][emoji106] var som julaften her forrige uke så bare å glede seg[emoji6] har bestilt S-line hjulbuelister og har lyst til å bestille "honycomb" grill.

Dere da?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

Høres veldig flott ut den :) JEg hadde jo lagt pris taket etpar hundre lavere en det dere har gjort, så ble en 2007 på meg.

Den er egentlig ikke veldig fullspeca med utstyr heller men den har de viktige tinga og fargene på plass. Dobbel S line, sort intr, Alcantara tak, MMI high/navi ryggekamera, hengerfeste webasto Bose lyd. den hadde også keyless og panorama. som begge er mindre viktig og jeg gjerne kunne hatt uten

Facelift baklykter og led striper i fanger

Så var den veldig hel og pen i kaross og lakk lav km og tatt godt vare på så håper det blir bra.

 

Du mener å bytte hele store grillen ? jeg kunne tenkt meg å bytte de små grillene rundt spredere og under blinklys da de er riller på min og ikke honeycomb slik som facelift har

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

341c8d04ee3693f5fab376fc01c78a32.jpg

Den nederste uten RSQ7 merkene[emoji41]

Er jo ikke feil den øverste heller.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Nå som dere har hatt bilene noen mnd, er dere fortsatt fornøyde?

 

Jeg har sett en del på 11-12 mod, helst med facelift og 245hk. Blir ikke helt enig med meg selv om det er fornuftig eller om det blir for råflott med Q7;S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Nå som dere har hatt bilene noen mnd, er dere fortsatt fornøyde?

 

Jeg har sett en del på 11-12 mod, helst med facelift og 245hk. Blir ikke helt enig med meg selv om det er fornuftig eller om det blir for råflott med Q7;S

 

 

Hei !

 

Veldig fornøyd så langt!

 

En landeveis maskin! og overaskede sporty å "rask " på svingete og humpete "norskelandveier"

 

Det fleste som vurderer slik bil skjønner det vel på forhånd men kan allikevel understreke at den er stor og klønete på trange plasser. Glad i diesel. Må nok regne en liter i snitt. Den nye er vel litt bedre på forbruket ?

Ellers merker man det er en tung bil på vinter føre, suveren fremkommelighet, men merker tyngden nedover og i svinger. Bytta nettopp til piggdekk på min da jeg syntes den var skummel på piggfritt.

 

Heldigvis har jeg sluppet å skru på den, kun staket opp en tett drenering i innerskjerm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei !

 

Veldig fornøyd så langt!

 

En landeveis maskin! og overaskede sporty å "rask " på svingete og humpete "norskelandveier"

 

Det fleste som vurderer slik bil skjønner det vel på forhånd men kan allikevel understreke at den er stor og klønete på trange plasser. Glad i diesel. Må nok regne en liter i snitt. Den nye er vel litt bedre på forbruket ?

Ellers merker man det er en tung bil på vinter føre, suveren fremkommelighet, men merker tyngden nedover og i svinger. Bytta nettopp til piggdekk på min da jeg syntes den var skummel på piggfritt.

 

Heldigvis har jeg sluppet å skru på den, kun staket opp en tett drenering i innerskjerm

 

 

Ja jeg kan tenke meg til at den kan bli litt klønete på trange plasser.

 

Hvordan er plassen inne i bilen?

 

Ser for meg at en Q7 fort kan bli dyr og holde vedlike, men heldigvis så ser det ut som det er lite feil på disse bilene.

 

Kjører idag touareg, som faktisk er en utrulig god bil og kjøre, men den kan aldri sammenlignes med Audi innvendig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg kan tenke meg til at den kan bli litt klønete på trange plasser.

 

Hvordan er plassen inne i bilen?

 

Ser for meg at en Q7 fort kan bli dyr og holde vedlike, men heldigvis så ser det ut som det er lite feil på disse bilene.

 

Kjører idag touareg, som faktisk er en utrulig god bil og kjøre, men den kan aldri sammenlignes med Audi innvendig.

 

Tja... før jeg kjøpte så ble jeg advart fra flere kanter mot å kjøpe Q7, har også utskrift fra service historikken på min bil og kostnadene forrige eier har hatt på den er ivertfall ikke for min lommebok:o

Men det er vel også slik at de som har mulighet til å hente ut en slik bil ny til 1,2 mill er det vel neppe noe stress med verksted regninger tilsvarende en normal brutto mnd lønn:p

 

For eksempel er det bytta batteri på min noen ganger... 10 000kr

Longlife service med bremse bytte(skiver og klosser ) ca 40 000kr.... ( det er riktignok store og dyre bremser på disse, men skiver og klosser kan man kjøpe av kjent merke på for eksempel mr auto for noen hundrelapper mer en hva de koster til en A4 ) Så det er vel dessverre slik at prisene på service er justert opp slik at det står i stil til nybilprisen

 

Så om jeg ikke hadde gjort det meste av rep og vedlikehold selv hadde jeg aldri kjøpt Q7 ( forøverig aldri brukt A6 eller Allroad som jeg har hatt tidligere heller )

 

Har du en toareg så har du jo mye samme bilen da. er vel brukt mye av samme delene på de. .

