Touareg R5 04 mod mistet motorkraften

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg kjøpte en 04 modell Touareg R5 diesel jeg skulle bruke som trekkbil, men på andre turen mistet den all effekt, virker som man kjører med bremsene på. Man får ruset opp motoren, men ingen effekt når man kjører. Noen som kan ha en ide om hva som er feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det svartrøyk ved pådrag eller andre symptomer? Enkleste å begynne med er vel å lese ut om det er feilkoder :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg kjøpte en 04 modell Touareg R5 diesel jeg skulle bruke som trekkbil, men på andre turen mistet den all effekt, virker som man kjører med bremsene på. Man får ruset opp motoren, men ingen effekt når man kjører. Noen som kan ha en ide om hva som er feil?

 

Som Gisle sier så er en diagnose veien å gå. Jeg har akkurat kjøpt en -05 Sharan 1.9TDI som hadde samme symptom på tur hjem fra selger. Fikk mindre og mindre kraft ettehvert som jeg kjørte oppover fjellet på vei hjem. Tenkte først på defekt LMM som en årsak, men når jeg gikk litt mer forsiktig på gassen så fungerte den greit. Svinget derfor innom den lokale forhandleren og kjøpte nytt luft- og dieselfilter. Diagnose viste feil med LMM, men "due to mechanical fault", eksempelvis tette filter.. Både luftfilter og dieselfilter var bortimot helt tette, og har ikke hatt antydning til å miste motorkraft etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Treghet i EGR kan også vise slike symptomer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.