Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen har anbefalinger til coilovers til en Golf 4.

Har sett litt på Eibach PSS, KW V2, og TA sine men har lest mye forskjellig om disse.

Noen erfaringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er stort sprik i pris og kvalitet på settene du nevner.

 

Og den vanlige leveregelen gjelder også for understell, man får det man betaler for.

 

KW er kvalitet. Samme med Bilstein og H&R... Men det koster.

 

TA er billig og skal man ha lav bil er det en billig vei til mål.

 

Er du på jakt etter noe som senker mye eller som er komfortabelt å kjøre med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

supersport er et mellomalternativ (er det et ord?) som fungerer fint, ikke like jævlig som TA, men koster heller ikke like mye HR/KW, skal sikkert på et lokallagstreff i Drammen etterhvert, så kan du få sitte på å kjenne hvordan det er evt.

 

Yter godt under aktiv kjøring da det er relativt stiv, men greit nok komfortabelt til hverdags.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer ikke til å senke så voldsomt mye, kanskje 50mm eller noe. Vil at den fortsatt skal være kjørbar og noenlunde behagelig.

Har 30mm senkesett nå men vil ha den litt lavere.

 

Er Supersport produsert av H&R? Ser mistenkelig like ut ;)

 

Har noen erfaringer med trolltuning.no? Har lest mye negativt om disse...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk du må bytte stabstag foran når du senker en Golf 4 da det kan komme i konflikt med drivaksel.

 

Ingen erfaring med trolltuning, men med så mange gode som selger så er det vel bedre å gå til noen med et godt rykte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan anbefale qwt.no

De har Supersport Black Evolution på tilbud atm: https://qwt.no/produkt/understell_supersport_black_evolution_su84vw111/volkswagen_golf_iv_1j1_1.8_t_150hk_1997-2005

 

Men ja, som finn sier og, så bytt stabstaget. Gikk på smellen der selv ved at jeg ikke sjekket opp før jeg senket. Det ble fort skriking og ulyder fra stag og drivaksel :)

Hør med møller hva de skal ha for et 4motion-stag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar :)

Var bare at de var i nærheten så kunne kanskje hentet de hos dem isteden for å vente på Posten/PN.

 

Fant stabstag på partsandretards.no, som det står er beregnet for senking.

Stemmer det at jeg også bør bytte til kortere lenkearmer foran?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

link til det stabstaget?

 

De har et som er feilaktig merka før

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker dårlig, du vil ha stag som går under drivaksler.

 

Møller har standard 4motion stabstag + lenkearmer som passer fint til samme pris.

 

Bare pass på at coiloverne har innfestning for lenkarmer, supersport har det, HR og KW skal og ha

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ahh ok..

har du noen delenr på de sånn at jeg er sikker på at det er riktig ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ahh ok..

har du noen delenr på de sånn at jeg er sikker på at det er riktig ;)

 

Hvis det bare hadde vært så lett å finne.. Prøvd å leite i evigheter, men ikke noe hell. De fleste andre butikker (skruvat, autodeler osv.) selger stabstag som går over drivaksel. Jeg kjøpte ett på 23mm som jeg trodde var til 4motion, men var feil. Funker sånn halvveis, men spørr du på møller så skal de kunne dette.

Jeg fikk pris på ca 3000, også med nye foringer og bolter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

under 20mm er vel god regel for 4motion :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm...

Vil jeg få riktige deler hvis jeg bare spør Møller etter stabstag og lenkearmer til golf mk4 4motion?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, også stabstagforinger og de brakettene rundt foring.

 

du kan bruke XD72220 hvis du skulle trenge et regnummer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger kun foringene hvis jeg husker rett.

 

Jeg har kanskje et ekstra stag liggende du kan få billig om du vil. Levert på Rudskogen?

 

Husker ikke tykkelse, mener det er 19mm. Gjerne det du har på din i dag?

 

Her er et par tråder om temaet:

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5662272-Sway-Bar-Rubs-Axle-Trying-not-to-remove-it/page2

 

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?6011947-Sway-bar-options-for-front-of-bagged-mk4...-Mines-already-removed-but-I-want-it-back...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

19mm høres riktig ut mtp bilen det kommer fra.

 

Tok med holderne siden de fleste jeg har sett er godt rusta med årene :)

 

Fordi om diameter på staget er lik så gjør vel utforming at 4motion blir noe stivere hvis jeg har forstått rett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. takker for svar igjen :)

 

Kan gjerne kjøpe staget av deg hvis du har den. Hvor mye skal du ha for den eventuelt?

Ser at han ene på vwvortex har måtte brukt en spacer på lenkearmene. stemmer det?

 

Så litt kjapt på holderne i dag og jeg tror ikke det hadde gjort noe med nye ;) koster ikke allverdens for nye foringer og holdere vil jeg tro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

spacer på lenkarm?

 

Bruker fortsatt fwd lenkarm da?

 

fordel å bytte til 4motion lenkarmer samtidig, de fleste gode coiloversett har mulighet til å benytte dette også på fwd sett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. takker for svar igjen :)

 

Kan gjerne kjøpe staget av deg hvis du har den. Hvor mye skal du ha for den eventuelt?

Ser at han ene på vwvortex har måtte brukt en spacer på lenkearmene. stemmer det?

 

Så litt kjapt på holderne i dag og jeg tror ikke det hadde gjort noe med nye ;) koster ikke allverdens for nye foringer og holdere vil jeg tro.

 

300,- er vel fair.

 

Han bruker nok som Nichlas nevner spacer fordi han bruker original festene på bærearmene.

Da liner ikke stabstaget helt likt, ettersom det er ment til å festes i demperen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal nå ikke være behov for dette, med mindre du fremdeles vil kjøre lenkearm til bærebrua. Den ender fort opp med å stå skeivt, så anbefales å bare bruke 4motion-lenkearmene opp til fjærbeina isteden.

 

*edit* Finn tok meg på forspranget her :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha skjønner.

 

da kjøper jeg gjerne stabstaget av deg :) var det 19mm?

Har ikke tilfeldigvis lenkearmer også?

 

Blir nok Supersport og disse hadde vel muligheten for å feste lenkearmene i demperne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.