 

Når det gjelder plass så er den romslig. Unga mine har et MASSE plass i baksete, de sitter også helt greit på bakerste seterad (10 og 5 år)

Så her kan 4(5) voksne og 2 barn under 12-14 år sitte komfertabelt og har fortsatt igjen plass til noen bagger baki

Eneste som trekker litt ned angående plass er at gulvet i bagasjerommet er veldig høyt ( dette er sikkert for å få gulv og bakerste seterad på samme nivå når seter er lagt ned. For det er rom også under gulvet i bagasjerommet)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja... før jeg kjøpte så ble jeg advart fra flere kanter mot å kjøpe Q7, har også utskrift fra service historikken på min bil og kostnadene forrige eier har hatt på den er ivertfall ikke for min lommebok:o

Men det er vel også slik at de som har mulighet til å hente ut en slik bil ny til 1,2 mill er det vel neppe noe stress med verksted regninger tilsvarende en normal brutto mnd lønn:p

 

For eksempel er det bytta batteri på min noen ganger... 10 000kr

Longlife service med bremse bytte(skiver og klosser ) ca 40 000kr.... ( det er riktignok store og dyre bremser på disse, men skiver og klosser kan man kjøpe av kjent merke på for eksempel mr auto for noen hundrelapper mer en hva de koster til en A4 ) Så det er vel dessverre slik at prisene på service er justert opp slik at det står i stil til nybilprisen

 

Så om jeg ikke hadde gjort det meste av rep og vedlikehold selv hadde jeg aldri kjøpt Q7 ( forøverig aldri brukt A6 eller Allroad som jeg har hatt tidligere heller )

 

Har du en toareg så har du jo mye samme bilen da. er vel brukt mye av samme delene på de. .

 

Når det gjelder plass så er den romslig. Unga mine har et MASSE plass i baksete, de sitter også helt greit på bakerste seterad (10 og 5 år)

Så her kan 4(5) voksne og 2 barn under 12-14 år sitte komfertabelt og har fortsatt igjen plass til noen bagger baki

Eneste som trekker litt ned angående plass er at gulvet i bagasjerommet er veldig høyt ( dette er sikkert for å få gulv og bakerste seterad på samme nivå når seter er lagt ned. For det er rom også under gulvet i bagasjerommet)

 

Q7 tror jeg har en del høyere timespris en f.eks. A4 fra -02 hos merkeforhandler. For en person som må sette bilen inn på verkstedet for hver gang det er noe, så blir det jo fort enorme kostnader.

 

Jeg har sagt det tidligere til meg selv, vist jeg ikke har kunnet skrue noe selv så har jeg aldri kjøpt de bilene som jeg har gjort ( A6 2000- 2.5 V6, Allroad 06- 2.7 og nå Touareg). Men bank i bordet, så har det vært utrulig lite feil med dem alle. også med 2.5 tdi V6`ern;)

 

Ja Touaregen er jo lik på mange områder, men det blir nok aldri noen Audi. Med ett par unger og hund (hunderbur). Så blir plassen fort borte.

Drar på ei campingvogn som har totalvekt 2500kg, så det er egentlig ikke så mange biler og velge i da. Det blir ikke noe pajero, land-cruiser eller lignende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Har hatt min Audi Q7 2011 3.0 TDi V6 i ca et halvt år nå, så noen erfaringer rikere er jeg. TAKK GUD FOR GARANTI;-) og en seriøs bilselger. Jeg er MEGET fornøyd med bilen og angrer ikke. Føles trygg, stor og sterk. Ultimate storfamilie bil. Men det er litt som Helge sier, har du råd til bil til 1,2 mill har du råd til vedlikeholdet også. Hvis ikke bør du være mekaniker eller droppe tanken på Q7. Jeg er mekaniker å tok sjansen. Første innkjøp var vag com for å si det sånn. Selger av bilen har lagt ut over 100 000 kr i deler og verkstedregninger. Nevner ; Batteri, dynamo, eksosmanifold, styring til temp i kupé bak, reimhjul veiv "eksploderte" (delte seg i gummi)ALLE tilhørende hjul og mulitreim. Feilsøking på rearseat entertainment defekt kabel, nøkkel til bil og webasto. Ting jeg selv har kostet på er; ettermontering av passasjerairbag bryter, skvettlapper, defapakke med battlader, full service, kjøpt inn S-line skjermbreddere. Vil absolutt anbefale bilen hvis man kan gjøre litt selv og skaffe deler fra alternative plasser.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.