Karosseriforskjeller på 100 c3 quattro og 100 c3 2wd?

Anbefalte innlegg

Hei. Noen her som veit forskjellene på selve karosseriene? Altså gulvinga og oppheng osv?

Hugger straks en '86 Quattro (ingen ville ha karosseriet dessverre), og lurer på dette i tilfellet jeg må kappe tur endel av gulvinga. Alt av understellsdeler og drivverk blir plukket ut såklart.

 

Lurer også på å bygge om '83 100 cc'en til 100 cs quattro med deler ifra bilen som blir hugget, burde vel strengt talt ikke være noe problem siden jeg har sett på v8'er og 200'er (10v og 20v) godkjent ombygd fra '83 100'er. Tenkte uansett det var greit å spørre her siden mange her inne sitter med myye kunnskap på disse bilene her :) Tips og triks, søknader osv :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gulvet helt i fra girkasse og sikkert til og med bagasjerom må jo byttes så du du skal ha greit pågangsmot for å gå på denne jobben :P

 

Når du snakker om ombygde 100'er så antar jeg at disse var quattrobiler i fra før og således easy peasy i forhold. 100 kom vel med quattro i 83?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gulvet helt i fra girkasse og sikkert til og med bagasjerom må jo byttes så du du skal ha greit pågangsmot for å gå på denne jobben :P

 

Når du snakker om ombygde 100'er så antar jeg at disse var quattrobiler i fra før og således easy peasy i forhold. 100 kom vel med quattro i 83?

 

Hmm, er du sikker på det? Bagasjerommet er likt, samme reservehjulskasse (den er jo skrudd i disse her) ihvertfall, og bensintank.

C3 kom ikke med Quattro før i 85 eller 86 mener jeg å huske :confused:

 

Pågangsmot må man vanligvis ha når man skal skru på gammal Audi uansett :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

100 kom med q i 85 ser jeg ja. Men hvis er grevling noen gang har blitt bygget om til q sier det seg selv at de har tatt bakdelen i fra en quattro og torpedoveggen og fremover fra en grevling ;)

 

Også kommer jo spm; hvorfor bygger ikke du videre på din 86 quattro istedenfor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.