Passat 3BG: Ulåt ved bremsing, venstre foran (med video)

Anbefalte innlegg

Passaten er oppe og går igjen, men ikke uten et nytt "problem".

 

Klipp og lim fra Facebook:

Plages med en ulåt når jeg bremser. Kun hvis jeg tråkker bremsen inn til et visst punkt og hardere bremsing, ikke når jeg bremser pent. Har kikket under bilen og inni hjulhus, kan ikke se at noe tar borti noe eller subber, hverken av dekk eller felg(godt senket bil, btw), ei heller bremseskjold. Tok av kaliper og inspiserte klossene, ikke noe unormalt funnet. I tillegg til ulåt ved bremsing, hører jeg lyden hvis jeg tar i gang brått i revers, altså kommer lyden når demperene osv blitt komprimert. Ingen lyd når jeg står stille.

 

Oppstod enten etter jeg var nede med traversen for å bytte bunnpanne eller en smell jeg fikk når jeg sprakk den nye bunnpanna (ukjent vei). Før dette stod bilen i mange måneder og logisk nok var det da skraping når jeg bremset grunnet rustne skiver, så vanskelig å si eksakt når lyden kom.

 

Mansjetter på drivledd er hele og jeg aner ikke hva som kan gi denne lyden. Hjullager? Konkrete tips taes imot med stor takk!

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som elektrisk lyd.. ala abs pumpelyd...

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan høres sånn ut, men det er nok ikke det. Hører lyden om jeg tar i gang brått i revers også, som sagt, attpåtil som man hører den godt utenfor bilen (hørte det når dama kjørte den og jeg stod utenfor og et stykke unna). Ingen feilmeldinger på ABS og bremsene fungerer fint, samt merker ikke noe i pedalen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gir denne et lite løft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket om klave/kaliperholder var løs i dag, det var den altså ikke. Tok også å lagde "hakk" på klossene med en kjørner, der de ligger an på klaven/holderen, men ei heller noe hell med det. Teorien var at klossene vibrerte når jeg bremset hardt nok, ettersom skivene har noe kast.

 

Jeg tar gjerne imot innspill - føler jeg har sjekket som sjekkes kan.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres mistenkelig ut som ABS pumpe som jobber. Vet ikke om du har ABS ring på drivakslene på din bil, men har vært borti på mange andre merker at ringer sprekker å får en mikroskopisk større avstand. Dette gjør at pumpa slår inn. Ofte vil du merke dette på pedalen men ikke alltid. Verdt å sette opp et kamera på pumpa for å eliminere bort at det faktisk er pumpa som slår inn eller ei.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.