Bygge om A6 C5 fra automat til manuell

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en 2005 A6 C5 2.5tdi Quattro 180hk med tiptronic. Jeg har planer om og bygge om til manuell da jeg kom over en billig delebil med 2.5tdi 150hk og 6trins kasse.

 

Mine spørsmål er som følger:

1. Passer svinghjul og kasse fra AKN motor over på BAU motor?

2. Må jeg bytte dieselpumpe da jeg bygger om fra automat til manuell? Isåfall, hvorfor? 🤔

 

Mvh

Kim Espen og Audine Terapia 🙂

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet..? Jeg begynner snart ombyggingen og skulle gjerne visst om svinghjulet fra AKN motoren passer BAU motoren. Samt om man MÅ bytte dieselpumpe.. jeg synes det høres rart ut, men vil vite med sikkerhet før jeg begynner skruingen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

jeg har gjort denne ombyggingen og du trenger IKKE å bytte dieselpumpe. Hvorfor skulle du det? Er jo girkassebytte..

 

Jeg tok svinghjulet og girkassen fra en AKE motor og det passet på BAU.. Vet ikke om AKN passer dessverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

jeg har gjort denne ombyggingen og du trenger IKKE å bytte dieselpumpe. Hvorfor skulle du det? Er jo girkassebytte..

 

Jeg tok svinghjulet og girkassen fra en AKE motor og det passet på BAU.. Vet ikke om AKN passer dessverre.

 

Takk for et beroligende svar jeg har lest litt på diverse forum, og noen har byttet pumpe for og få den til og gå etterpå, noe jeg også syntes var veldig rart Men uansett, da slipper jeg og tenke noe mer på det Måtte du bytte om på 2 av de 3 ledningene som går til veivføler?

Angående AKN svinghjul på BAU motor så må jeg undersøke mer selv. Men tusen takk for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk :) Der sparte du meg for endel søking på nettet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet i hvertfall at på -03 a6 2,5tdiq med orginalt ake motor som søsteren min har så ble motor byttet ut med en ny bau motor, ble gjort på ett eller annet møller verksted sørpå for enn del år siden... tror det måtte være i 07. hun kjøpte bilen ett eller to år etter motorbyttet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet i hvertfall at på -03 a6 2,5tdiq med orginalt ake motor som søsteren min har så ble motor byttet ut med en ny bau motor, ble gjort på ett eller annet møller verksted sørpå for enn del år siden... tror det måtte være i 07. hun kjøpte bilen ett eller to år etter motorbyttet

 

Samme kombo som Odd Erik brukte :) håper AKN har samme boltmønster som AKE/BAU :) da er det grei skruing ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.