AUDI A6 4F2, C6 BLB 2005 - Starter men stopper med hakkete gange - ikke feilkode

Anbefalte innlegg

Lå i 80 langs veien når motoren plutselig plutselig begynner å "hakke" turtallet synker og motoren stopper til slutt.

Når jeg prøver å starte den så starter den helt ok, for så å begynne å pendle i turtall så fort jeg rører gassen og den stopper.

Slik kan jeg holde på. Det er ikke kraft nok til fremdrift.

Det er ingen feilkoder.

Eksosen lukter som det er ufullstendig forbrenning.

Byttet dieselfilter og frakoblet luftmassemåler, ingen forskjell.

Tanken er 3/4 full.

Temperaturen har ikke vært høy.

Jeg mangler ikke kjølevann.

Jeg har ingen lekkasjer.

Ingen ulyder bortsett fra den pendlene/hakkete gangen...

 

Noen som har et tips eller forslag til feilsøking ? (er bedt på øllag i morra kveld å nå ser den turen ut til å ryke...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egr?

 

 

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for raskt svar Glenn Ove, beklager at jeg ikke husket å liste at EGR er programmert bort. Retter det nå.

 

Andre forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns dette kan høres ut som drivstoffmangel.

Tett filter, luft, dårlig tandempumpe etc.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet filter i natt, ingen endring. Hvordan sjekker jeg tandem pumpa (sitter på enden av toppen ? )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Start med en diagnose hvis du har muligheter for det.

Sjekk om pumpa i tanken virker, er den ok så kan du fortsette med å sjekke drivstoff trykket, da må du inn med et T stykke på slangen mellom tandempumpa og "rail"

Les forøvrig denne; http://pics.tdiclub.com/hidden/517/PD_fuel_delivery_check.pdf

Lettere enn å skrive alt på nytt for deg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsene kraft forsterkeren fungerer og dårlig om tandempumpa er dårlig, slik at det blir dårlig bremsekraft om du bremser i lavere hastighet rett etterhverandre

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for ypperlig link Jesper. Pumpa i tanken går i 2-3 sekunder og stopper, er det normalt ? skal prøve å få lånt manometer for bensintrykk.

 

Jeg måtte slepes hjem og hadde ikke redusert bremseeffekt og bremsekraftforsterkeren bygget opp vakuum etter 3-4 sekunder på tomgang så da kan vi vel friskmelde tandempuma etter genalt enkelt råd fra Glenn Ove. Takk !

 

Vil feil på veiv-sensor eller kam-sensor gi slik pulserende / hakkende gange ? Men ville feil på disse kommet opp som feilkode ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for ypperlig link Jesper. Pumpa i tanken går i 2-3 sekunder og stopper, er det normalt ? skal prøve å få lånt manometer for bensintrykk.

 

Ja, det er normalt.

 

Jeg måtte slepes hjem og hadde ikke redusert bremseeffekt og bremsekraftforsterkeren bygget opp vakuum etter 3-4 sekunder på tomgang så da kan vi vel friskmelde tandempuma etter genalt enkelt råd fra Glenn Ove. Takk !

 

Jeg ville fortsatt målt drivstofftrykket - for å være sikker.

Kan også være en dyse som har kvelda helt, og da vil du ikke få rare trykket ved måling.

Husker ikke helt hvor mye som skal flowe igjennom retur på disse med motor på tomgang, men det kan søkes opp og testes ut hvis du har manglende trykk.

 

Vil feil på veiv-sensor eller kam-sensor gi slik pulserende / hakkende gange ? Men ville feil på disse kommet opp som feilkode ?

 

Hvis det hadde vært feil på en av disse ville du kjapt fått motorlampe og en feilkode, ihvertfall hvis motor har stoppet under kjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk igjen Jesper, gode avklaringer som hjelper meg på vei. Jeg skal definitivt måle drivstofftrykk. kjøper utstyr til det på mandag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk hjelp av sønnen som satte inn EGR blindplate og billen starta som om ingenting...

EGR er som nevnt programmert ut men har trolig låst seg i åpen stilling.

Takk til alle for god hjelp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.