Passat 3bg stasjonsvogn; Får varsel om åpen bakluke + tullete åpne-bryter/microbryter

Anbefalte innlegg

Hallo og god dag. Er da på ferie i danmark og fikk varsel om åpen baklue (selvfølgelig lukket). Dette utløser igjen alarmen og det piper inni bilen. Sykt plagsomt med pipingen, men mye værre med alarmen. Har prøvd å koble fra diverse stikk i bakluke uten hell.

 

Noen som har noen gode tips? Muligheter for å jumpe noen ledninger i bakluke?

 

Trenger ikke være noen proff-løsning, trenger kun å få låst bilen uten at alarmen går amok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Update. Koblet ifra stikket på selve låse-kassen. Ble stillt da. Blåste ut litt fukt og sprayet på wd40. Håper ting er midlertidig fikset nå. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet på golfen min, kjøpte ny lås. Kontakten i selve låsen var irra bort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan se ut som det er det samme her. Som nevnt over her, så ble det bedre etter jeg blåste ut till fukt, men det var ikke nok. Fikk ny alarm. Koblet fra stikket igjen, og ingen varsel enda. Ser ut som jeg bare kan la det stikket være frakoblet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låsen kosta ikke store summen fra Møller, så jeg ville kjøpt den ny. Tar 5 minutter å bytte. Så slipper man alarm :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting fikset, neste ting ryker. : bh :

 

Nå åpnes luka etter eget ønske. Regner med det er bryter under gummien som kødder, da det virker som den funker som den vil. Må bruke nøkkel noen ganger, andre ganger åpner luka selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt i posten over her, så begynnte bryteren å tulle. Kunne aktiveres når bilen stod parkert, og kunne ikke fungere i det hele tatt, måtte bruke nøkkel for å åpne. Så var sikker på at bryteren var gåen. Men det tok jeg feil! Tipper flere har byttet denne uten at bryter er defekt. Plukket ut hele greia og kikket nærmere på den. Plukket av den gummi-"hetta" som en trykker på. Innenfor den er det en hengslet "leppe" som igjen trykker på microbryter. Plukket av microbryter, denne henger bare etter noen haker. Lett å vippe av. Sjekket microbryter med pip-funksjon på multimeter. Tilsynelatende fungerte denne helt fint. Værre var det med den hengslede leppa, denne gikk veldig tregt. Så kjørte på med litt bremserens og blåste rent. Gikk lettere nå. Sprayet på litt smørning, enda bedre! Satte ting sammen igjen og monterte tilbake hele bryter-delen. Ser ut som det er fikset nå, og ting "føles/kjennes" mye bedre ut (som det skal være).

 

Alt i alt en veldig enkel jobb som ikke tok mer enn 20-30 minutter tipper jeg. Kikket ikke på klokka. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.